Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه لبنانی الاخبار با انتشار گزارشی تحت عنوان «اسرائیل و بحران اقتصادی: فرصتی برای تبدیل کردن حزب الله به مشکل لبنان» نوشت: درست است که بحران اقتصادی کنونی لبنان نتیجه سیاستهای دولت های قبل لبنان طی دههای گذشته است اما مشخص است که آمریکا و اسرائیل در مسیر حل این بحران ها سنگ اندازی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته این به معنی تبرئه کردن افراد فاسد در کشور نیست.

در ادامه این گزارش آمده است: بررسی واکنش های صادره از سوی تل آویو نشان می دهد که اسرائیل با کمک هم پیمان آمریکایی خود نقش مؤثر و چه بسا اصلی در وخیم کردن بحران لبنان و تداوم آن ایفا می کند. اسرائیلی ها به بحران کنونی لبنان به مثابه فرصتی برای تسلیم کردن این کشور از طریق تضعیف حزب الله و تحمیل کردن خواسته های خود در زمینه های امنیتی، سیاسی و اقتصادی نگاه می کنند.

بر اساس این گزارش، از آغاز بحران لبنان مشخص بود که آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال اعمال فشار حداکثری بر لبنان هستند. شدت گرفتن بحران اقتصادی در لبنان، با استقبال صهیونیستها رو به رو شد چرا که این بحران می توانست توان حزب الله را به خود معطوف کرده و حزب الله از روند افزایش قدرت خود غافل بماند و چه بسا از طریق بازوهای داخلی اسرائیل در لبنان در سایه بحران اقتصادی، تضعیف شود.

چندی قبل مرکز پژوهشی هرتزلیا در اراضی اشغالی اعلام کرده بود که باید لبنانی ها را علیه حزب الله شوراند و از فرصت پیش آمده در خصوص بحران اقتصادی این کشور علیه حزب الله وارد عمل شدبه نوشته این گزارش، رژیم صهیونیستی به بحران اقتصادی لبنان به مثابه وسیله ای برای ضربه زدن به مقاومت و سلاح آن نگاه می کند به ویژه اینکه برخی گروه ها در لبنان به نیابت از این رژیم علیه حزب الله موضع گیری می کنند.

در ادامه این گزارش آمده است: درست است که آمریکا برجسته ترین نقش را در زمینه محاصره لبنان و متهم جلوه دادن حزب الله ایفا کرده و تلاش می کند مسئولیت تمام مشکلات را بر گردن حزب الله بیاندازد اما صهیونیستها نیز عرصه را خالی نکرده و دست به اقدامات تحریک آمیزی علیه حزب الله می زنند.

بر اساس این گزارش، استراتژی تسلیم کردن لبنان در شدیدترین مراحل خود به سر می برد. چندی قبل مرکز پژوهشی هرتزلیا در اراضی اشغالی اعلام کرده بود که باید لبنانی ها را علیه حزب الله شوراند و از فرصت پیش آمده در خصوص بحران اقتصادی این کشور علیه حزب الله وارد عمل شد.

در گزارش این مرکز صهیونیستی آمده است که اعتراضات اخیر در لبنان که خواهان تغییر ترکیب سیاسی این کشور است، منافعی برای رژیم صهیونیستی دارد چرا که می توان از این اعتراضات علیه حزب الله استفاده کرد.

کد خبر 4971131 فاطمه صالحی

منبع: مهر

کلیدواژه: لبنان رژیم صهیونیستی اسرائیل ایالات متحده آمریکا عراق رژیم صهیونیستی ویروس کرونا لبنان ایران عربستان سعودی روسیه فلسطین سوریه دونالد ترامپ افغانستان ترکیه الحاق کرانه باختری بحران اقتصادی علیه حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۰۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله لبنان یکی از مقرهای فرماندهی صهیونیستی را موشک‌باران کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که یکی از مقرهای فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان در این بیانیه تاکید کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان و همچنین در واکنش به تعرض‌های دشمن اسراییلی به روستاهای مقاوم جنوبی و خانه‌های غیرنظامیان که آخرین مورد آن در صریفا، العدیسه و رب ثلاثین رخ داد، رزمندگان مقاومت اسلامی عصر امروز دوشنبه بیست‌ودوم آوریل ۲۰۲۴ مقر فرماندهی یگان سوم پیاده‌نظام لشکر ۹۱ در پایگاه عین زیتیم را با ده‌ها موشک کاتیوشا هدف قرار دادند.

این در حالی است که کمی پیش‌تر خبرنگار الجزیره گزارش داد که ۳۰ موشک از جنوب لبنان به سمت الجلیل علیا و اصبع الجلیل در شمال سرزمین‌های اشغالی شلیک شده است.

همچنین منابع خبری از برخورد چند موشک به منطقه اشغالی «صفد» و به صدا درآمدن آژیر هشدار در این منطقه و مناطق «روش هنکرا»، «لیمان»، «شلومی»، «ایلون»، «حانیتا»، «ادمیت»، «گورن» و «عرب العرامشه» در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.

از سوی دیگر حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان نیز ادامه دارد. خبرنگار المیادین در جنوب لبنان گزارش داد که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی روستای «رب ثلاثین»، ارتفاعات «الجبور» در شهرستان «جزین» و حد فاصل «صریفا» و «ارزون» در جنوب لبنان را هدف قرار داده‌اند.

علاوه بر این بر اساس گزارش منابع خبری توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی نیز اطراف شهرک‌های «یارون» و «دیر میماس» در جنوب لبنان را گلوله‌باران کرده است.

کد خبر 6085879

دیگر خبرها

  • پاسخ موشکی حزب‌الله به حمله صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان لبنانی
  • حزب‌ الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد
  • وزیر جنگ اسرائیل: در حال انجام «عملیات تهاجمی» گسترده علیه کل جنوب لبنان هستیم
  • حزب‌الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد
  • ۱۶۵۰ عملیات حزب‌الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی طی ۲۰۰ روز
  • بمباران سنگین جنوب لبنان+فیلم
  • شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان
  • حزب‌الله: حمله موشکی به شمال اراضی اشغالی، پاسخی به جنایات علیه غزه بود
  • حزب‌الله لبنان یکی از مقرهای فرماندهی صهیونیستی را موشک‌باران کرد
  • اذعان رسانه‌های عبری: حزب‌ الله لبنان دست برتر را در جبهه شمالی دارد