Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: شهروندان گوشت مورد نیاز خود را به دلیل احتمال ابتلای به ویروس تب کریمه کنگو، حتما از مراکز مجاز با داشتن مهر تائید دامپزشکی تهیه کنند.

شاهرخ یارویسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه در خصوص تب کریمه کنگو، گفت: تب کریمه کنگو یک بیماری خونریزی دهنده تب‌دار حاد است که به‌وسیله کنه یا تماس با خون یا ترشحات یا لاشه دام و انسان آلوده منتقل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به شیوع این بیماری در فصول گرم سال اشاره کرد و گفت: معمولا این بیماری از اواخر فروردین‌ماه تا اواخر شهریورماه، زمان رشد و تکثیر کنه‌ها شیوع می‌یابد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه این بیماری بومی هم در کشور و هم در استان وجود دارد، گفت: دام‌ها علائم خاصی از این بیماری ندارد و شناخت از بروز این بیماری تنها در جمعیت انسانی است.

وی اضافه کرد: بر این اساس دانشگاه علوم پزشکی هر کانونی از این بیماری را به اداره‌کل دامپزشکی اعلام کند حتما نسبت به سم‌پاشی دام و جایگاه دام‌های آن منطقه اقدام خواهیم کرد.

یارویسی از دامداران و جمعیت روستایی استان خواست نسبت به سم‌پاشی جایگاه دام خود اقدام کنند و مستقما به کنه روی دام دست نزنند و همچنین در هنگام ذبح دام حتما دستکش، چکمه و روپوشی را بپوشند چون ترشحات دام آلوده برای انسان بسیار خطرناک است.

وی در ادامه به مردم توصیه کرد، حتما گوشت مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و با داشتن مهر تائید دامپزشکی تهیه کنند و از خرید گوشتی که در معابر و کوچه‌ها به‌صورت غیرمجاز ذبح می‌شود جدا خودداری کنند، چرا که ممکن است دام آلوده به ویروس کریمه کنگو باشد.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: تب کریمه کنگو سلامت کرمانشاه گوشت کانون سم پاشی تب کریمه کنگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۰۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، حجت الاسلام تقوی گفت: طرح ملی توزیع «گوشت قربانی مشارکتی» توسط مؤسسه فرهنگی حضرت خدیجه (س) قم و خیرین برنامه تلویزیونی «سمت خدا» و با همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اجرایی شد.   سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان افزود: بر این اساس با همکاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، خانواده‌های جامعه هدف شناسایی شدند و هزار بسته گوشت قربانی در بین این خانواده‌های عزتمند در مناطق محروم توزیع شد.       وی خاطرنشان کرد: دستگیری از دیگران در روایات مختلف در دین اسلام مورد تأکید است که امیدواریم این اقدام که گامی هرچند کوچک در کمک به معیشت محرومان است، مورد رضایت پروردگار متعال قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • ۱۲۰۰ بسته گوشت قربانی میان نیازمندان یزد توزیع شد
  • لطفا طبیعت را جارو نکنید!
  • هزینه ۱۳ میلیارد ریالی درمان بیمه شدگان کرمانشاهی طی سال گذشته
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در سیستان و بلوچستان/ فوت ۱ مبتلا
  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در این استان
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در این استان/ یک نفر فوت شد
  • توصیه‌های ایمنی روابط عمومی آتش‌نشانی مشهد به شهروندان در پی طوفان و وزش باد 
  • برگزاری کلاس آموزشی راههای انتقال و پیشگیری ازبیماری‌های مشترک انسان و دام دردامپزشکی نیشابور