Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@23:21:11 GMT

تداوم وزش باد شدید در نواحی شرقی و مرکزی کشور

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۰۶۳۶

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش میزان،‌ امین حسین نقشینه در خصوص وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: از امروز تا آخر هفته در استان‌های ساحلی دریای خزر، مناطق شمال غرب کشور، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و همچنین دامنه‌های جنوبی البرز رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه طی ۳ روزآینده برای جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات هرمزگان و جنوب کرمان رگبار پراکنده باران پیش بینی می‌شود، ادامه داد: امروز و فردا وزش باد شدید را در شرق و نواحی مرکزی کشور دراستان‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، سیستان و بلوچستان، شرق کرمان، سمنان، قم، مرکزی و اصفهان داریم.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه وزش باد شدید موجب خیزش گرد و خاک در بعضی ساعات برای برخی مناطق از این نواحی می‌شود، افزود: طی ۳ روز آینده نواحی شرقی دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.

نقیشینه بیان کرد: امروز بیشینه دما در اهواز به ۵۰ درجه سانتیگراد، فردا ۴۸ درجه سانتیگراد و پس فردا ۴۷ درجه سانتیگراد می‌رسد و برای مشهد و رشت طی روز‌های دوشنبه و سه شنبه افزایش نسبی دما پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فردا از مقدار بیشینه دمای هوای تهران کاسته می‌شود، عنوان کرد: بیشینه دمای پایتخت امروز ۳۶ درجه سانتیگراد و کمینه دمای آن ۲۵ درجه سانتیگراد است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سند همکاری 25 ساله ایران و چین سوال از رئیس جمهور رمدسیویر واقعه مسجد گوهرشاد تداوم وزش باد هواشناسی سند همکاری 25 ساله ایران و چین سوال از رئیس جمهور رمدسیویر واقعه مسجد گوهرشاد درجه سانتیگراد وزش باد شدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۰۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بارش‌ها در کشور از امروز | بارش‌ شدید در تهران و ۷ استان | کاهش دما در این مناطق از فردا

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز (دوشنبه) ـ با ورود سامانه بارشی جدید به کشور ـ در مناطقی از غرب، شمال غرب، جنوب غرب، ارتفاعات رشته‌کوه البرز، دامنه‌های جنوبی البرز، گیلان، مازندران، ارتفاعات گلستان، در امتداد رشته‌کوه زاگرس، برخی مناطق مرکزی کشور، استان‌های قم، مرکزی، اصفهان، یزد، شرق و شمال فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات واقع در شرق و جنوب شرق افزایش ابر، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید همراه با کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

سه‌شنبه بارش در شمال غرب و غرب کشور ضعیف می‌شود و این سامانه در نیمه شرقی کشور از جمله شرق سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی شامل البرز، تهران و سمنان، همچنین در استان‌های مرکزی، شرق لرستان، قم، اصفهان، چهار محال و بختیاری، شرق و شمال فارس، یزد، کرمان، شرق هرمزگان، برخی نقاط خراسان جنوبی، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، برخی نقاط شمال و نوار غربی خراسان رضوی رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید همراه با کاهش نسبی دما رخ می‌دهد.

بارش در تهران، البرز، مازندران، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی همچنین در برخی نقاط استان‌های یزد، کرمان، شمال فارس و جنوب اصفهان شدت دارد.

چهارشنبه ـ علاوه بر مناطقی که برای روز قبل ذکر شد ـ به‌تدریج بارندگی مناطق گسترده‌تری از شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور را فرا می‌گیرد.

پنجشنبه مناطقی از شمال شرق و شرق رگبار پراکنده و در جنوب شرق کشور در یزد، شمال و نیمه شرقی فارس، کرمان، برخی مناطق سیستان و بلوچستان و هرمزگان رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

جمعه در برخی مناطق جنوب شرق، برخی نقاط آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی بارش روی می‌دهد.

از روز پنجشنبه روند افزایش دما را در کشور شاهد خواهیم بود.

طی ۵ روز آینده در مناطق مستعد بارش تگرگ و در مناطقی که بارش رخ نداده، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک دور از انتظار نخواهد بود.

در ضمن، دوشنبه و سه‌شنبه غرب خلیج فارس و سه‌شنبه و چهارشنبه دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 846217 برچسب‌ها آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي باران گرد و خاک

دیگر خبرها

  • پیش بینی افزایش ابر و بارش باران در کرمان
  • تداوم رگبار و رعد و برق تا پایان هفته/ شدت بارندگی در این استان‌ها
  • گرما در بنگلادش قربانی گرفت
  • وزش باد و بارندگی شدید برای امروز عصر و کاهش ۱۰ درجه دما برای فردا در قم
  • پیش بینی افزایش ابر و بارش باران در برخی مناطق استان کرمان
  • آغاز بارش‌ها در کشور از امروز | بارش‌ شدید در تهران و ۷ استان | کاهش دما در این مناطق از فردا
  • رگبار و کاهش دما در تهران از فردا
  • بارش پراکنده باران همراه با وزش باد در قم
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲ و ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تداوم رگبار و رعدوبرق
  • پیش بینی هواشناسی؛ تداوم رگبار و رعدوبرق در کشور/ کاهش دما در نوار شمالی