Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@20:45:11 GMT

آزادی، هدیه ۱۲ سال کابوس مرگ

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۰۶۷۶

آزادی، هدیه ۱۲ سال کابوس مرگ

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، رضا ذوالفعلی نژاد مدیرکل زندان‌های استان یزد گفت: به همت شورای حل اختلاف حوزه ۲۰ و ۳۱ زندان یزد و ستاد دیه استان، مددجوی محکوم به قصاص با اعلام رضایت اولیای دم از مجازات اعدام نجات یافت.

 او افزود: آخرین نشست مصالحه و رضایت برای رهایی مددجوی محکوم به قصاص با حضور حجت الاسلام اصغر ملانوری مسئول فرهنگی زندان مرکزی، اسلام افشون رئیس شورای حل اختلاف شعبه ۲۰ و مدیر نمایندگی ستاد دیه استان، بهنام زارع حجت آبادی دبیر شورای حل اختلاف شعبه ۲۰ زندان یزد و جمعی از خیرین در سالن شهید بهشتی اداره کل زندان‌های استان یزد برگزار شد که  پس از گفتگو با وکیل اولیای دم در نهایت موفق به اخذ رضایت و محکوم از مجازات قصاص نفس رهایی یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل زندان‌های استان یزد ادامه داد: این گذشت بعد از ۱۲ سال و پس از برگزاری نشست‌های متعدد با حضور اولیای دم حاصل شده و این پرونده با صلح و سازش خاتمه یافت.

ذوالفعلی نژاد تصریح کرد: هم اکنون تعداد ۱۷۷ زندانی جرائم غیر عمد در زندان‌های استان به سر میبرند که برای ازادی آن‌ها مبلغی ۱۶۵ میلیارد تومان نیاز است.

انتهای پیام /ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ستاد دیه آزادی زندانیان زندان های استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۰۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش استفاده از پابند الکترونیکی برای زندانیان خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ رییس کل دادگستری خوزستان گفت: استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان به عنوان یک نهاد ارفاقی، در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن، ۲۱ درصد افزایش یافته است.
در سال ۱۴۰۱، تعداد ۷۱۰ نفر از زندانیان واجدشرایط از پابند الکترونیکی بهره‌مند شدند که این رقم در سال گذشته به ۸۶۵ فقره رسید.
علی دهقانی با اشاره به اهمیت کاهش جمعیت کیفری در ایجاد فضای مناسب اصلاح و بازپروری مجرمان در ندامتگاه‌ها، افزود: با استفاده صحیح از مجازات‌های جایگزین حبس و نهاد‌های ارفاقی قانونی از جمله نظام نیمه آزادی، فرصت و فضای بیشتری برای اصلاح مجرمان حرفه‌ای که بیرون بودن آنان از زندان برای جامعه خطرناک است، فراهم می‌شود.
وی با بیان اینکه افرادی می‌توانند از این ارفاقات بهره‌مند شوند که در برنامه‌های اصلاحی زندان شرکت داشته و به تعهدات خود در زندان عمل کنند ادامه داد: در همین راستا جمعیت زندان‌ها باید به صورت مرتب رصد و پالایش و افراد واجد شرایط احصا شود.
استفاده از پابند الکترونیک در نظام نیمه‌آزادی فرصتی برای مرتکبین فراهم می‌کند که مجازات حبس خود را در کنار خانواده و در محل اشتغال خود بگذرانند و چنانچه فردی شرایط استفاده از این فرصت را قبل از انتقال به زندان داشته باشد، باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • رهایی ۶۱۳ نفر از قصاص در سال گذشته
  • رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه: ۸۵ پرونده قصاص در کشور به سازش انجامید
  • ۸۵ پرونده قصاص در سراسر کشور منجر به سازش شد
  • افزایش استفاده از پابند الکترونیکی برای زندانیان خوزستان
  • هزینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گرمسار چقدر است
  • ارتکاب قتل در روز دوم آزادی از زندان
  • قاتل محکوم به قصاص: فردی را کشتم که با همسرم رابطه داشت/۱۰بار دیگر هم زنده می شد او را می کشتم
  • رهایی یک محکوم به قصاص در کجور
  • یک محکوم به قصاص در کجور با گذشت اولیای دم به زندگی بازگشت