Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان، گفت: اطلاع رسانی و آموزش به شهروندان برای کاهش سرقت ضروری است.

به گزارش خبرگزاری برناازهمدان، عباس نجفی در کارگروه سرقت گفت: پلیس امکانات کافی را در اختیار ندارد لذا لازم است همه دستگاه‌ها پای کار آمده و با اطلاع‌رسانی به شهروندان در خصوص لزوم نصب دوربین‌های مدار بسته، دزدگیر و تعریف صحیح از حرز اموال گامی مهم در کاهش سرقت برداشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: در مواردی مانند خرید و ثبت سیم کارت که تایید صحت و هویت شخص بسیار ضروی است نیاز توجه و نظارت بیشتر از سوی اپرتورهای می‌باشد تا با دقت هویت افراد شناسایی شده و از شکل‌گیری بسترهای ضد امنیتی پیشگیری شود.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان با بیان اینکه وقوع جرم توسط رانندگان تاکسی‌های اینترنتی قابل توجه و کنترل آن سخت شده است، افزود: تایید صحت، هویت و عدم ارائه سوء پیشنیه رانندگان توسط این شرکت‌ها بسیار ضعیف است و اگر جرمی توسط این افراد رخ دهد نمی‌توان آن را با سهولت پیگیری نمود و ضروری است تا سازوکارهای نظارتی لازم در این خصوص انجام گیرد.

وی با بیان اینکه در اجرای قانون باید جدی باشیم، عنوان کرد: در استان واحدهای غیرمجاز زیادی داریم که باید هرچه سریعتر پلمپ شوند زیرا برخی جرایم دقیقا در همین بستر بروز می‌کند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان بیان کرد: واحدهای صنفی مجاز نیز باید مکلف شوند دفاتری را برای ثبت اموال دریافتی و افرادی که با آنها معامله خرید و فروش می‌کنند را ایجاد کنند، همچنین ضروری است نصب دوربین‌های مداربسته نیز در دستور کار قرار گیرد زیرا بازدارندگی قابل توجهی در بروز جرائم خواهد داشت.

وی با بیان  اینکه استفاده از نگهبانان محله و ظرفیت نیروهای مردمی بسیج در کاهش سرقت و کمک به نیروی انتظامی امری اثرگذار خواهد بود، بیان کرد: نیروی انتظامی ظرفیت نگهبانی از همه مناطق را ندارد و لازم است همه دستگاه و مردم پای کار آمده تا وضعیت مطلوب‌تری در خصوص تامین امنیت شهروندان صورت گیرد

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کاهش سرقت وقوع جرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۰۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل نیکوکار معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت: با راه اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در ۱۵ استان کشور و پیگیری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران شاهد کاهش ۲۳.۱ درصدی ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در شهر تهران بوده‌ایم.

وی افزود: پیرو دغدغه‌های مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۳ پیرامون پدیده زمین خواری و لزوم ساماندهی و حفاظت از اراضی حساس و آسیب پذیر کشور، در اواخر سال ۱۴۰۱ سامانه پنجره واحد مدیریت زمین به عنوان یکی از ۲۳ پروژه اولویت دار دولت الکترونیک در استان تهران رونمایی شد.

نیکوکار خاطر نشان کرد: کاهش پرونده‌های قضائی، پیشگیری از وقوع مفاسد در حوزه اراضی و املاک کشور، مدیریت یکپارچه اراضی کشور از طریق نظارت ماهواره‌ای، حل معضلات نظام الکترونیکی اراضی و املاک در حوزه مجوزها، جلوگیری از جعل استعلامات و مجوزها از مزیت‌های این سامانه محسوب شده و با بهره برداری کامل از آن می‌توان به این نتایج رسید.

کد خبر 6087229

دیگر خبرها

  • کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در شهر تهران
  • اسفند گذشته سرقت کاهش یافت/ سارقان عید امسال مرخصی نرفتند
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • کاهش آمار سرقت در اسفند سال گذشته
  • افزایش پایش تصویری مناطق جرم‌خیز اهواز
  • ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد به مناسبت هفته معلم اجرا می‌شود
  • ارائه آموزش‌های حقوقی به ۷۸۹۵ مشاور املاک و خودرو در البرز
  • توجه جدی آموزش و پرورش اصفهان به استعداد دانشجو معلمان