Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- با توجه به وضعیت قرمز شهرستان‌های مختلف استان بوشهر و در راستای عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مقابله با کرونا ۱۲۸ واحد صنفی متخلف پلمب شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، با افزایش بیماران کرونایی و  قرمزشدن وضعیت شهرستان‌های استان بوشهر در راستای انتشار ویروس کرونا، نگرانی‌های مردم و مسئولان افزایش یافته که استفاده از ماسک در همه محافل ضروری و اجباری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر استفاده از ماسک را در پیشگیری از ویروس کرونا را تاثیرگذار دانست و اظهار داشت: استفاده از ماسک می‌تواند از ابتلا به ویروس کرونا جلوگیری کند که در این زمینه با کسانی‌که رعایت نکنند برخورد قاطع می‌شود.

بازگشت محدودیت‌ها در شهرهای با وضعیت قرمز کرونایی استان بوشهر

سعید کشمیری از بازگشت محدودیت‌ها در شهرهای با وضعیت قرمز کرونایی در راستای توجه به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خبر داد و افزود: همه محدودیت‌های تعیین‌شده هفته گذشته مجددا این هفته تمدید و عملیاتی شد و همه موظف به رعایت از آن هستند.

وی با اشاره به الزامی شدن استفاده از ماسک در اماکن پر ازدحام، سرپوشیده و دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان گفت: این الزامات تا رسیدن به شرایط مطلوب هم چنان با سخت گیری‌های بیشتر و ضمانت‌های اجرایی لازم اجباری است و به مراجعه کنندگانی که از زدن ماسک امتناع می‌کنند خدمات ارائه نمی‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تاکید بر پرهیز از هرگونه تجمع و شرکت نکردن در مراسم‌ها افزود: هرگونه تجمع تا اطلاع ثانوی ممنوع و فعالیت خطوط اتوبوس‌رانی تعطیل است و با  کسبه در بازارها، پاساژها و فروشگاه‌هایی که دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نکنند برخورد می‌شود.

128 واحد صنفی متخلف دشتستان پلمب شدند

مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان دشتستان هم با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مقابله با کرونا اظهار داشت: لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی اصناف ضروری است و در این راستا تاکنون 128 واحد صنفی و توزیع موادغذایی که دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نکرده‌اند در دشتستان پلمب شده‌اند.

سیده فاطمه حسینی حفظ فاصله اجتماعی و رعایت پروتکل بهداشتی را در مراکز عرضه مواد غذایی برای کنترل کرونا ضروری دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه مراکز عرضه مواد غذایی ازجمله مراکز حساس در حفظ سلامت جامعه به شمار می‌روند رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در این مراکز برای کنترل شیوع ویروس کرونا ضروری است.

وی با بیان اینکه کسبه‌ای که سلامت مردم را تهدید و نسبت به موازین بهداشتی در پیشگیری از کرونا بی توجهی می‌کنند با آنان برخوردقاطع و قانونی می‌شود خاطرنشان کرد: گشت‌های نظارتی و بازرسی به منظور بررسی اجرای رعایت دقیق مسائل بهداشتی مبارزه با بیماری کرونا در واحد‌های صنفی فعالیت دارند.

فوتی‌هایی کرونایی در استان بوشهر افزایش یافت محدودیت‌ها یک هفته دیگر در استان بوشهر تمدید شد روند صعودی بیماران کرونایی در استان بوشهر ادامه دارد

مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان دشتستان، نظافت، گندزدایی، بهداشت محیط کار، استفاده از ماسک و دستورالعمل‌های بهداشتی را در اصناف و فروشگاه‌ها مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد:یکی از موارد مهمی که می‌تواند در قطع زنجیره انتقال در مراکز عرضه مواد غذایی تأثیرگذار باشد، حفظ فاصله اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک توسط مشتریان و متصدیان است.

وی از شهروندان خواست مشکلات بهداشتی را گزارش کنند و در قطع زنجیره انتقال این ویروس سهیم باشند.

انتهای پیام/190/س

R41363/P/S6,53/CT7 بیشتر بخوانید... تشدید نظارت‌ها با هدف پیشگیری از شیوع کرونا در اردستان؛ واحدهای عرضه‌کننده قلیان پلمب شدند تالارها و اصناف پلدختر در صورت عدم رعایت چارچوب‌های بهداشتی پلمب می‌شوند رئیس شبکه بهداشت کاشان: واحد‌های صنفی در صورت عدم رعایت محدودیت‌ها پلمب می‌شوند

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دستورالعمل های بهداشتی استفاده از ماسک استان بوشهر رعایت پروتکل ویروس کرونا محدودیت ها واحد صنفی عدم رعایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۰۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲ واحد صنفی متخلف در کرمان پلمب شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان گفت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی نظارت بر بازار ۲۲ واحد صنفی متخلف در کرمان پلمب شدند و پرونده آنها در دست بررسی است. - اخبار استانها -

ارسلان میری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، اظهار داشت: با توجه به مصوبه قبل از نوروز ستاد تنظیم بازار استان کرمان مبنی بر نظارت دقیق بر بازار و کنترل قیمت‌ها، این مهم از قبل از سال جدید و از اسفند ماه آغاز و به مرور تشدید شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در ایام ماه مبارک رمضان نیز هستیم در بازدید از واحد‌های صنفی و مراکز عرضه مواد غذایی نظارت بر توزیع کالاهای اساسی مردم و کنترل قیمت‌ها در دستور کار است و عرضه بهداشتی نیز توسط نیروهای دانشگاه علوم پزشکی و دامپزشکی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان با اشاره به اینکه افزایش جریمه‌های تخلفات صنفی قطعاً در کاهش تخلفات اثرگذار است، گفت: منتظر هستیم با تشکیل مجلس جدید شورای اسلامی و با توجه به تورم ایجاد شده، قانون اصلاح و نرخ جریمه‌ها افزایش داده شود تا بازدارندگی بیشتری داشته باشیم؛ وزارت دادگستری و سازمان تعزیرات حکومتی این موضوع را تا نتیجه نهایی دنبال می‌کند.

وی بیان کرد: تعزیرات حکومتی مرجع رسیدگی به پرونده‌های تشکیل شده از سوی سایر دستگاه‌های متولی است که جرم را شناسایی و تشخیص می‌دهند و این پرونده در تعزیرات حکومتی بررسی و حکم صادر می‌شود.

میری با اشاره به اینکه بازرسی‌ها از بازار همچنان ادامه دارد، گفت: تیم بازرسی از بازار متشکل از ادارت صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی، دامپزشکی، فرمانداری‌ها، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مصوبه ستاد تنظیم بازار استان غیرقانونی و تخلف است، افزود: متاسفانه در بازدیدهای انجام شده و پرونده‌های تشکیل شده، افزایش غیرقانونی قیمت، مسائل بهداشتی و نبود کیفیت مناسب کالا در مراکز عرضه مواد غذایی بیشترین تخلفات بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان با اشاره به اینکه در این بازدیدها تذکرات لازم به اصناف داده می‌شود و اتاق اصناف هم همکاری خوبی داشتند، افزود: بازرسی از بازار و نظارت بر قیمت‌ها تا پایان ماه رمضان و تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه مردم باید در هنگام خرید کالا فاکتور خرید را از فروشنده مطالبه کنند و این اقدام خود بازدارندگی ایجاد می‌کند، ادامه داد: فروشندگان ملزم به نصب برچسب قیمت کالا هستند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان تصریح کرد: از ابتدای اجرای طرح نوروزی نظارت بر بازار 22 واحد صنفی متخلف در کرمان پلمب شدند و پرونده آنها در دست بررسی است.

انتهای پیام/511/

 

دیگر خبرها

  • پلمب ۴ واحد صنفی متخلف بهداشتی در نیشابور
  • ۲۲ واحد صنفی متخلف در کرمان پلمب شد
  • پلمب ۴۶ واحد صنفی متخلف در بروجرد
  • پلمب ۲ واحد صنفی متخلف در مشهد
  • پلمب ۶ واحد صنفی در قزوین
  • پلمب دو کافی‌شاپ در مشهد
  • ۴ واحد متخلف بهداشتی در آران و بیدگل پلمب شد
  • پلمب ۱۵ واحد صنفی به دلیل گران‌فروشی
  • پلمب و اخطار پلمب ۱۷ واحد صنفی متخلف در نیشابور
  • پلمب ۲۷۳۹ واحد صنفی متخلف ازسوی وزارت بهداشت