Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدمهدی تندگویان روز شنبه در هفتاد و پنجمین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان که با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شد؛ گفت: یکی از مهمترین اقدامات تشکل‌های جوانان در مقابله با کرونا تولید اقلام بهداشتی ضروری در هر ۳۱ استان کشور بود.

وی افزود: این اقلام بهداشتی که همراه با آموزش پروتکل‌های بهداشتی در مناطق محروم و حاشیه‌نشین کشور (به صورت روزانه و هفتگی) توزیع می‌شد، در حال حاضر در اختیار شبکه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تندگویان ادامه داد: تبدیل شماری از ورزشگاه‌ها به کارگاه‌های تولیدی برای تولید اقلام بهداشتی و درمانی و همچنین تبدیل برخی ورزشگاه‌ها به مراکز بهداشت و درمان (جهت گذران دوران قرنطینه) از دیگر اقدامات موثر این تشکل‌ها بود.

وی تاکید کرد: تولیدات محتوایی فرهنگی، علمی - فناوری، طراحی اپلیکیشن، برگزاری مسابقات کتابخوانی، عکس، اهداء جوایز برای نقاشی کودکان و تدوین و طراحی برخی از برنامه‌ها (همچون برنامه آشپزی برای بانوان) به منظور گذران اوقات فراغت در دوران قرنطینه خانگی نیز در دستور کار تشکل‌های جوانان قرار گرفت.

به گفته این مسئول، هر یک از این اقدامات از طریق اعتبارات خیرین و منابع تشکل‌های جوانان تامین شده است.

فعالیت ۴۰۰ مرکز مشاوره و ازدواج به منظور مقابله با کرونا

تندگویان افزود: همکاری ۴۰۰ مرکز مشاوره و ازدواج جامعه ورزش و جوانان با برخی سامانه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز برای پیشگیری از آسیب‌های روحی و روانی کرونا در این دوران انجام پذیرفت.

وی ادامه داد: همچنین در استان ایلام یک نرم افزار برای ثبت درخواست خرید اقلام بهداشتی طراحی شد که در حال حاضر پیشنهاد کشوری شدن این طرح نیز به ستاد ملی مقابله با کرونا داده شده است.

به گفته تندگویان، این طرح از احتکار اجناس ضروری و قیمت‌های غیرمتعارف جلوگیری و سبب تعدیل وضعیت بازر می‌شود.

۴۰۰ هزار خانوار تحت پوشش رزمایش همت جوانانه - کمک مومنانه

معاون وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: رزمایش همت جوانانه - کمک مومنانه نیز که در ماه رمضان مورد توجه قرار گرفت؛ با استفاده از ظرفیت خیرین و تشکل‌های جوانان ۴۰۰ هزار خانوار را تحت پوشش قرار داد.

به گفته تندگویان، در این رزمایش بیش از ۸۰ میلیارد تومان هزینه شد.

وی همچنین با اشاره به توافق جامعه ورزش و جوانان با وزارت کشور گفت: براساس این توافق برای نخستین بار در کشور مجامع خیرین ازدواج و در زمان حاضر نیز مجمع ملی خیرین راه‌اندازی شد.

معاون وزیر ورزش و جوانان در ادامه با اشاره به تبعات مخرب شیوع ویروس کرونا در کشور عنوان کرد: در سال ۹۹ تعطیلات نوروز مصادف با بروز این ویروس بود و بنابراین تعلیق ازدواج جوانان شد.

تندگویان تصریح کرد: عدم تشکیل زندگی مشترک و افزایش مدت زمان آشنایی دختر و پسر سبب تبعات مخرب روانی و خانوادگی می‌شود؛ همچنین عدم تشکیل خانواده فرزندآوری و به طور حتم شتاب جمعیتی را تهدید می‌کند.

ادامه دارد...

برچسب‌ها ویروس کرونا نرخ رشد جمعیت آسیب ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا نرخ رشد جمعیت آسیب ها ویروس کرونا نرخ رشد جمعیت آسیب ها تشکل های جوانان اقلام بهداشتی ورزش و جوانان تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۰۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۰ درصدی مصدومین تصادفات نوروزی | ثبت بیش از یک میلیون بازدید بهداشتی

به گزارش جام جم آنلاین، صبح امروز همایش تجلیل از خادمان سلامت نوروزی ۱۴۰۳ همزمان با چهارمین روز از هفته سلامت با حضور بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فرمانده پلیس راهور فراجا، معاونین و مدیران وزارت بهداشت و سازمان اورژانس کشور و جمعی از تلاشگران سازمان اورژانس و حوزه‌های بهداشت و درمان در سالن امام جواد (ع) ستاد وزارت بهداشت برگزار شد.

 رییس سازمان اورژانس کشور در این مراسم از کاهش ۱۰ درصدی مصدومین ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: در این ایام ۵۰ هزار و ۸۰۰ ماموریت ترافیکی انجام و حدود ۴۳ هزار مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند.



 جعفر میعادفر با اشاره به اینکه در طرح سلامت نوروزی ۳۳۴۵ پایگاه اورژانس در سراسر کشور فعالیت داشت، افزود: دو پایگاه بال ثابت و پایگاه دریایی نیز در ایام نوروز فعال بود و در این ایام حدود یک میلیون تماس از سوی مردم دریافت و ۲۹۶ هزار ماموریت انجام شد.

وی با اشاره به حوادث ترافیکی در ایام نوروز، عنوان کرد: در این ایام ۵۰ هزار و ۸۰۰ ماموریت ترافیکی انجام و حدود ۴۳ هزار مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند.

رئیس سازمان اورژانس کشور از کاهش ۱۰ درصدی مصدومین ترافیکی در ایام نوروز ۱۴۰۳ خبر داد و افزود: همچنین اورژانس هوایی نیز ۱۹۳ سورتی پرواز داشت که نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری دارد.

به گفته وی در طرح سلامت نوروزی ۲۶ هزار نیروی انسانی در حوزه اورژانس و فوریت‌های پزشکی خدمت کردند.

 
 انجام بیش از یک میلیون بازدید بهداشتی در ایام نوروز

 
معاون بهداشت وزارت بهداشت نیز در این مراسم از انجام بیش از یک میلیون و ۷۰۰ بازدید بهداشتی در ایام نوروز خبر داد و بر اهمیت و لزوم مشارکت مردمی در ارتقای حوزه بهداشت و پیشگیری، تاکید کرد.

 حسین فرشیدی ضمن قدردانی از تلاش و همکاری پلیس راهور در ایام نوروز و کاهش تصادفات رانندگی در ایام نوروز، گفت: پیشگیری از بروز حادثه و بیماری، شرط اول سلامتی است، بنابراین با توجه به تنوع فرهنگی در کشورمان، سعی داریم خدمات حوزه بهداشت و فرهنگسازی و افزایش سواد سلامت را پررنگ‌تر از گذشته، تداوم و ارتقا بخشیم.

وی با بیان اینکه در طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳ بیش از یک میلیون و ۷۰۰ بازدید بهداشتی صورت گرفته است، افزود: در این بازدید‌ها بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد توسط کارشناسان بهداشت کشف و معدوم شد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: در حوزه بیماری‌های واگیر، یک میلیون مورد علائم سندرومیک بررسی و غربالگری شد.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز اقدامات روتین حوزه بهداشت از جمله واکسیناسیون‌ها نیز انجام و هیچ خدمتی تعطیل نشد، عنوان کرد: در این ایام بازدید‌های بهداشتی ۷۰ درصد افزایش یافت و تیم‌های بهداشتی در سراسر کشور و در پایگاه‌های مرزی، در خدمت رسانی به مردم، از هیچ تلاشی فروگذاری نبودند.

دیگر خبرها

  • وزیر ورزش: هر فدراسیون باید اساسنامه تخصصی خود را داشته باشد/ ۱۲۰۰ میلیارد برای بازسازی آزادی
  • آثار غیرشعاری می تواند ذهنیت جوانان را به فرزندآوری مثبت کند
  • وزیر ورزش: امروز بهترین روز تاریخ ورزش ایران است
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • هاشمی: امروز بهترین روز تاریخ ورزش ایران است
  • قلیان اکسیژن پرتگاهی جدید برای جوانان/ جهانپور: قلیان اکسیژن دیگر سرگرمی نیست بلکه مخدر است + فیلم
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین تصادفات نوروزی | ثبت بیش از یک میلیون بازدید بهداشتی
  • شعار سال، یک دستور عملیاتی است
  • محموداباد، میزبان مسابقات فوتبال مناطق امید‌های کشور
  • اتفاقات تروریستی اخیر در سیستان و بلوچستان ایثارگری جوانان ما را به نمایش گذاشت