Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز فاطمه حیدری :

گیلان| مدیر کل گمرک آستارا گفت: اگر راه آهن رشت - آستارا احداث شود، کریدور ریلی شمال - جنوب تکمیل خواهد شد و کالاهایی که از اکنون مبدا بارانداز راه آهن آستارا یا به این مقصد، به شیوه حمل و نقل ترکیبی و با کامیون ها منتقل می شود، با کریدور ریلی در زمانی کم و با هزینه ای پایین تر ترانزیت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار تین نیوز،رسول امیدی اظهار کرد: در سال گذشته تعداد واگن های وارد یا خارج شده برای حمل و نقل کالا از مرز ریلی آستارا، کمتر از ۶ هزار واگن بود، اما امسال با توجه به رونق ترانزیت کالا و افزایش آمار، پیش بینی می شود تا پایان سال، شمار واگن های کالا به هشت تا ۹ هزار برسد.

وی افزود: گمرک آستارا از نظر ترانزیت کالا، مقصد یا مبدا بسیاری از گمرکات مختلف است و در سه ماه نخست امسال، ۴۱ هزار تن کالا به ارزش ۱۸۲ میلیون دلار از طریق مرزهای زمینی، دریایی و ریلی این شهرستان ترانزیت شده است.

وی ادامه داد: این میزان حمل و نقل کالا از مرزهای آستارا در فصل نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از نظر وزن کالا ۲۲ درصد و از حیث ارزش اقتصادی ۱۸۹ درصد افزایش یافته و به عبارت دیگر از نظر ارزش سه برابر شده است.

مدیرکل گمرک آستارا گفت: امسال تا دهم تیرماه نزدیک به ۷۰۰ واگن کالا از مرز و گمرک ریلی این شهرستان وارد یا خارج شده و این میزان ترانزیت و حمل و نقل کالا، نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۳۰ درصد افزایش یافته‌است.

امیدی اظهار کرد: در حال حاضر بسیاری از گمرکات جنوبی ایران از طریق گمرک آستارا کالاهای خود را به کشورهای اروپایی، روسیه، قرقیزستان، قزاقستان و ازبکستان ارسال می کنند و ترانزیت کالا از گمرک آستارا به گمرکات هم مرز کشور عراق و حاشیه خلیج فارس نیز انجام می شود.

راه آهن آستارا - آستارا بین ایران و جمهوری آذربایجان در فروردین ۹۷ افتتاح شد و به عنوان نقطه پایانی کریدور ریلی شمال - جنوب از نظر تسهیل تردد و تجارت برون مرزی از اهمیت خاصی برخوردار است و دروازه تجاری ایران و اروپا محسوب می شود.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان، حاشیه دریای خزر و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و با داشتن مرزهای زمینی، دریایی و ریلی از مبادی مهم تجارت خارجی است.

 

پیام رضایی خبرنگار آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: حمل و نقل روسیه قرقیزستان گمرک بارانداز گمرک آستارا حمل و نقل راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۱۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نزدیک به ۲۳۳ میلیون دلار کالا از قم به کشور‌های مختلف جهان صادر شد

اسفندیار دریکوندی گفت: این میزان صادرات در قالب تعداد ۶ هزار و ۳۳۲ اظهارنامه و به وزن ۲۴۲ هزار و ۴۵۵ تُن بود که نشان دهنده پویایی فعالیت‌های تجاری در استان قم است.

مدیرکل گمرکات قم با اشاره به اهمیت فعالیت‌های تجاری در رشد اقتصادی استان، بیان کرد: در همین راستا سال گذشته درآمد کل گمرکات استان قم به ۲۰ هزار میلیارد ریال رسید که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۵۰ درصد افزایش داشت.

او ادامه داد: لیست کالا‌های صادراتی استان قم به بازار‌های جهانی بسیار متنوع است که عمده‌ترین آنها در قالب ۳۲ نوع کالا مورد شناسایی قرار گرفته و انواع محصولات صنعتی، شیمیایی، معدنی، خوراکی و سایر کالا‌ها را دربر می‌گیرد.

دریکوندی همچنین با اشاره به روند خوب واردات کالا‌ها در گمرکات قم برای پاسخ به نیاز استان و کشور گفت: در این مدت ۴۷۸ میلیون و ۸۹۹ هزار و ۹۵۸ دلار کالا در قالب سه هزار و ۲۸۲ اظهارنامه و به وزن ۸۹ هزار و ۴۹۰ تُن از طریق گمرکات قم وارد کشور شد.

گفتنی است با توجه به وضعیت رو به رشد فعالیت‌های صنعتی در قم، به طور حتم حجم صادرات استان مسیر رو به رشدی را طی می‌کند و صنعتگران قمی که توانسته‌اند در تولید بسیاری از محصولات با نمونه‌های خارجی رقابت کنند، موقعیت خوبی برای موفقیت در زمینه صادرات و حضور در بازار‌های جهانی دارند.

در بخش صنعت، قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۸۵ درصدی احداث دیواره حفاظتی بتنی در محدوده برجک مرزی شماره ۳ آستارا
  • ارتقای ۳۰ درصدی هدف صادراتی چهارمحال و بختیاری
  • تناقض آشکار ترکیه در ادامه تجارت با رژیم اسراییل
  • اقدامات دولت در توجه به راه‌آهن و ترانزیت بی‌سابقه بوده است
  • افزایش صادرات از گمرک شهرستان پلدشت
  • بازدیداستاندار آذربایجان شرقی از انبار‌های اموال تملیکی استان
  • ◄ کدام مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  • صادرات ۱۶۴ میلیون دلار کالا از چهارمحال و بختیاری
  • نزدیک به ۲۳۳ میلیون دلار کالا از قم به کشور‌های مختلف جهان صادر شد
  • افزایش ۵۰ درصدی صادرات از گمرکات آذربایجان غربی