Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-16@22:33:50 GMT

امید استرالیا برای شکست کرونا به یاس تبدیل شد

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۱۰۶۳

امید استرالیا برای شکست کرونا به یاس تبدیل شد

تلاش‌ها برای شکست کرونا بار دیگر قرنطینه را میهمان خانه‌های ساکنین ملبورن، دومین شهر بزرگ استرالیا کرد، تمامی مردم این شهر باید در خانه‌ها بمانند و فقط مشاغل ضروری به فعالیت ادامه خواهند داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گسترش مجدد ویروس کرونا و شیوع آن به مرز شلوغ ایالت ویکتوریا، همان‌طور که باعث شد پرجمعیت‌ترین ایالت استرالیا "نیوساوث‌ولز" که با آن هم‌مرز است، برای نخستین بار در طول قرن اخیر تعطیل شود، بار دیگر لزوم برقراری قوانین قرنطینه در درون مرزهای ملبورن، پایتخت ویکتوریا را پر رنگ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر جدیدترین گزارشات دریافتی از بیماری از میان ۱۹۹ مورد جدید ابتلای به کووید -۱۹ در استرالیا، ۱۹۱ نفر در ایالت ویکتوریا حضور داشته‌اند که بیشترین افزایش یک روزه آمار ابتلاء به بیماری از اوایل آوریل محسوب می‌شود.

چنین افزایشی، حتی در صورت پایین بودن آمار تلفات ناشی از بیماری نسبت به سایر نقاط جهان، منجر به افزایش نگرانی‌های مسئولین کشور شده است زیرا کووید -۱۹ مشکلی بزرگ و حل‌نشده است و تظاهر به مرتفع شدن خطر آن، نه تنها مؤثر واقع نمی‌شود که برعکس، در آینده خود به بخشی از یک مشکل بزرگ‌تر تبدیل خواهد شد.

به همین دلیل، در بیش‌از ۳۰ ناحیه از حاشیه‌های شهری ملبورن، قوانین بسیار سختگیرانه رعایت اصول فاصله‌گذاری اجتماعی اعمال شده و ۹ برج بزرگ مسکونی عمومی آن، به‌طور کامل در حالت قرنطینه قرار گرفته‌اند.

همچنین از نیمه‌شب روز چهارشنبه مقرر شده که اهالی این شهر باید در منازل خود بمانند و تنها برای مراجعه به پزشک، محل کار و یا خرید مایحتاج ضروری و غذا از آن خارج شوند. از تاریخ ذکرشده تا حداقل ۶ هفته آینده رستوران‌ها، کافه‌ها و غذاخوری‌ها تنها مجاز به ارائه خدمات آماده‌سازی غذای بیرون‌بر خواهند بود، سالن‌های آرایشی و باشگاه‌های ورزشی تعطیل، اجتماعات خانوادگی تنها محدود به دو نفر و تعطیلی فعلی مدارس تمدید خواهد شد.

این تصمیمات زندگی چهار میلیون و ۹۰۰ هزار ساکن ملبورن را تحت تأثیر قرار خواهد داد ولی هرچند محدودیت‌های اعلام‌شده سنگین، بسیار زیاد و سختگیرانه است ولی بسیار ضروری به نظر می‌رسد چراکه ابتلاء به این ویروس خطرناک، فرد مبتلا را با شرایطی طاقت‌فرسا دشوار مواجه می‌کند. بنابراین صدها افسر پلیس و نیروی ارتش به‌منظور اجرای دقیق قوانین قرنطینه و اطمینان از بسته‌شدن کامل مرز ویکتوریا و نیوساوث‌ولز به محل اعزام شدند.

این خط مرزی با وجود صدها کیلومتر طول، راه‌های خروج بسیاری دارد و روزانه شاهد تردد عده بسیاری از مسافران، دانش‌آموزان و حمل‌ونقل‌های جاده‌ای است. متخلفانی بدون اجازه از هر کدام از ۵۵ جاده و یا گذرگاه‌های آبی یا بیابان‌های موجود در این مرز عبور کنند، با مجازات‌هایی هم‌چون پرداخت جریمه ۱۱ هزار دلاری و ۶ ماه حبس تنبیه خواهند شد. دومین منطقه ایالت ویکتوریا با ۴۴ هزار ساکن که اخیراً شاهد افزایش موارد ابتلاء به کووید -۱۹ بوده است نیز با محدودیت‌هایی هم‌چون ملبورن مواجه خواهد شد. مجوزهای عبور و مرور روزانه تنها به افرادی اعطا خواهد شد که در شهرها و مناطق مرزی ساکن می‌شوند ولی حتی افراد دارای مجوز نیز تنها برای چند ساعت مجاز به خروج از منزل هستند. البته سیستم‌های درخواست مجوز هنوز هم در حال توسعه هستند. در خارج از شهرهای مرزی نیز، ساکنان ویکتوریا امکان درخواست مجوز برای عبور و مرور را در اختیاردارند ولی دریافت مجوز منوط به اثبات نیاز ویژه آن‌ها برای سفر است. در این میان وسایل حمل‌ونقل بار برای عبور از مرز به مجوز نیاز ندارند ولی در معرض توقف‌های تصادفی قرار خواهند داشت.

بازگشتن ملبورن به شرایط قرنطینه، بسته شدن مرزهای آن و اعمال محدودیت‌های سختگیرانه، امیدهای استرالیا برای بهبودی سریع اقتصاد در حال فروپاشی آن را که با وجود نزدیک شدن به اولین رکود اقتصادی خود در طول سه دهه مواجه است، کاملاً به یأس تبدیل کرد. این رکود به دنبال محدودیت‌های فاصله‌گذاری اجتماعی از ماه مارس در حال شکل‌گیری است و قرنطینه مجدد وقوع آن را تا حد زیادی قطعی می‌کند. برای مشاغل مرزی نیز که آخرین بار در طول همه‌گیر آنفولانزای اسپانیا در سال ۱۹۱۹ تعطیل شده بود، مجدداً با مشکلات بی‌شماری مواجه شده‌اند.

کد خبر 433109

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کرونا در جهان استرالیا ملبورن کووید ۱۹ گسترش ویروس کرونا شیوع کرونا مقابله با کرونا قرنطینه شهرهای جهان فاصله اجتماعی طرح فاصله گذاری اجتماعی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۱۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز؛ باهدف ارائه طرح‌های کاربردی و برگزیده خاتمه یافته فصل زمستان در شورای پژوهشی دانشگاه، نشست فصلی ترجمان دانش با حضور محققان و اعضای هیات علمی در سالن جلسه‌های معاونت تحقیقات و فناوری این دانشگاه برگزار شد.


طراحی و ساخت جلیقه کاهنده استرس حرارتی در حین کار، بررسی تاثیر همزمان همه گیری کرونا و آلاینده‌های هوا بر بیماری‌های تنفسی و قلبی، اثر ان-استیل سیستئین بر وضعیت متابولیک، نیتریک اکساید، بیومارکر‌های استرس اکسیداتیو، افسردگی و اضطراب در بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس و بررسی دانش، نگرش، و عملکرد نسبت به کرونا ویروس جدید (کووید-۱۹) در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ شهرستان ایذه، عناوین طرح‌های ارائه شده در این نشست بود.


دکتر آرش سلحشوری، استادیار آموزش بهداشت و ارتقای سلامت، دکتر سیداحمد حسینی، استاد بیوشیمی بالینی، دکتر بهزاد فولادی دهقی، استاد مهندسی بهداشت حرفه‌ای و دکتر محمدجواد محمدی، استادیار مهندسی بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، ارائه دهندگان این طرح‌های تحقیقاتی بودند.

دیگر خبرها

  • نظارت دامپزشکی بر صادرات فرآورده خام دامی و خوراک آبزیان از مرز چذابه
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • وعده صادق به الگوی مبارزه با ظلم و استکبار تبدیل شد
  • چطور کلاغ شکست را به قناری پیروزی تبدیل کنیم؟!
  • (ویدیو) حمله با چاقو به کشیش کلیسای آشوری
  • ترانزیت ۲۰ تن موی بز از طریق مرز لطف آباد شهرستان درگز
  • مبارزه علیه آفات زراعی و باغی بروجرد در سطح بیش از ۳۵ هزار هکتار
  • نمایشگاهی بزرگ برای خالق مجسمه‌های خال‌دار
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • نخستین پرستار قربانی کرونا به روایت مادرش