Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابوالفضل کریمیان مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد گفت: مشهد دارای ۷۷۵ هزار و ۶۱۰ خانوار است و سرانه تولید زباله پلاستیکی هر خانوار ۹۷ کیلوگرم است.
او افزود: بیشترین میزان استفاده از کیسه‌های پلاستیکی مربوط به فروشگاه‌هاست و مناسب‌ترین اقدام این است که شهروندان از کیسه پارچه‌ای استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد ادامه داد: صد‌ها سال برای تجزیه پلاستیک زمان لازم است از این رو باید فرایند بازمصرف در دستور قرار گیرد به طور مثال می‌توان از کیسه‌های پلاستیک که قابلیت چند بار استفاده را دارند و پلاستیک‌های زیست تخریب پذیر، استفاده کرد.

کریمیان بیان کرد:کارخانه بازیافت پلاستیک مشهد برای نخستین بار در کشور پلاستیک زیست تخریب پذیر را با دریافت نشان استاندارد در مجتمع صنعتی بازیافت شماره یک شهرداری مشهد، تولید و عرضه کرد که گام موثری در حفظ محیط زیست به شمار می‌رود.

هم اکنون در کلانشهر مشهد حدود ۱۱ درصد از ۲۰ درصد زباله قابل بازیافت مورد تفکیک و بازیافت قرار می‌گیرد.

در این کلانشهر روزانه به طور میانگین هزار و ۸۵۷ تن پسماند شهری تولید می‌شود که حدود ۸.۴ درصد آن پلاستیک است.

۲۱ تیرماه روز جهانی نه به پلاستیک نام‌گذاری شده است.   انتهای پیام// م.ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زباله ها بازیافت پلاستیک کیسه های پلاستیکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۱۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ، رئیس اداره مدیریت زیست محیطی آب، خاک و پسماند، اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه از امروز تا ۹ اردیبهشت «هفته زمین پاک» نام گذاری شده است گفت: «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین» شعار هفته زمین پاک است. 
سمانه قربانی با اشاره به اینکه استفاده از پلاستیک برای محیط زیست مضرات جبران ناپذیری دارد، گفت: طبق مطالعات انجام شده پلاستیک ۴۰۰ تا ۵۰۰ سال طول می‌کشد تا در خاک تجزیه شود. 
وی با بیان اینکه پلاستیک بازیافت نمی‌شود، افزود: با ترویج فرهنگ استفاده نکردن از پلاستیک و جایگزینی ساک دستی‌های پارچه‌ای می‌توان محیط زیست پاکی داشت. 
رئیس اداره مدیریت زیست محیطی آب، خاک و پسماند، اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه ممنوعیت توزیع پلاستیک رایگان در برخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای گیلان اجرایی می‌شود، افزود: توزیع ساک دستی‌های پارچه‌ای یکی از ویژه برنامه‌های است که در هفته زمین پاک در استان اجرایی می‌شود.
وی با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست باید از دوران کودکی و نوجوانی در جامعه نهادینه شود، گفت: در همین زمینه محیط زیست گیلان، مبانی حفاظت از محیط زیست را در سطح برخی از مدارس استان اجرایی کرده است.

دیگر خبرها

  • زباله‌های پلاستیکی نفس ایلام را بند آورده اند
  • کاهش مصرف پلاستیک به سلامت مردم و حفظ محیط زیست کمک می‌کند
  • روزانه ۲۳ تن زباله های پلاستیکی در ایلام تولید می شود
  • عوامل محیط زیستی، دلیل ۲۵ درصد مرگ و میر‌ها
  • ممنوعیت استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در گیلان
  • تولید سالانه ۳۸۰ میلیون تن زباله در دنیا
  • تولید و بازیافت پلاستیک به نفع مردم یا محیط زیست؟ + فیلم
  • تولید و بازیافت پلاستیک به نفع مردم یا محیط زیست؟
  • زباله‌های پلاستیکی یکی از مهمترین آلاینده‌های زمین
  • گستره تکان دهنده بحران پلاستیک؛ تولید زباله های پلاستیکی به اندازه ۲۰ هزار برابر برج ایفل