Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده انتظامی استان زنجان از شناسایی و دستگیری 2 کلاهبردار در فضای مجازی خبر داد و گفت : متهمان با ایجاد صفحه‌ای در یکی از شبکه های اجتماعی از هزار نفر کلاهبرداری کرده بودند.

 رحیم جهانبخش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در پی وصول شکواییه‌ای مبنی بر کلاهبرداری از طریق فضای مجازی رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
فرمانده انتظامی استان زنجان ادامه داد: ماموران در تحقیقات خود در یافتند 2 متهم غیر بومی و ساکن یکی از استان‌های همجوار با ایجاد صفحه‌ای در یکی از شبکه‌های اجتماعی اعتماد افراد را برای انجام اقدامات غیر قانونی جلب و از آنان اقدام به کلاهبرداری می‌کرد.
 
وی تصریح کرد: ماموران پس از شناسایی متهمان در یکی از استان‌های همجوار با اخذ نیابت قضائی به محل سکونت آنان اعزام و هر دو متهم را دستگیر کردند.
 
جهانبخش گفت: پس از دستگیری متهمان و در ادامه تحقیقات مشخص شد این متهمان به این شیوه از هزار نفر با درخواست واریز وجه به نام افراد دیگر بیش از 2 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند.
 
فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه متهمان با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند، به شهروندان توصیه کرد: به تماس‌های تلفنی که از آنها درخواست مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز می‌کنند توجه نکرده و موضوع را سریع به پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir یا از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گزارش کنند.

انتهای پیام/73005/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: کلاهبرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۱۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری کلاهبردار وام ازدواج در بوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سرهنگ موسی بهاری افزود: در پی دریافت خبری مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان به بهانه وام ازدواج، موضوع شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار تیم ویژه مبارزه با جرایم سایبری انتظامی شهرستان قرار گرفت.

وی اضافه کرد: کارشناسان پلیس فتا با پایش صفحات مجازی و رصد اقدامات مجرمانه، موفق به شناسایی متهم شده و او را با هماهنگی قضایی دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی بوکان با اشاره به معرفی متهم به مرجع قضایی ادامه داد: شهروندانی که به این شیوه مورد کلاهبرداری واقع شده‌اند، می‌توانند جهت اعلام شکایت و تشکیل پرونده به پلیس فتای انتظامی بوکان مراجعه کنند.

سرهنگ بهاری بیان کرد: اگر متقاضیان قبل از هرگونه پرداختی یا ارائه مدارک شناسایی برای تحقیق و استعلام صحت پرداخت وام از طریق بانک مربوط اقدام کنند، به آسانی از وقوع این نوع کلاهبرداری ها پیشگیری می شود.

دیگر خبرها

  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در کرمانشاه
  • کلاهبردار ۱۶۰ میلیارد ریالی در کرمانشاه دستگیر شد
  • بازداشت کلاهبردار معامله خودرو در آبادان
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در آبادان
  • کلاهبردار میلیاردی در آبادان دستگیر شد
  • دستگیری کلاهبردار وام‌ازدواج در بوکان/شاکیان به پلیس مراجعه کنند
  • کلاهبردار وام ازدواج در بوکان دستگیر شد
  • دستگیری کلاهبردار وام ازدواج در بوکان
  • کلاهبردار وام ازدواج دستگیر شد
  • کلاهبرداری ۳۸ میلیاردی در بجنورد