Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@22:52:52 GMT

چگونه از چشم‌ها در برابر «کرونا» محافظت کنیم؟

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۱۳۱۱

چشم‌پزشک گفت: استفاده از عینک حالتی محافظت‌کننده دارد اما به صورت قطعی از ورود ویروس به چشم جلو‌گیری نمی‌کند.

به گزارش فارس، سهیل ادیب مقدم چشم‌پزشک در پاسخ به پرسشی درباره روش‌های مراقبت از چشم در برابر ویروس کرونا اظهار داشت: افراد تا جای ممکن باید از حضور در معرض جمعیت زیاد پرهیز کنند و درجاهای شلوغ از ماسک و شیلد استفاده کنند، همچنین استفاده از عینک حالتی محافظت‌کننده دارد اما به صورت قطعی از ورود ویروس به چشم جلو‌گیری نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به پرسشی درباره تاثیر شست‌وشوی چشم با چای سیاه اظهار داشت: در چای ماده‌های تانن وجود دارد اما ممکن است در چای قارچ هم وجود داشته باشد و مشکلی را برای چشم ایجاد کند، استفاده از رژیم غذایی مدیترانه‌ای که شامل غذاهای دریایی و روغن زیتون است می‌تواند در تقویت بینایی نقش داشته باشد.

ادیب مقدم افزود: چشمان خود را نمالید، هرچند از بین بردن این عادت سخت است. در صورت خارش مداوم چشم، قطره‌های مرطوب‌کننده چشم ممکن است به رفع خارش‌های چشمی کمک کنند. قبل و بعد از ریختن قطره در چشم، دستان خود را به مدت ۲۰ ثانیه بشویید. اگر نیاز است که چشمان خود را لمس کنید، به جای استفاده از انگشتان از دستمال استفاده کنید.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سند همکاری 25 ساله ایران و چین سوال از رئیس جمهور رمدسیویر واقعه مسجد گوهرشاد ایاصوفیه چشم کرونا محافظت ویروس کرونا سند همکاری 25 ساله ایران و چین سوال از رئیس جمهور رمدسیویر واقعه مسجد گوهرشاد ایاصوفیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۱۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت سنگ کیسه صفرا چیست؟ + علائم

آفتاب‌‌نیوز :

سنگ‌های صفراوی رسوبات سخت شده مایع گوارشی هستند که می‌توانند در کیسه صفرا ایجاد شوند. کیسه صفرا، صفرا را در خود ذخیره می‌کند. اندازه سنگ‌های صفراوی متغیر است و افرادی که علائم سنگ کیسه صفرا را تجربه می‌کنند معمولاً نیاز به جراحی برداشتن کیسه صفرا دارند. سنگ‌های صفراوی که هیچ علامت و نشانه‌ای ایجاد نمی‌کنند معمولاً نیازی به درمان ندارند.

علت سنگ کیسه صفرا

اگر صفرا حاوی مقادیر بیش از‌حد کلسترول، بیلی‌روبین یا نمک‌های صفراوی باشد، ممکن است سنگ کیسه صفرا ایجاد شود. با این‌حال این که چرا این تغییرات در صفرا رخ می‌دهد به طور کامل شناخته شده نیست. همچنین کیسه صفرایی که به طور کامل تخلیه نشود، مستعد ایجاد سنگ است. برخی از افراد به دلیل داشتن عوامل خطر سنگ کیسه صفرا، از جمله چاقی و داشتن رژیم غذایی خاص، به احتمال بیشتری دچار سنگ کیسه صفرا خواهند شد. 

علائم سنگ کیسه صفرا

سنگ کیسه صفرا ممکن است هیچ علامت یا نشانه‌ای ایجاد نکند. اگر سنگ در مجاری قرار گرفته و باعث انسداد شود، علائم سنگ کیسه صفرا در زنان و مردان و نشانه‌های خاص آن ممکن است شامل موارد زیر باشد:

 شکم درد تیزی که به سرعت در قسمت سمت راست بالای شکم بیمار ایجاد و تشدید می‌شود

 درد تیز و پیش‌رونده در مرکز شکم، درست زیر استخوان جناغ

 احساس درد در ناحیه بین دو کتف

 درد در شانه راست

 حالت تهوع یا استفراغ

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • معاهده‌های بین المللی محافظت از بنا‌های تاریخی
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • طرح رژیم صهیونیستی برای تغییر وضعیت موجود در مسجد الاقصی
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • علت سنگ کیسه صفرا چیست؟ + علائم
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است
  • هرست: ایران ثابت کرد اسرائیل قدرت محافظت از خودش را ندارد
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد