Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-03-28@20:59:38 GMT

رییس شورا: تهران باید دو هفته قرنطینه شود

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۱۳۲۸

رییس شورا: تهران باید دو هفته قرنطینه شود

آفتاب‌‌نیوز :

«محسن هاشمی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به لزوم اجرایی کردن قوانین قرنطینه در شهر تهران گفت: با توجه به اینکه تعطیلات تابستانی نیز مطرح است باید تعطیلاتی شبیه تعطیلات نوروز به مدت دو هفته در تهران اعمال شود تا مجددا آمار ابتلا به کرونا کاهش یابد.

وی افزود: بنابراین قرنطینه دو هفته‌ای تهران با توجه به تجارب روزهای نخست کرونا ضروری است، البته به شرطی که مردم همکاری کنند و مسافرت نروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمی از فعال شدن ستاد مبارزه با کرونا در شورای شهر خبر داد و گفت: کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر تهران مشغول تدوین طرح‌هایی در این رابطه بوده و بزودی این طرح‌ها خدمت شهروندان اعلام می‌شود.  بعضی از مسائل نیاز به قانون و محدودیت دارد. ستاد ملی کرونا قدرت قانون‌گذاری بالایی دارد و باید از ابزار این ستاد استفاده‌ بهتری شود.

به گفته هاشمی، خوشبختانه پایتخت یک بار تجربه موفقیت آمیزی در مقابله با کرونا داشت؛ در آن موقع مواردی، چون تعطیلات نوروزی و رعایت بیشتر نکات بهداشتی توسط مردم برای مقابله با شیوع گسترده‌ بیماری و جدی گرفتن مسائل توسط دولت و شهرداری‌ها و تمامی ارگان‌ها و نیروهای بسیج وجود داشت که سبب شد تعداد فوتی‌های تهرانی از کرونا تا حد چشمگیری کاهش یابد.

وی افزود: اما کم‌کم که فضا عادی شد و شرایط به نفع اقتصاد پیش رفت تا مردم بتوانند زندگیشان را بر مبنای کرونا پیش ببرند، دوباره شاهد افزایش بیماری در شهر تهران بودیم و همه این اتفاق را پیش‌بینی می‌کردند.

هاشمی اظهار داشت: در حال حاضر مجبوریم تصمیم‌های سخت‌تری را در شهر تهران اعمال کنیم و باید همه فعالیت‌های اسفند و فروردین و اوایل اردیبهشت را تکرار کنیم تا مشکلات در این رابطه کاهش یابد.

مدیریت شهری تابع ستاد ملی کرونا

رییس شورای شهر تهران در مورد اجرا شدن یا نشدن طرح ترافیک در تهران گفت: این تصمیم باید بر اساس دستورات ستاد ملی کرونا صورت گیرد، زیرا این ستاد در حال حاضر تنها مرجع قانونگذاری برای این مساله است.

وی گفت: البته اجرای طرح ترافیک در شرایط کرونایی فواید و ضررهای خود را دارد.

هاشمی ادامه داد: اگرچه اجرا نشدن طرح ترافیک سبب می‌شود مردم کمتر از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند، اما آلودگی هوا که یکی از مهمترین دلایل کاهش سیستم ایمنی بدن انسان است بسیار بیشتر شده و ابتلا به کرونا را در میان مردم افزایش می‌دهد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: طرح ترافیک در اصل مبارزه با آلودگی هواست و این موضوع به تنهایی افزایش کرونا را سبب می‌شود، اما ستاد کرونا باید به عنوان تصمیم‌گیری در این زمینه تشخیص دهد که اجرا شدن این طرح برای مردم فواید بیشتری دارد یا اجرا نشدن آن برای مردم بهتر است.

وی افزود: مدیریت شهری در این خصوص تابع قوانین است و بلافاصله دستورات را اجرایی خواهد کرد.

مقصران حادثه کلینیک سینا قصور خود را به عهده گیرند

رییس شورای اسلامی درباره حادثه کلینیک سینا مهر در شمال تهران گفت: باید همه‌ دست اندرکاران و مقصران شناسایی شوند و هر کس سهم خودش در قصور را پذیرفته و در جهت حذف این قصور برای جلوگیری از اتفاقات ناگوار بعدی تلاش کند. در این حادثه مشخصا معلوم شد که شهرداری تهران، وزارت بهداشت، وزارت کار و مالکان همه مقصر هستند.

وی افزود: تهران در حدود چهار میلیون ساختمان و آپارتمان و منزل دارد، اما در بررسی‌های انجام شده حدود ۳۳ هزار ساختمان ناایمن در این کلان شهر شناخته شده و تقریبا نزدیک سه هزار ساختمان عملیات ایمن‌سازی را انجام داده‌‌اند و بقیه هنوز کاری نکرده‌اند. ما در شورای شهر در حال پیگیری هستیم که برای همه‌ ساختمان‌ها شناسنامه ایمنی در نظر بگیریم و به مردم اعلام کنیم هر ساختمانی تا چه حد ایمنی دارد و نیاز است ایمنی ساختمان‌ها هر چند وقت یک بار پایش شود.

۱۰ درصد از آتش سوزی های تهران عمدی بود

وی درباره آتش سوزی‌های اخیر بوستان‌های شهر تهران نیز گفت: طبق بررسی‌ها تنها ده درصد از این آتش سوری‌ها عمدی بوده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: محسن هاشمی تهران قرنطینه کرونا طرح ترافیک شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۱۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حراج‌های خرده فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین برگزار می‌شود

سعید غلامی باغی معاون بهره برداری و فروش سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: برنامه زمانبندی فروش اموال منقول و حراج‌های خرده فروشی از طریق سامانه حراج خرده فروشی از ۱۴ فروردین ماه آغاز می‌شود.

وی افزود: با توجه به دستور مدیرعامل سازمان، استان‌ها مکلفند کلیه کالا‌های اساسی بادوام خود را از طریق حراج خرده فروشی به فروش برسانند.

معاون بهره برداری و فروش سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی ادامه داد: کالا‌های اساسی شامل لوازم خانگی برقی، لوازم آشپزخانه، کالای دیجیتال، وسایل سرمایشی، گرمایشی و ... است.

غلامی با بیان اینکه حراج‌ها به صورت روزانه برگزار می‌شود، گفت: استان‌ها می‌بایست مورد‌های حراج‌های خود را از شنبه تا سه شنبه هر هفته برای ستاد (کارتابل مقام تشخیص) ارسال تا موارد حراج در روز‌های پایانی هفته بررسی و جهت ارسال به سامانه ستاد برای هفته بعد اقدام شود.

وی خاطر نشان کرد: سامانه ستاد الکترونیک دولت، پنجره هوشمند و سازمان اموال تملیکی برای عرضه کالا‌ها فعال است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • حراج‌های خرده فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین برگزار می‌شود
  • اسکان بیش‌ از ۸۰ هزار مسافر نوروزی در ۱۱۵ هتل شهر اصفهان
  • برخورد دستگاه قضا با ساخت و ساز غیرمجاز
  • برخورد قاطع دستگاه قضا با ساخت و سازهای غیرمجاز 
  • دستگاه قضا صادقانه به مدیریت شهرداری را کمک می‌کند
  • دستگاه قضا صادقانه مدیریت شهرداری را کمک می‌کند
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • بازدید معاون اول رییس جمهور از ستاد پلیس راهور فراجا
  • دبیر ستاد بزرگداشت هفته دولت در استان بوشهر منصوب شد