Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-28@12:20:29 GMT

ایجاد 26 بهزیستی کوچک در 22 منطقه و محله قم

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۱۴۹۸

ایجاد 26 بهزیستی کوچک در 22 منطقه و محله قم

مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: در راستای پاسخگویی به دغدغه رهبر انقلاب در ایجاد تحول اجتماعی 26 مرکز بهزیستی کوچک در 22 منطقه و محله قم جهت تسریع در خدمات رسانی ایجاد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مهدی پهلوانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالروز تاسیس بهزیستی قم، برگزار شد، با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب برای ایجاد یک تحول اجتماعی اظهار کرد: وظیفه بسترسازی این تحول برعهده بهزیستی است که در همین راستا رویکردهایی در بهزیستی سراسر کشور در سه محور مورد پیگیری قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نخستین محور را طرح تحولی مثبت زندگی یا طرح تاسیس و مراکز بهزیستی دانست و گفت: این مراکز برای ارائه خدمات مطلوبتر و تسهیل در تسریع خدمات به واسطه خود مردم و با بستر سازی بهزیستی شکل گرفته است.

مدیرکل بهزیستی استان قم با بیان اینکه در طرح ذکر شده مجوز 18 مرکز به استان قم در ابتدای امر داده شده بود، تصریح کرد: با تلاش شبانه روزی که صورت گرفت استان قم موفق به مقام نخست جلب مشارکت ثبت نام شد و با پیگیری های انجام شده شمار این مراکز به 26 عدد افزایش یافت.

وی با اشاره به استقرار این مراکز در 26 منطقه قم، گفت: 22 خدمت از بهزیستی در این مراکز به متقاضیان ارائه می شود که خدمات مددکاران به مددجویان از آن جمله است.

پهلوانی افزود: پس از استقرار مراکز به هر یک 450 پرونده خانوار مددجویان بهزیستی واگذار می شود که مددکاری آنان برعهده این مراکز خواهد بود.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم بسیاری از خدمات بهزیستی که می تواند در محله ها قرار بگیرد را به واسطه این مراکز به مردم ارائه دهیم و به این صورت بیش از پیش در کنار مردم قرار می گیریم و در شرایط خاص مانند شیوع کرونا، اگر نیاز باشد خدمات بهزیستی در محله ها ارائه شود به وسیله این مراکز و بدون مراجعه به نقاط دیگر ارائه می شود.

مدیرکل بهزیستی استان قم بیان کرد: هرمسئله ای که با سلامت اجتماعی جامعه در ارتباط است توسط این مراکز ارائه خواهد شد و بعضی مواردی مانند فرزند خواندگی و ثبت مراکز خیریه نیز توسط این مراکز و با ارائه مصاحبه و مشاوره انجام می شود.

وی ادامه داد: با استقرار این مراکز بستری برای تحول اجتماعی که از دغدغه های رهبری است آماده شده و به آن سمت پیش خواهیم رفت.

پهلوانی محور دوم را مورد توجه قرار داد و گفت: سامانه هایی ایجاد شده که  در این راستا می توان به سامانه شفافیت برای جامعه هدف اشاره کرد که اگر بخواهند پیگیر پرونده هایشان باشند می‌توانند از این شیوه بهره ببرند.

وی با بیان اینکه سامانه دیده بان و سامانه دادرس از دیگر سامانه هایی است که در این راستا ایجاد شده است، عنوان کرد: سامانه دیده بان سامانه نظارتی است و اگر مسئله پیشنهادی، انتقادی وجود دارد می توان از این طریق مطرح کرد. همچنین سامانه دادرس تمام اموال، املاک و مسائل حقوقی بهزیستی در آن منعکس می شود.

مدیرکل بهزیستی استان قم با اشاره به سامانه فرزندخواندگی بیان کرد: در صورتی که شخصی بخواهد سرپرستی فرزندی را برعهده بگیرد می تواند به آسانی از طریق گوشی تلفن همراه وارد سامانه شود و پس از ثبت اطلاعات لازم از سوی بهزیستی با آنان ارتباط برقرار شده و خدمات لازم ارائه می شود.

وی، سامانه ثبت نام مراکز را نیز  مورد اشاره قرار داد و گفت: در کل کشور با بیش از 11 هزار نفر متقاضی وارد سامانه شدند که در طرح مثبت زندگی یا برای مجوز ایجاد مراکز مختلف ثبت نام کردند.

پهلوانی در بخش دیگری از سخنان خویش به اقدامات انجام شده در کمیته فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد اشاره و بیان کرد: طرح صیانت برای پیشگیری از اوج بهبود یافتگان، طرح کاهش آسیب کسانی که با اعتیاد دست به گریبان هستند و طرح جامعه درمان و بازتوانی اعتیاد از اقداماتی است که انجام می شود.

وی افرود: با برنامه هایی که در حال انجام دادن هستیم اطلس اعتیاد کامل می شود و به سمت پیشگیری جامع اعتیاد حرکت می کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: طرح تحول اجتماعی که بستر سازی آن با بهزیستی است با همراهی مردم انجام می شود.

وی به طرح بستر سازی زندگی اشاره و ابراز کرد: این طرح به صورت غیر دولتی و با نظارت بهزیستی انجام می شود و مجموعه  این 26 مرکز توسط موسسات غیر دولتی و خیریه دایر خواهد شد و نظارت برعهده بهزیستی خواهد بود.

انتهای پیام/2258*40

منبع: فارس

کلیدواژه: بهزیستی قم پهلوانی بهزیستی کوچک مدیرکل بهزیستی استان قم تحول اجتماعی انجام می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۱۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دمی در بهشت هند کوچک بیاساییم

ایسنا/کرمان محور گردشگری جیرفت- دلفارد- درب بهشت به طول ۹۰ کیلومتر با جاذبه‌های تمام عیار آماده پذیرایی از گردشگران و مسافران نوروزی است.

به گزارش ایسنا، دره دلفارد در شهرستان جیرفت که به دلیل دارا بودن آب و هوای معتدل و دلپذیر به دره مدیترانه‌ای معروف است، به طول بیش از ۴۰ کیلومتر و به موازات رودخانه‌ای کشیده شده که این شط دلفارد را به دو نیمه و به قول محلی‌ها به  این طرف رودخانه و آن طرف رودخانه تقسیم کرده و این همزیستی زیبایی خیره‌کننده‌ای به منطقه داده است.

پوشش گیاهی متنوع در این اقلیم، شگفت انگیز است آنچنان که انواع درختان سردسیری مانند گردو، زردآلو، هلو و ... در کنار درختان گرمسیری مانند انواع مرکبات و خرما دیده می‌شود.

دهستان دلفارد که روستای هدف گردشگری است، هر ساله پذیرای گردشگران زیادی است که در کوچه باغ‌های زیبای آن که درختان سر به فلک‌ کشیده منظره زیبایی به آن بخشیده‌اند، به گشت و گذار می‌پردازند و همچنین به دیدن جنگل انارشیطان دلفارد که یکی از معدود رویشگاه‌های کشور است، می‌روند و یا آبشار گُلما، آبشار معروف دلفارد را مقصد طبیعت‌گردی خود قرار می‌دهند و در سایه سار چنارهای کهنسال این منطقه گردشگری ساعت‌ها و یا روزها و هفته‌ها اطراق می‌کنند.

شروع یک طبیعت گردی هیجانی

با گذر از پلیس راه جیرفت و عبور از دشت تل سیاه و دیدن محل پرورش اسب و پیست سوارکاری به  دشت شنی  می‌رسیم  که گفته می‌شود ظرفیت ثبت ملی را هم دارد، زیرا علاوه بر اینکه مورد استقبال مردم قرار دارد، با توجه به وجود شن سفید در دنیا بی نظیر است که در روزهای آخر هفته و تعطیلات، برنامه‌های شن نورودی برقرار هستند.

اما سمت چپ جاده جنگل گُلپرکی یا انار شیطان در ابتدای محور گردشگری جیرفت- دلفارد - درب بهشت‌ مشاهده می‌شود که از جمله  چشم اندازهایی است که همواره مورد توجه گردشگران و مسافران قرار دارد و کمتر کسی است که از این مسیر تردد کند و عکس یادبودی کنار این طبیعت ثبت نکرده باشد.

شروع یک همزیستی دیدنی

کم کم با گذر از پُل کُلدان که بر روی رودخانه دلفارد احداث شده، با صدای گذر آب و بوی مطبوع بهار مرکبات به طبیعتی دیگر پا می‌گذاریم که همزیستی درختان سردسیری مانند انار انگور، زردآلو، و ... و گرمسیری مانند درختان نخل در فاصله چند متری و بعضا شاخه در شاخه بسیار جذاب هستندلذا گردشگری با این همه تنوع باید با زیرساخت های رفاهی متناسب باشد که هنوز با وضعیت مطلوب فاصله داریم.

در  دو طرف مسیر منتهی به درب بهشت در فصل زمستان، بهار و تابستان یکپارچه سرسبزی  می‌بینیم به طوری که از ۳۵ کیلومتری محور گردشگری دیگر درختان مرکبات یافت نمی‌شوند در حالی قبل از این مسافت درختان انگور، انار، پرتقال و نخل را در یک محدوده می‌توانید ببینید و لذت ببرید که قابل پرورش و بارور هستند.

دره دلفارد مهد آبشارهای همیشه خروشان

 در فاصله ۴۰ کیلومتری، آبشار زیبای دلفارد واقع شده که به گُلمای دخترکُش مشهور است و در همه فصول سال گردشگران و مسافران زیادی از استان‌های همجوار در سایه سار درختان چنار کهنسال به خُنکای این جاذبه پناه می‌برند که یکسری زیرساخت‌ها تامین شده و برای تکمیل و توسعه بیشتر به حمایت‌های همه جانبه نیاز است و آبشار ده والی ساردو و آبشار زوُرک نیز بسیار جذاب هستند که در کنار اردوگاه واقع در محله گلما بیش از ۱۵  اقامتگاه بوم گردی وجود دارد و با فضای بسیار طبیعی و جذاب پذیرای گردشگران هستند.

اگر چه وزیر میراث فرهنگی در سفری که به جیرفت داشت از این همه شگفتی به نیکی یاد کرد و به خبرنگاران قول داد قرارشان در سفر بعدی در محل گُلمای دخترکش خواهد بود.

برفگیر بودن از قشنگی‌های بی نظیر است

 با گذر از گردنه پُر پیچ و خم  امیرالمؤمنین که در گذشته یک جاده خاکی و سخت بود، به مرتفع ترین منطقه از سطح دریا می‌رسیم که برفگیری و سپید پوشی کامل را تجربه  می‌کنیم  و ظرفیت احداث پیست برف بازی و چمن را دارد و در مجموع این منطقه در چهار فصل جذاب است و بخش اکوتوریسم و کوهنوردی را نیز می‌توان در این مسیر تجربه کرد.

و اما گردشگری غذا در دو طرف جاده نمودی از خلاقیت زنان روستایی است که بساط دیدنی پخت انواع آش، نان محلی، چای آتشی و دمنوش در همه فصول بخصوص بهار و نوروز  پهن و پر رونق  است که  دور تا دور قابلمه‌های آش و آتش شاهد پذیرایی از گردشگران هستیم و آبگرم گور نیز به همه این زیبایی‌ها نیز اضافه می‌شود که در ماه مبارک رمضان گردشگری غذا در این مسیر با رعایت حال روزه داران به راه است.

اما آخرین مقصد در محور گردشگری جیرفت - دلفارد - درب بهشت، گردشگری مذهبی است که با  آب و هوای مناسب در فصل تابستان میزبان مسافران زیادی است که وجود بارگاه امامزاده سلطان سیداحمد نیز در ایام نوروز و فصل زمستان نیز جاذبه دیگری برای گردشگری مذهبی  محسوب می‌شود.

آماده میزبانی از گردشگران هستیم

بخشدار ساردوئیه از آمادگی لازم برای میزبانی از گردشگران نوروزی خبر داد و گفت: بخش زیبای ساردوئیه از توابع شهرستان جیرفت با  جذابیت‌های متنوع گردشگری، کشاوزی، معدنی و زیارتی آماده استقبال از میهمانان نوروزی است .

عباسعلی مسلمی  از وجود اقلیم های متفاوت آب و هوایی تحت تاثیر توپوگرافی و آب و هوای خاص منطقه، تنوع زیستی گیاهی و جانوری سخن به میان آورد و افزود: دیدن روستاهای زیبا با طبیعتی ناب موجی از شادابی و نشاط را در دل گردشگران و رهگذران ایجاد می‌کند و دره مدیترانه‌ای دلفارد جنوب استان کرمان را به افق‌های دور از دسترس پیوند می‌دهد و از طرفی صخره‌های آسمان سای کوه نشانه بهرآسمان و دیگر قله‌هایی که وجود دارند، همواره میزبان دوستداران طبیعت هستند.

وی همچنین با اشاره به چشم اندازهای زیبای روستاهای سه دهستان ساردوئیه، دلفارد، گور، منطقه رمون و باغستان‌ها و طبیعت ناب رشته کوه‌های ارتفاعات ساردوئیه افزود: این ظرفیت‌ها طبیعت بکر را به نمایش گذاشته‌اند .

بخشدار ساردوئیه، منطقه سربیژن را مرتفع‌ترین بام مسکونی با ارتفاع بیش از ۳۷۰۰ متر از سطح دریا عنوان کرد و گفت: پوشش درختان اُورس و چنار کهنسال، چشمه آبگرم در منطقه دیمندوگویگان، سراب، ریکو و چمنزارهای زیبا، روستاهای زیبای دهستان گور با وجود چشمه سارهای مختلف آماده پذیرش مهمانان نوروزی هستند.

وی به سیاه چادرهای عشایر نیز اشاره کرد که دامداران با مواد لبنی طبیعی و سنتی مانند شیر، دوغ و روغن حیوانی، گردشگران بومی و غیر بومی را مجذوب این منطقه کرده‌اند.

بخشدار ساردوئیه از رفع مشکلات فراروی بخش گردشگری خبر داد و افزود: خوشبختانه دولت سیزدهم در مدت فعالیت خود با نگاه توسعه‌ای مبحث گردشگری را دنبال کرده و هم اکنون نیز با اقدامات ارزشمند، این بخش مهیای پذیرایی از مهمانان نوروزی و گردشگران است و حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و تسهیل امور در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خیران استان بوشهر از مراکز نگهداری کودکان حمایت کنند
  • خدمات دهی اورژانس اجتماعی بهزیستی خوزستان به مردم و مسافران
  • ارائه خدمات رایگان به آسیب دیدگان در مراکز بهزیستی
  • ارائه خدمات به ۷۰ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی در کردستان
  • مراکز خلاق چه مراکزی هستند؟
  • ۸۶۱ خدمت توسط اورژانس اجتماعی استان بوشهر ارائه شد
  • راه‌اندازی مرکز جدید نگهداری بیماران اوتیسم در کردستان+فیلم
  • ارائه ۸۶۱ خدمت تخصصی توسط اورژانس اجتماعی استان بوشهر
  • دمی در بهشت هند کوچک بیاساییم
  • برای تحقق شعار سال باید از رقابت بنگاه‌‍‌های دولتی با بخش خصوصی جلوگیری شود