Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@08:19:33 GMT

خانه هایی رویایی که پناهگاه معلولان شد

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۱۵۳۰

خانه هایی رویایی که پناهگاه معلولان شد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، خانه‌های خانواده ‌محور مکان امنی برای بیماران معلولی است که قصد دارند زیست خود را در کنار خانواده و جامعه داشته باشند تا از نگاه جامعه به عنوان افرادی ایزوله شده و محدود به مراکز شبانه روزی بیرون بیایند و بتوانند در کنار دیگر افراد جامعه به زندگی روتین بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سویی اشتغال معلولان در کنار مسکن، از مشکلاتی است که سد راه بهبود کیفیت زندگی افراد دارای معلولیت استان فارس به شمار می‌رود.

کارشناسان معتقدند افراد معلول هرچه در جمع بیشتر حضور داشته باشند می‌توانند از توانمندی‌های خود آگاه شوند و ضمن زیست معمول، فعالیت‌های خود را ارتقا بخشند.

حمید گودرزی معاون امور توانبخشی بهزیستی فارس،گفت: در راستای محدودسازی مراکز شبانه روزی خانه‌های امن و پناهگاهی برای اولین بار در استان فارس به شکل رسمی آغاز به کار می‌کنند.

تأسیس خانه‌های کوچک و خانه‌های پناهگاهی در دستور کار بهزیستی استان فارس

او، با اشاره به اینکه تأسیس خانه‌های کوچک و خانه‌های پناهگاهی در دستور کار بهزیستی استان فارس قرار گرفته، از نبود ایجاد مراکز شبانه روزی بهزیستی به واسطه این طرح خبر داد و بیان کرد: از این پس تلاش می‌ شود یا چنین مراکزی نداشته باشیم یا به صورت محدود و کوچک ایجاد شود.

گودرزی با بیان اینکه خانه‌های یادشده حلقه واسط میان مراکز شبانه روزی و زندگی مستقل افراد محسوب می‌شوند، تصریح کرد: فرد معلول با اقامت در این خانه‌ها آمادگی پیدا می‌کند تا در خانواده و جامعه حضور یابد.

معاون امور توانبخشی بهزیستی فارس ادامه داد: هدف از راه اندازی خانه‌های خانواده محور ایجاد عزت نفس و استقلال فردی در راستای افزایش توانمندی افراد معلول است.

او، افزود: فراهم شدن مشارکت فرد در جامعه و ایجاد بستر مناسب برای رسیدن فرد به استقلال از اهداف کلان طرح  خانواده محوری است.

گودرزی، مهمترین اهداف بهزیستی از ایجاد چنین خانه‌هایی را تغییر نگرش جامعه نسبت به افراد دارای معلولیت دانست و اضافه کرد: این افراد وقتی در خانه‌های یادشده اسکان پیدا می کنند که در مجتمع‌های آپارتمانی است و مردم با دیدن  این نگرش که معلولان باید ایزوله باشند از بین می‌رود.

معاون امور توانبخشی بهزیستی فارس با اشاره به آموزش‌هایی که در این خانه‌ها به افراد دارای معلولیت داده می‌شود، گفت: مهارت‌های زندگی، ارتباط مؤثر، افزایش اعتماد به نفس و کنترل در افراد معلول به مرور افزایش چشم گیری خواهد داشت.

او، ایجاد خانه‌های یاد شده را تمرینی برای بازگشت معلولان به کانون گرم خانواده دانست و بیان کرد: هدف اصلی ما بازگشت این افراد به جامعه و ایجاد حداکثر مشارکت آنان است.

گودرزی، تصریح کرد: در تمامی شهرستان‌های فارس ۱۳ خانه به این شکل ایجاد شده است که در همه معلولیت‌ها بهزیستی ارائه خدمات می دهد.

معاون امور توانبخشی بهزیستی فارس ادامه داد: برای افراد دارای معلولیت جسمی، حرکتی، دارای معلولیت ذهنی و افراد بیمار روانی مزمن این خانه‌ها را در شهرستان‌های فارس داریم.

او، افزود: ایجاد خانه‌های فوق در خرم بید، جهرم، شیراز و لامرد  به مناسبت هفته بهزیستی در لار  افتتاح می شود.

گودرزی  اضافه کرد: در هفته بهزیستی طرح  خانه های خانواده محور با عنوان خانه‌های اولین به طور رسمی آغاز به کار می‌کنند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی فارس اظهار کرد: از جمله خانه‌های اولین راه اندازی کشور، در شهرستان جهرم بوده که برای افراد دارای معلولیت جسمی حرکتی ایجاد شده است.

راه اندازی خانه پناهگاهی برای معلولان ذهنی شدید در لامرد

او، گفت: خانه پناهگاهی شهرستان لامرد برای افراد دارای معلولیت ذهنی شدید و بسیار شدید راه اندازی شده است.

گودرزی، از افزایش تعداد طرح خانه های خانواده محور خانه‌ها در استان خبر داد و بیان کرد: بنا داریم به واسطه این طرح به گسترش رویکرد خانواده محور خدمات بهزیستی روی بیاوریم.

معاون امور توانبخشی بهزیستی فارس از نیکوکارانی که در اجرای طرح خانه های خانواده محور مشارکت کرده اند و نیروهایی که در خانه‌های فوق تلاش می‌کنند و به افراد دارای معلولیت خدمات می‌دهند قدردانی و تصریح کرد: زمینه مناسب به واسطه این افراد در خانه‌های فوق فراهم شده است و استان فارس می‌تواند با مشارکت خیران تعداد خانه‌های بیشتری را راه اندازی کند.

او،تاکید کرد: بهزیستی فارس تلاش می کند ۶ خانه دیگر را تا پایان امسال راهاندازی کند.

گودرزی با اشاره به ارزیابی نظامنامه نظارتی ۶ ماهه دوم سال ۱۳۹۸، افزود: بهزیستی فارس میان حوزه‌های توانبخشی سراسر کشور در تمامی دفاتر توانست رتبه نخست را کسب کند.

بیش از ۴۰ هزار شغل پایدار برای افراد زیر پوشش ایجاد شد

پریسا زارعی معاون هماهنگی مؤسسات غیردولتی مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی استان فارس اضافه کرد: بیش از ۴۰ هزار شغل پایدار برای افراد زیر پوشش  بهزیستی فارس ایجاد شده است.

او، اظهار کرد: در راستای توانمندسازی و ایجاد استقلال اجتماعی و اقتصادی ضمن تسهیل گری ایجاد اشتغال پایدار، تامین مسکن مناسب و ایمن جامعه هدف تحت پوشش و بهره‌گیری از خیران و شرکای اجتماعی در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و برون سپاری فعالیت‌ها با صدور مجوز مراکز و مؤسسات غیردولتی فعالیت شده است.

زراعی گفت: در این راستا تاکنون در جهت اشتغال ۴۸ هزار و ۵ شغل پایدار و ۷ هزار و ۴۶۴ واحد مسکونی ویژه گروه‌های جامعه هدف واگذار و صدور ۲۵۰۰ مجوز در استان انجام شده است.

در حال حاضر ایجاد اشتغال پایدار از مشکلات اساسی مددجویان زیر پوشش سازمان بهزیستی است.

منبع: مهر

انتهای پیام/ت

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معلول جسمی توانبخشی بهزیستی فارس هفته بهزیستی خانه های خانواده محور افراد دارای معلولیت مراکز شبانه روزی راه اندازی استان فارس برای افراد خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۱۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خریداری ۴۰ خانه اطراف حرم مطهر شاهچراغ(ع) برای ایجاد فضای فرهنگی

استاندار فارس گفت: در جلسه ساماندهی شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) مقرر شد ۴۰ خانه اطراف حرم احمد بن موسی(ع) خریداری شود و به عنوان فضای فرهنگی از آن ها استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، محمد هادی ایمانیه امروز _ شنبه بیست و پنجم فروردین_ در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس در سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: این موضوع را شاهد هستیم که هم افزایی جدی در وضعیت فرهنگی کشور وجود ندارد و با توجه به درد و دل‌هایی که مسئولین دارند، مشخص نیست چه کسی قرار است این موضوع را در کشور حل کند.

وی افزود: این هم افزایی وقتی در سطح کشوری وجود ندارد قطعاً بازتاب آن در استان‌ها نیز نمایان نخواهد بود.

استاندار فارس تاکید کرد: نقش دستگاه‌های فرهنگی در حوزه تولیدات محتوایی و ایده‌ها با موضوع جهش تولید و مشارکت مردم اعلام شود.

ایمانیه اضافه کرد: در جلسه ساماندهی شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) مقرر شد ۴۰ خانه اطراف حرم احمد بن موسی (ع) خریداری شود و به عنوان فضای فرهنگی از آنها استفاده شود.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود طلاب حوزه‌های علمیه خود و خانواده‌های آنان حضور جدی تر در فضای عمومی جامعه داشته باشند.

استاندار فارس تصریح کرد: همچنان پیشنهاد من برای موضوع کشف حجاب، محروم کردن افراد بی حجاب از خدمات اجتماعی است و این موضوع بهتر از بازداشت افراد است.

ایمانیه اظهار کرد: تدوین سامانه رصد فعالیت سازمان‌ها در حوزه عفاف و حجاب در دستور کار است و به صورت ماهانه فعالیت سازمان‌ها در این حوزه رصد خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به دیدار و گفت و گو با وزیر نفت افزود: در این گفت و گو مقرر شد ۲۵۰ میلیارد تومان به ساماندهی قبرستان دارالسلام و ۲۵۰ میلیارد تومان برای رفع مشکلات حرم مطهر سید علا الدین حسین (ع) تخصیص یابد.

برخورد قاطع با فرد منتشر کننده محتوای کذب در فضای مجازی

استاندار فارس در پایان سخنان خود در خصوص مطلب منتشر شده در فضای مجازی اظهار کرد: به علت توهینی که این فرد در فضای مجازی به مرجعیت داشته است از رئیس کل دادگستری درخواست دارم تا به جد با این فرد برخورد شود تا دیگر هیچ فردی حق سو استفاده از این موضوعات را نداشته باشد.

به گزارش ایمنا، طی چند روز گذشته مطلبی با عنوان کوه خواری در اراضی بابا کوهی شیراز در فضای مجازی مطرح شد و پس از آن ناصر شمس مشاور استاندار فارس مطالب غیر کارشناسی منتشر شده پیرامون تغییر کاربری اراضی بابا کوهی را کذب اعلام کرد و امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استاندار فارس از رئیس کل دادگستری فارس درخواست کرد تا برخورد قاطع و قانونی با فرد منتشر کننده مطالب صورت گیرد.

کد خبر 744141

دیگر خبرها

  • پلاک‌قرمز‌ها برای معتادان ناامن شدند
  • پلمب ۴۵۲ خانه پلاک قرمز در تهران
  • احداث دو ورزشگاه برای معلولان در دست اقدام است
  • ساخت دو ورزشگاه برای معلولان در سال جدید
  • آخرین وضعیت معلولان در تهران | ۴ هزار نخبه علمی، فرهنگی و ورزشی در بین معلولان داریم | لزوم ایجاد یک پارک ویژه برای این شهروندان
  • ابهام در تعداد کودکان کار در تهران/ لزوم ایجاد سرپناه برای افراد آسیب دیده خشونت‌های خانوادگی
  • واکنش اعضای شورا به گزارش رئیس سازمان بهزیستی
  • انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان
  • درخواست سازمان بهزیستی برای احداث پردیس توانمندسازی در پایتخت
  • خریداری ۴۰ خانه اطراف حرم مطهر شاهچراغ(ع) برای ایجاد فضای فرهنگی