Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-28@08:38:46 GMT

۸ نفر از معلولان اصفهان بر اثر کرونا جان باختند

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۱۵۸۹

۸ نفر از معلولان اصفهان بر اثر کرونا جان باختند

معاون توانبخشی بهزیستی استان اصفهان گفت: غربالگری‌های بینایی و شنوایی در کاهش این نوع معلولیت‌ها تأثیر داشته اما بیماران جسمی حرکتی، معلولان ذهنی و نخاعی به دلیل حوادث جاده‌ای و حوادث شغلی افزایش داشته است همچنین در مراکز بهزیستی استان جمعاً ۸ مورد بیمار مبتلا به کرونا فوت شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پژمان پورشبانان، امروز شنبه ۲۱ تیرماه در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی، با اشاره به عملکرد خوب بهزیستی استان در جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، اظهار کرد: همه خدمات آموزشی به صورت آنلاین یا به صورت محدود با جمعیت اندک انجام می‌شود در مورد خدمات ویزیت در منزل هم با پروتکل‌های جدید به صورت محدودتر و سختگیرانه‌تر عمل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پذیرش جدید در مراکز شبانه‌روزی به صورت محدود انجام می‌شود، افزود: اولویت پذیرش در این مراکز با مددجویانی است که قبلاً به مرخصی رفته‌اند همچنین تمام آزمایشات هپاتیت B و C برای پذیرش افراد انجام می‌شود علاوه بر آن دو هفته اول در قرنطینه نگهداری می‌شوند تا از انتشار بیماری در دیگر بخش‌های مراکز جلوگیری شود.

معاون پیشگیری و دبیر کمیته کرونای بهزیستی استان اصفهان، با اشاره به انجام آنلاین همه بازدیدها از مراکز در خصوص آمار فوتی‌های کرونا در مراکز بهزیستی، گفت: در مراکز سالمندان دو سالمند، در مراکز اعصاب و روان سه بیمار و در مراکز معلولان ذهنی هم سه نفر از بیماری کرونا فوت شدند که برخی از افراد همگی دارای بیماری‌های زمینه‌ای دیگری همچون هپاتیت B و C بودند.

وی در خصوص مشکلات پیش روی معلولان تصریح کرد: در مورد معلولان همه دستگاه‌ها و آحاد جامعه مسئول هستند و تلفیق اجتماعی مهمترین برنامه بهزیستی برای معلولان است و نباید آنها را از بدنه اجتماع جدا کرد.

پورشبانان با اشاره به اینکه مددکاری فردی، گروهی و اجتماعی برای معلولان انجام می‌شود، گفت: علاوه بر نبود تلفیق اجتماعی معلولان در جامعه متأسفانه موانع فرهنگی و دیدگاه‌های غلط بر سر راه ورود معلولان به جامعه وجود دارد که جامعه باید در این زمینه دیدگاه‌های غلط و سنتی خود را در مورد معلولان کنار بگذارد.

وی با تاکید بر اینکه ۱۰ درصد هر جامعه‌ای را معلولان تشکیل می‌دهند، افزود: تعداد ۱۲۳ هزار معلول در سامانه بهزیستی استان اصفهان ثبت شده‌اند که از جمعیت پنج میلیونی استان اصفهان ۵۰۰ هزار نفر از معلولان هستند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان اصفهان سهم تصادفات را در معلولیت سال‌های اخیر مهم دانست و اظهار کرد: غربالگری‌های بینایی و شنوایی در کاهش این نوع معلولیت‌ها تأثیر داشته اما بیماران جسمی حرکتی، معلولان ذهنی و نخاعی به دلیل حوادث جاده‌ای و حوادث شغلی افزایش داشته است.

صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی معلولان ایجاد می‌شود

در ادامه این نشست علی اصغر شاهزیدی معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان اصفهان، اظهار کرد: پس از ۱۶ سال از تصویب قانون حمایت از معلولان فعالیت صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی معلولان در هیئت دولت با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان تصویب شد.

وی افزود: بازپرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی بهزیستی از پنج سال به هفت سال افزایش داشته است که برای کارفرمایانی که تا پنج معلول را به کار بگیرند به ازای هر نفر ۵۰ میلیون تومان و در مجموع ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی اصفهان تصریح کرد: کمک هزینه مسکن خانواده‌های دارای سه عضو معلول در مناطق روستایی از ۱۸ میلیون به ۳۶ میلیون تومان افزایش داشته و در مناطق شهری از ۴۰ به ۵۰ میلیون با بازپرداخت ۱۲ ساله افزایش یافته است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا، مبنی بر تعداد مددجویان مستأجر و حمایت از آنها، گفت: پنج هزار خانواده از مددجویان بهزیستی مستأجر هستند و در خانه‌های اجاره‌ای زندگی می‌کنند که ماهانه ۵۰۰ هزار تومان تا سقف شش میلیون تومان به این خانواده‌ها پرداخت می‌شود و برای رهن مسکن در شهر اصفهان ۳۰ میلیون و در شهرستان‌ها ۲۰ میلیون وام قرض الحسنه پرداخت می‌شود.

شاهزیدی در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار ایمنا، در خصوص مراکز مثبت زندگی، اظهار کرد: مراکز مثبت زندگی چیزی فراتر و کلان‌تر از مجتمع‌های خدمات غیردولتی بهزیستی است که این مرکز با هدف برون سپاری خدمات بهزیستی و کوچک سازی بدنه دولت ایجاد می‌شود که در فراخوان این مراکز در استان اصفهان حدود ۴۸۸ نفر ثبت نام داشتند که ۹۴ مرکز از این مراکز در هفته جاری افتتاح می‌شود.

وی در خصوص ارائه سه هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی گفت: این واحدها از طریق ۳۰ میلیون کمک بلاعوض دولت، ۱۰ میلیون تومان از طریق بهزیستی و ۵۰ میلیون هم از طرف بنیاد مسکن که جمعاً ۹۰ میلیون تسهیلات خواهد بود به مددجویان بهزیستی اختصاص می‌یابد که مقرر شد سه هزار خانوار از مددجویان بهزیستی تا پایان سال ۹۹ دارای مسکن شوند.

کد خبر 433118

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سازمان بهزیستی اصفهان شیوع کرونا معلولان کمک به مددجویان ساخت مسکن وام مسکن مددجویان بهزیستی مناسب سازی معابر اشتغالزایی وام اشتغال شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بهزیستی استان اصفهان مددجویان بهزیستی میلیون تومان افزایش داشته انجام می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۱۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح نیابت در مرکز نگهداری از معلولان کم توان ذهنی در قم 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت: طرح نیابت با هدف ترویج مهربانی و نوع‌دوستی در بین عموم جامعه در راستای شعائر دینی همگام با اهداف بشر دوستانه هلال احمر در مناسبت‌های مختلف با دیدار از سالمندان، بیماران و اقشار کمتر برخوردار آسیب پذیر برگزار می‌شود و این بار داوطلبان و خیرین در شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) و ایام نوروز در مرکز نگهداری از معلولان کم توان ذهنی اقدام به برگزاری این طرح خداپسندانه کردند.

محمد رضا بهرامی افزود: داوطلبان و خیرین هلال احمر در این طرح با اهدای بسته‌های مواد غذایی کنسرو شده، غذای گرم و تهیه کمد‌های لباس با ارزش ۵۰۰ میلیون ریال برای این مرکز نگهداری، شادی عید نوروز را با آنان تقسیم کردند. 

وی گفت: به مناسبت نوروز ۱۴۰۳ و طرح ملی خدمات نوروزی اجرای طرح نیابت در قالب دیدار از خانواده شهدا و چند مرکز نگهداری از سالمندان در دستور کار معاونت داوطلبان قرار دارد که انشاء لله به همت خیرین و داوطلبان نوعدوست تا پایان طرح اجرایی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • خیران استان بوشهر از مراکز نگهداری کودکان حمایت کنند
  • جزئیات فعالیت مراکز اهدای خون اصفهان در شب‌های قدر
  • جزئیات فعالیت مراکز اهدای خون استان در شب‌های قدر
  • ارائه خدمات رایگان به آسیب دیدگان در مراکز بهزیستی
  • ارائه خدمات به ۷۰ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی در کردستان
  • توزیع ۱۸۰۰ سما کارت بین توان‌خواهان بهزیستی استان بوشهر
  • راه‌اندازی مرکز جدید نگهداری بیماران اوتیسم در کردستان+فیلم
  • اجرای طرح نیابت در مرکز نگهداری از معلولان کم توان ذهنی در قم 
  • بازدید سرزده شبانه از مراکز خدمات شهرداری به مسافران نوروزی
  • توزیع حدود ۱۹۰۰ سما کارت بین معلولان استان بوشهر