Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@18:09:50 GMT

دستگیری متخلفین شکار یک راس میش وحشی در کاشمر

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۱۶۵۶

دستگیری متخلفین شکار یک راس میش وحشی در کاشمر

رئیس حفاظت محیط زیست کاشمر از دستگیری عوامل شکار یک راس میش وحشی در کاشمر خبر داد و گفت: در این اقدام سه تن از متخلفین دستگیر شدند و لاشه یک راس میش شکار شده و سایر ادوات شکار و صید نیز ضبط شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، رئیس حفاظت محیط زیست کاشمر اظهار کرد: با هوشیاری و رصد عوامل اطلاعات سپاه ناحیه کاشمر، یک فقره شکار غیرمجاز در منطقه شکار و تیراندازی ممنوع «سیدمرتضی» ارتفاعات روستای قوچ پلنگ به یگان حفاظت محیط زیست کاشمر اطلاع رسانی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی جمعه‌پور ادامه داد: مامورین در یک اقدام غافلگیرکننده، زمانی که متخلفین در تاریکی شب قصد خروج از منطقه را داشتند جلوی آنها را مسدود کردند که در این اقدام سه تن از متخلفین به‌همراه لاشه یک راس میش شکار شده و سایر ادوات شکار و صید دستگیر و دو تن از آنها نیز در تاریکی شب متواری می‌شوند.

وی افزود: متخلفین با دستور مقام قضایی جهت شناسایی افراد متواری و سایر ابعاد جرم توسط پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان بازداشت و پرونده تحویل مراجع قضایی می‌شود.

رئیس حفاظت محیط زیست کاشمر با بیان اینکه به لحاظ حقوقی ضررو زیان وارد شده به محیط زیست بابت شکار یک راس میش وحشی مبلغ 750 میلیون ریال است که باید توسط متخلفین پرداخت شود، گفت: به لحاظ کیفری جرم نیز قانون گذار تا سه سال حبس برای شکار حیوانات حمایت شده در نظر گرفته است.

جمعه پور افزود: بنابراین از تمامی دوستداران حیات وحش درخواست می‌شود هرگونه تخلفات شکار و صید را به  شماره 09157226432 و 55233516 اطلاع رسانی کنند تا با حضور شبانه روزی مامورین یگان حفاظت محیط زیست و برخورد بازدارنده‌ای که ناشی از توجه ویژه حوزه قضایی به میراث طبیعی و انفال است، ذخایر ژنتیکی شهرستان را از دست نابود کنندگان و سودجویان نجات دهیم.

انتهای پیام/ 70061

منبع: فارس

کلیدواژه: شکارچی شکار میش کاشمر حفاظت محیط زیست کاشمر یک راس میش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۱۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش پاکسازی محیط زیست در ملارد برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، همایش پاکسازی محیط زیست روز سه شنبه و به مناسبت هفته زمین پاک در ملارد برگزار شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ملارد در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این همایش که با همکاری ارگان‌های مختلف و با مشارکت پرشور دانش آموزان، شهروندان و دوستداران محیط زیست انجام شد، افزود: ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست و نهادینه سازی رفتارها و رویکردهای محیط زیستی و همچنین هم افزایی ظرفیت‌های فرهنگی و جلب مشارکت حداکثری آحاد جامعه برای حفاظت و بهره برداری اصولی و توسعه مهارت‌ها برای حفظ محیط زیست بود.

مهناز مدیریان ضمن اشاره به شعار محوری هفته زمین پاک سالجاری «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین»، از همراهی و مشارکت ارزشمند و پرشور شهروندان و همکاری مسئولان دستگاه‌های اجرایی و مدیران شهری ملارد به منظور ترویج و اشاعه فرهنگ حفاظت از طبیعت و محیط زیست قدردانی کرد.

کد خبر 6087037

دیگر خبرها

  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • پاکسازی اتوبان شهید کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر
  • همایش پاکسازی محیط زیست در ملارد برگزار شد
  • افتتاح دو خانه محیط زیست جدید در تهران
  • تجهیز محیط بانان با به‌روزترین فناوری‌های دنیا
  • دشتی پر از شاهین‌های شکاری در تهران / شکارچیان در کمین و سازمان محیط زیست بی‌خبر / احتمالا بخشی از تجارت غیرقانونی شاهین از این‌جا آغاز می‌شود (فیلم)
  • مراسم روز جهانی زمین پاک در چالدران