Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@16:49:18 GMT

بلیت تورهای خارجی را نخرید

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۱۷۰۱

بلیت تورهای خارجی را نخرید

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: مردم تا زمانی که به صورت رسمی و قطعی راه‌اندازی پروازهای خارجی اعلام نشده بلیت آن را از سایت‌هایی که آن را تبلیغ می‌کنند نخرند.

به گزارش ایسنا، طی روزها و هفته‌های گذشته برخی از سایت‌های فروش بلیت هواپیما و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی تبلیغات تورهای خارجی به ویژه به مقصد ترکیه را تبلیغ کرده‌اند که هنوز هیچ خبر رسمی درباره راه‌ءاندازی پروازهای خارجی ایران به مقصد این کشور اعلام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، گفت: فروش بلیت تحت عنوان تور خارج از کشور منوط به صدور مجوز از سوی کشورهای مختلف است و در حال حاضر کشورهایی که همواره مقصد توریستی هستند پذیرای مسافران نیستند.

وی با بیان اینکه ایجاد تعهد برای مسافران قبل از فراهم شدن شرایط لازم برای پروازهای خارجی، برخورد قانونی در پی خواهد داشت، افزود: در حال حاضر ترکیه پذیرای اتباع خود، مسافرانی که تبعیت آن کشور را داشته یا کسانی که دارای ویزای کاری هستند، است و تبلیغات انجام تور و اعزام توریست به این کشور صحت ندارد و مسافران بایستی از صحت و سقم بلیتی که دریافت می‌کنند، مطلع باشند.

در این راستا مقصود اسعدی سامانی - دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی - به ایسنا گفت: هیچ شرکت هواپیمایی تبلیغ تورهای خارجی را انجام نداده و دستگاه‌های نظارتی باید با آنهایی که به نام این ایرلاین‌ها تبلیغ می‌کنند یا آنکه نام آنها را در تبلیغ تور خود می‌آورند برخورد کنند. البته روز گذشته سازمان هواپیمایی کشوری در این زمینه اطلاعیه‌ای صادر کرد.

وی افزود: مردم به هیچ وجه تا زمانی که به صورت رسمی و قطعی موضوع بازگشایی پروازهای خارجی به مقاصد مختلف اعلام نشده است بلیت این پروازهای خارجی را برای انجام تور خریداری نکنند.

اسعدی ادامه داد: در حال حاضر برای پروازهای توریستی کشورهای مختلف متناسب با وضعیت خودشان و وضعیت کشورهای مختلف برخی مقاصد خارجی را برای انجام پروازهای مسافری باز کردند و برخی دیگر از مقاصد همچنان در انتظار بهبود شرایط کشورهای مورد نظر از نظر شیوع ویروس کروناست. بنابراین مردم خودشان را دچار خسارت نکنند و قبل از خرید بلیت پروازهای خارجی استعلام‌های لازم را از مبادی رسمی مانند سازمان هواپیمایی کشوری اخذ کنند.

وی گفت: در گذشته که هواپیمایی ترکیه خرید بلیت برای مردم ایران را آغاز کرده بود هشدار داده بودیم که معلوم نیست که این پروازها چه زمانی انجام شود و اینکه ایرلاین‌های خارجی بلیت بفروشند و امکان پروازش وجود نداشته باشد تنها حاصل آن این است که پول بلیت مردم را پیش خودشان نگه خواهند داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس بلیت هواپیما پروازهای خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۱۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به این دلیل طلای دست دوم نخرید!

نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: خرید طلای دست دوم به دلیل نداشتن کد استاندارد امن نیست و به تولیدکنندگان این صنف نیز آسیب وارد کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: در چند سال گذشته در میان جوانان کشور و حتی دنیا تمایل به سمت خرید بدلیجاتی مانند نقره و حتی استیل بیشتر شده است. اما این خرید سرمایه‌گذاری به حساب نمی‌آید.

وی با تاکید بر اینکه خرید طلا در گذشته به عنوان پشتوانه امن خانواده به حساب می‌آمد خاطر نشان کرد: علاوه بر ارزش و نقدشوندگی بالای طلا، این فلز ارزشمند در دراز مدت ارزش افزوده دارد؛ اما فروش طلای دست دوم تخلف است و باعث آسیب به چرخه تولید طلا شده است.

بذرافشان به مردم توصیه کرد تا از خرید طلای دست دوم جدا خودداری کنند و گفت: مردم می‌توانند با توجه به تنوع اجرتی که در صنعت طلا هست، با حداقل اجرت مصنوعات طلای نو با کد استاندارد خریداری کنند. طلایی که فاقد کد استاندارد باشد قابل پیگیری نیست.

وی تاکید کرد: رویکرد مردم باید تغییر کند و مصنوعات نو خریداری کنند؛ با این شیوه بخش تولید که دچار آسیب‌های اقتصادی و مالی شده تقویت می‌شود و امنیت سرمایه مردم نیز حفظ خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ۱۵۲ هزار لیتر سوخت به پروازهای غرب خراسان رضوی رسید
  • افزایش پروازهای فرودگاه بین المللی اهواز در نوروز امسال
  • به این دلیل طلای دست دوم نخرید!
  • تعلیق دستور مقابله با گران فروشی بلیت هواپیما
  • پرواز گرگان-مشهد-گرگان برای روزهای یکشنبه و سه شنبه هر هفته بر قرار شد
  • پرواز فوق العاده هما به فرودگاه رامسر
  • تأمین امنیت مطلوب در نوروز ۱۴۰۳ / افزایش ۲۳ درصدی پروازهای خارجی
  • بایرن خطاب به هواداران: بلیت بازی آرسنال را نخرید!
  • نظارت بازرسان بر عرضه بلیت‌ های نوروزی در ۹ فرودگاه بزرگ
  • زیان افزایش نرخ بلیت موزه ها را آژانس‌داران باید بدهند