Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@22:17:52 GMT

کشاورزان به پرداخت زکات اموال توجه ویژه داشته باشند

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۱۷۲۱

کشاورزان به پرداخت زکات اموال توجه ویژه داشته باشند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی صبح امروز در نشست تصویری شورای زکات استان اظهار کرد: کشاورزان باید به پرداخت زکات خود توجه ویژه‌ای داشته باشند زیرا این امر یک واجب شرعی در حوزه اقتصادی است.

امام جمعه بجنورد با اشاره به علل پرداخت زکات ادامه داد: با پرداخت زکات باقی مانده اموال بیمه می‌شوند و از طرفی خداوند برکت فراوانی به مال ما وارد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اسلام مجموعه‌ای از ارزش‌های به هم پیوسته‌ای است که مکمل یکدیگرند یعنی اسلام مجموعه‌ای از ارزش‌ها را برای ما در نظر گرفته که هرکدام در بعدی از ابعاد رشد و کمال ما نقشی ایفا می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین یعقوبی نماز و زکات را دو واجب مورد تاکید اسلام عنوان کرد و بیان داشت: پرداخت زکات شکر نعمت است و در این راه شیطان قصد دارد با موضوع فریبنده‌ی کاهش یافتن اموال ما را از پرداخت زکات دور کند اما باید با سخاوت زکات را پرداخت و روح را پاکیزه کرد.

رئیس شورای زکات استان تصریح کرد: زکات یک مسئله حکومتی است یعنی وقتی حکومت دست حاکمیت دینی است موظف‌اند حاکمان وارد میدان شوند و از مردم بخواهند که بخشی از پرداخت‌های اقتصادی را داشته باشند تا جامعه به تعدیل و تعادل برسد و عدالت اجرا شود.

وی با تاکید بر عدم جمع‌آوری کمک‌های مستحبی در فصل پرداخت زکات افزود: آن‌هایی که برای امور مستحبی از مردم پول جمع می‌کنند باید در فصل جمع آوردی زکات از دریافت کمک خودداری کنند تا مردم خیال نکنند که هر کسی برای خودش زکات جمع می‌کند، زیرا اولویت نخست پرداخت زکات واجب است.

حجت الاسلام و المسلمین یعقوبی در انتها گفت: آنچه از زکات جمع می‌شود برای خود مردم هزینه می‌شود لذا نگذاریم با تداخل و رقابت، مردم از اصل پرداخت زکات زده شوند و حق مستمندان و نیازمندان ضایع شود.

کد خبر 4971141

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه بجنورد زکات شورای عالی زکات ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا قزوین گرگان ایلام شهرکرد ستاد مقابله با کرونا بیرجند سیستان و بلوچستان استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه مجلس شورای اسلامی پرداخت زکات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۱۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم

مدیر امور شعب بانک کشاورزی کردستان در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: میزان غرامت بیمه در بخش‌های دام، طیور، آبزیان و زراعت پرداخت شده است که بیشترین آن در بخش طیور بود.

حیدری با بیان اینکه در سال قبل با وجود محدودیت‌ها و با هدف کنترل تورم، بانک کشاورزی در زمینه پرداخت تسهیلات عملکرد خوبی داشت، گفت: در این مدت ۴۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات در بخش‌های مختلف پرداخت شد.

وی با اشاره به پرداخت هزارو ۳۲۷ فقره وام قرض الحسنه ازدواج نیز در سال گذشته گفت: در این زمینه ۹۷ درصد اعتبار ابلاغی پرداخت شد.

مدیر امور بانک کشاورزی کردستان افزود: در مدت یاد شده هزارو ۶۹۳ فقره وام قرض الحسنه فرزند آوری نیز پرداخت شد.

حیدری با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای ارتقای مکانیزاسیون کشاورزی کردستان، گفت: سال گذشته ۴۶۶ فقره وام مکانیزاسیون به کشاورزان متقاضی پرداخت شد.

وی درباره پرداخت تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی در سال گذشته گفت: پنج فقره وام نیز در این زمینه پرداخت شد که ۹۷ درصد اعتبار ابلاغی را شامل شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • پرداخت 20 میلیارد تومانی زکات فطره در هرمزگان
  • هرمزگانی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند
  • افزایش ۱۴ درصدی پرداخت زکات فطره در هرمزگان
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها
  • لزوم نظارت بر تولید نان از مزرعه تا سفره
  • پرداخت زکات فطریه در استان بوشهر ۱۲ درصد افزایش یافت
  • برگزاری همایش تکریم و ترویج زکات در هویزه +فیلم
  • توجه ویژه به معماری ایرانی_اسلامی در شهر تهران
  • زمان شارژ کالابرگ اردیبهشت ماه