Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت که برگزاری رایگان طرح مدرسه تابستانی تهران حاکی از توجه ویژه شهرداری تهران به توزیع عادلانه امکانات و کمک به دانش آموزان محروم است.
به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، علیرضا کمره ای با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی ویژه نوجوانان در قالب طرح مدرسه تابستانی گفت: به طور کلی، فلسفه انجام کار فرهنگی قابل دفاع است و مداخله ارگان ها و نهادهای عمومی در بحث تعلیم و تربیت البته همسو با اهداف وزارت آموزش و پرورش را موثر می دانم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با استقبال از اقدام شهرداری تهران برای پر کردن اوقات فراغت نوجوانان و تاکید بر موضوع یادگیری بیان کرد: در صورت تداوم این برنامه ها و همکاری و هماهنگی شهرداری با وزارت آموزش و پرورش می توان تعداد قابل توجهی از جمع 15 میلیونی دانش آموزان را با طرح همراه کرد تا از ظرفیت موجود برای یادگیری به خوبی استفاده کنند و در نهایت نتیجه بهتری اخذ شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: واقعیت این است که به دلیل شرایطی که ویروس کرونا در کشور ایجاد کرده، نوجوانان از بسیاری از فضاهای فرهنگی محروم شدند که این موضوع سلامت روانی آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد. در این وضعیت، حمایت شهرداری از اجرای برنامه های فرهنگی که جنبه سرگرمی و آموزشی دارد، می تواند تضمین کند که نوجوانان از میان محتواهای گوناگونی که در فضای مجازی قرار دارد، مخاطب محتوا و برنامه های سالم هستند.
کمره ای یکی از مهم ترین ویژگی های مدرسه تابستانی تهران را رایگان بودن آن معرفی و عنوان کرد: وقتی نگاهمان به یادگیری فارغ از طبقه اقتصادی یا محل سکونت افراد باشد یعنی تلاش می کنیم تا امکانات موجود را به طور عادلانه میان نوجوانان توزیع کنیم. براین اساس، همان اندازه که نوجوانان قشر مرفه یا متوسط امکان استفاده از آموزش را دارند، نوجوانی که به دلیلی مشکلات مالی از بسیاری از امکانات محروم است هم می تواند فرصت برابر برای یادگیری داشته باشد. این نوع نگاه جای تقدیر دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مدرسه تابستانی آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۱۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه مرکزی شهر ایلام بزرگترین پایگاه فرهنگی، اما فاقد امکانات است

ایسنا/ایلام مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام گفت: کتابخانه مرکزی شهر ایلام بزرگترین پایگاه فرهنگی استان است که به دلیل  محدودیت امکانات، نمی‌توان برنامه‌های فرهنگی مرتبط با کتابخوانی را در آن برگزار کرد.

«سمیه حیدری» با حضور در ایسنا اظهار کرد: این کتابخانه با ظرفیت مطالعه حضوری محدود خود، برای خانم‌ها و آقایان، از صبح زود تا ساعت ۲۲، در سه شیفت کاری، به اعضا خدمت ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه این کتابخانه در تعطیلات نوروزی هم تا ساعت ۱۵ عصر فعال است خاطر نشان کرد: این کتابخانه فاقد استانداردهای مد نظر ماست.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام در خصوص استانداردهای مد نظر این اداره‌کل برای کتابخانه مطلوب گفت: امروزه در کتابخانه‌های جدید و مدرن کشور، حدود ۶۰ نوع خدمت فرهنگی ارائه می‌شود ولی با فضای موجود  این کتابخانه، امکان ارائه خدمات فرهنگی کم است برای این منظور نیازمند اعتبار هستیم و امیدواریم با گنجاندن طرح بازطراحی کتابخانه مرکزی شهر ایلام در لیست طرح‌های سفر رئیس جمهور به استان، بتوانیم این معضل را حل کنیم.

حیدری خدمات فرهنگی این اداره‌کل را در جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دانست و عنوان کرد: برگزاری برنامه‌های فرهنگی متنوع، با محتوای مناسب سبب جذب نوجوانان و جوانان و افزایش اعضای کتابخانه ‌ها می‌شود.

وی تعداد برنامه‌های فرهنگی اجرا شده سال قبل این اداره کل  در سطح کتابخانه ‌های استان را ۱۴ هزار برنامه اعلام کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز اجرای طرح کانون مدرسه در آذربایجان غربی
  • کتابخانه مرکزی شهر ایلام بزرگترین پایگاه فرهنگی، اما فاقد امکانات است
  • ۳۰ درصد مدارس اردبیل خیّرساز است
  • 30 درصد مدارس اردبیل خیّرساز است
  • مشارکت‌محوری و مردمی‌سازی به دنبال توزیع عادلانه ثروت در نظام سلامت است
  • پخت و توزیع کیک ۳۰ متری در دهکده بهار ایران و قرآن منطقه ۱۵
  • ابتکار بولونیا در افزایش مهارت و مشارکت اجتماعی جوانان
  • توزیع ۱۳ هزار افطاری هر شب در تهران
  • توزیع ۱۳ هزار افطاری هرشب در تهران
  • پخت و توزیع نان صلواتی در میدان امام علی (ع) اصفهان