Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@08:49:27 GMT

۶۳۸ مددجوی بهزیستی استان سمنان شاغل شدند

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۱۸۱۴

۶۳۸ مددجوی بهزیستی استان سمنان شاغل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا ایزد پور ظهر شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به میزبانی اداره کل بهزیستی سمنان ضمن بیان اینکه سال گذشته ۶۳۸ مددجوی بهزیستی استان سمنان شاغل شدند، ابراز داشت: این میزان اشتغال از طریق خویش‌فرما یعنی راه‌اندازی کسب‌وکار یا خدمت گرفتن از سوی کارفرما ایجادشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه متقاضی تسهیلات اشتغال برای مشاغل خانگی تا سقف ۲۰ میلیون تومان و به‌منظور کسب‌وکار آزاد از طریق کارفرما ۵۰ میلیون تومان با کارمزد چهار درصد است، افزود: اگر کارفرمایی معلولان را به خدمت گیرد بخشی از حق بیمه افراد را بهزیستی متقبل خواهد شد تا کارفرمایان نسبت به اشتغال این افراد ترغیب شوند.

یک هزار زن سرپرست خانوار در استان سمنان

مدیرکل بهزیستی استان سمنان بابیان اینکه ۲۸ هزار و ۳۲۱ نفر مددجو از خدمات اداره کل بهزیستی بهره‌مند هستند، ابراز داشت: از این تعداد ۹ هزار و ۳۹۷ نفر مستمری‌بگیر و یک هزار و ۶۷ نفر زنان سرپرست خانوار بیمه‌شده شهری و روستایی را شامل می‌شود.

ایزد پور ضمن بیان اینکه ۳۲۱ هزار و ۶۵۱ نفر از خدمات حوزه اجتماعی، توان‌بخشی، پیشگیری‌ها و مشارکت‌ها استفاده می‌کنند، تصریح کرد: سال گذشته شش هزار و ۱۱۲ نفر از مراکز فوریت‌های اجتماعی، دو هزار و ۹۲ نفر از خدمات توان‌بخشی، ۹۵۶ نفر از خدمات مراکز روزانه، حرفه‌آموزی و کارگاه‌های تولیدی و حمایتی بهره‌مند شدند.

وی ضمن بیان اینکه در راستای کاهش معلولیت برنامه‌های آگاه‌سازی به ۱۰ هزار و ۷۷ نفر ارائه شد، افزود: سال گذشته شش هزار و ۹۰۲ نفر غربال‌گری شنوایی و ۲۴ هزار و ۲۸ نفر غربال‌گری تنبلی چشم شدند و همچنین تعداد یک هزار و ۸۵۰ نفر از مشاوره‌های ژنتیک بهره‌مند شدند.

ارائه خدمات به پنج هزار معتاد استان سمنان

مدیرکل بهزیستی استان سمنان بابیان اینکه ۱۳۸ مهدکودک تحت حمایت این سازمان در استان فعال است، ابراز داشت: شش هزار و ۷۴۹ کودک بین شش‌ماهه تا شش‌ساله در این مهدکودک‌ها مورد آموزش قرار گرفتند که باید گفت با توجه به کرونا و تعطیلی مهدها پویش حمایت از این مراکز راه‌اندازی و صاحب‌خانه‌ها اجاره خود را در پیک شیوع کرونا بخشیدند.

ایزد پور بابیان اینکه در راستای درمان و کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد به پنج هزار و ۲۸۹ نفر خدمات مشاوره و درمان ارائه‌شده است، تصریح کرد: در این راستا برنامه‌های پیشگیری اجتماع‌محور نیز طی سنوات اخیر راه‌اندازی و ۱۶۵ هزار و ۶۹۹ نفر از آن بهره‌مند شدند.

وی بابیان اینکه ۱۱ مرکز ترک اعتیاد غیردولتی در سطح استان فعال است، افزود: خدمات مراکز سرپایی درمان اعتیاد، مراکز اقامتی میان‌مدت درمان اعتیاد، کاهش آسیب (DIC)، مراکز سرپناه یا شبانه، اشتغال، تبصره دو ماده ۱۶ و کنترل و پیشگیری از ایدز به این تعداد معتاد مذکور ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته بهزیستی از ۲۱ تا ۲۷ تیرماه مصادف با چهلمین سالگرد تأسیس بهزیستی به همت شهید فیاض‌بخش است و شعار هفته بهزیستی در سال ۹۹ شفافیت، تحول خدمت و ارتقا سلامت اجتماعی در خانواده نام‌گذاری شده است.

کد خبر 4970894

منبع: مهر

کلیدواژه: بهزیستی استان سمنان نشست خبری هفته بهزیستی ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا قزوین گرگان ایلام شهرکرد ستاد مقابله با کرونا بیرجند سیستان و بلوچستان استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه مجلس شورای اسلامی بهزیستی استان سمنان بهره مند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۱۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان

همایون عمودی زاده اظهار کرد: مرکز اورژانس اجتماعی ۱۲۳ و صدای مشاور ۱۴۸۰ جزو فعالیت‌های سازمان بهزیستی در راستای ارتقاء توانمندی‌های افراد در معرض آسیب و آسیب دیدگان اجتماعی جهت مقابله با مسائل اجتماعی در شرایط بحرانی است.

وی اضافه کرد: ارتقاء توانمندی‌های افراد در معرض آسیب و آسیب دیدگان اجتماعی جهت مقابله با مسائل اجتماعی در شرایط بحرانی از طریق ارائه خدمات تخصصی و به موقع اورژانس اجتماعی و همچنین شناسایی آسیب‌های اجتماعی نو پدید با توجه به گستردگی اهداف، سازمان بهزیستی بسیار مهم است.

 مدیرکل بهزیستی لرستان از فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در استان به صورت دولتی و غیردولتی به جامعه هدف خبرداد و افزود: در زندگی امروز با توجه به استرس‌ها و اضطراب‌هایی که در زندگی وجود دارد همه مردم نیازمند خدمات مشاوره‌ای هستند و از آنجا که دسترسی به مراکز مشاوره حضوری ممکن است موجب به وجود آمدن چالش‌هایی در زندگی افراد شود لذا خط تلفنی صدای مشاور سازمان بهزیستی، برای ارائه خدمات مشاوره رایگان فعال است.

عمودی زاده تصریح کرد: این سامانه تلفنی همه روزه از ساعت ۸ صبح لغایت ۲۴ به صورت رایگان فعال است.

وی از فعالیت ۱۱ مرکز اورژانس اجتماعی در استان خبر داد و گفت: این مراکز آمادگی لازم برای ارائه خدمات به جامعه هدف در لرستان را دارند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • اوتیسم؛ بیماری ناشناخته و بدون درمان!
  • آغاز کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی
  • اوتیسم؛ اختلالی که ناشناخته ماند
  • مسابقات ورزشی قهرمانی مراکزتوانبخشی اوتیسم استان کرمان برگزار شد
  • ارائه ۹هزار خدمت درمان سرپائی به بیمه شدگان تامین اجتماعی سمنان
  • ۴ هزار جوان ۱۸ ساله در آرزوی مستقل شدن هستند
  • همکاری های بهزیستی و آستان قدس رضوی در استان بوشهر تقویت شود
  • اشتغالزایی بیش از ۲۴۰۰ مددجوی بهزیستی آذربایجان‌غربی
  • اشتغال‌زایی ۲ هزار و ۴۶۸ مددجوی بهزیستی در آذربایجان‌غربی