Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-20@16:31:31 GMT

قیمت مرغ به ۱۸.۵ هزار تومان رسید

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۱۸۱۸

حبیب اسدالله نژاد در گفتگو با مهر از افزایش حدود ۱۰۰۰ تومانی قیمت مرغ طی روزهای اخیر خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده بین ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان است و بنابراین نرخ هر کیلوگرم مرغ گرم نیز باید بین ۱۸ هزار و ۳۰۰ تومان تا ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان باشد.

وی درباره دلایل این افزایش قیمت افزود: علت این امر بالا بودن قیمت نهاده‌ها و طبیعتاً قیمت تمام شده است چرا که نابسامانی بازار نهاده‌های دامی همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسدالله نژاد با تاکید بر اینکه مرغداران مقصر گرانی مرغ نیستند، گفت: مرغداران نیز از این وضعیت متضرر شده‌اند و کماکان با مشکل کمبود و تأمین نهاده‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی تصریح کرد: نگرانی از تأمین نهاده در ماه‌های آینده باعث شده که تولیدکنندگان میزان جوجه‌ریزی را کاهش دهند و دولت باید این مساله را جدی بگیرد تا در ماه‌های آینده دچار مشکل نشویم.

این فعال بخش خصوصی اضافه کرد: علاوه بر این گرمای هوا نیز معمولاً باعث می‌شود میزان جوجه‌ریزی کاهش یابد ضمن اینکه مرغ‌ها در این فصل، در سن پایین و با وزن پایین کشتار می‌شوند بنابراین در فصل گرما به طور معمول به دلیل عدم وزن گیری و کشتار در سن کم و تلفات بیشتر نسبت با ماه‌های خنک سال تولید بین ۲۰ تا ۲۵ درصد افت می‌کند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۱۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ اولین سوله با کاربری هایپر مارکت نهاده های کشاورزی در شهرستان آق قلا گلستان زمین خورد

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان وی تصریح کرد:این سوله در زمینی به عرصه3200 متر مربع و هایپر مارکت به فضای2450 متر مربع  به همراه سایت اداری در حال ساخت است که کلیه خدمات مربوط به مکانیزاسیون، انواع سموم دفع آفات نباتی، بذور کشاورزی و کودهای کشاورزی شامل آلی، زیستی ، شیمیایی اعم از ماکرو و میکرو و خدمات مهندسی و مشاوره ای به کشاورزان عزیزارائه می گردد.
وی خاطر نشان کرد:۱۳۴ کارگزاری  این شرکت در سطح شهرستانهای استان کار توزیع فروش نهاده های کشاورزی را انجام می دهند و سیاست های حمایتی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ، تمرکز  مبتنی بر بازار فروش نهاده های کشاورزی است ازآنجاکه نهاده های کشاورزی به عنوان مهمترین عامل در تولید محسوب می شود،لذاتمهیدات لازم برای ساخت چنین سوله هایی در سطح شهرستانهای استان برای سایر کارگزاران این شرکت نیز پیش بینی شده است.

دیگر خبرها

  • زیان ۱۶ هزار میلیارد تومانی شرکت پشتیبانی امور دام
  • نهاده مدت دار در اختیار دامداران و مرغداران قرار می‌گیرد
  • ذخایر کالاهای اساسی به وضعیت مازاد رسید
  • تصمیمات کمیته قیمت‌گذاری ارزی کالا‌های اساسی و نهاده‌های کشاورزی
  • تعهد شرکت پشتیبانی امور دام به تامین گوشت بازار داخل
  • کلنگ اولین سوله با کاربری هایپر مارکت نهاده های کشاورزی در شهرستان آق قلا گلستان زمین خورد
  • بازگشت بسیاری از واحد‌های کوچک و متوسط دام و طیور به چرخه تولید کشور
  • توزیع بیش از ۱۰۰ هزار تن انواع نهاده دامی و کشاورزی
  • جوجه یک روزه چرا گران شد؟
  • جوجه یک روزه گران شد؟ | فروش جوجه با این قیمت ها تخلف است