Web Analytics Made Easy - Statcounter

طهماسبی با اشاره به معرفی ۲۴ دستگاه اجرایی برتر استان در حوزه حجاب و عفاف، گفت: ترویج فرهنگ حجاب و عفاف زمینه ساز مقابله با بسیاری از آسیب های اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری ایلام ظهر امروز(۲۱ تیر) در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام به مناسبت روز حجاب و عفاف، اظهار کرد: حجاب و عفاف یک فرهنگ است که سلامت اجتماعی جامعه را تامین می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«عهدیه طهماسبی» تصریح کرد: نگاه اداری و دستورالعملی در  راستای توسعه و گسترش فرهنگ حجاب و عفاف کفایت نمی کندو باید این موضوع در سطح جامعه با ایجاد تغییر نگاه در سطح جامعه، مدارس، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و خانواده ها بیش از گذشته ترویج شود.

 

وی با اشاره به اینکه در توزیع و اختصاص اعتبارت به مساله حجاب و عفاف انچنان که باید و شاید توجه نمی شود، افزود: این موضوع یک واقعیت است که نیاز است همه دستگاه های اجرایی با استفاده از طرفیت های مردمی در حوزه حجاب  و عفاف تلاش کنند.

 

مدیرکل دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری ایلام  با بیان اینکه در همه دستگاه های اداری کارشناس حجاب و عفاف مشخص شده است، ابراز کرد: برنامه های خوبی در راستای توسعه فرهنگ حجاب و عفاف در دستگاه های اجرایی استان انجام شده است.

 

وی بیان کرد: دفتر امور اجتماعی استانداری ایلام موضوع حجاب و عفاف ار در سطح ۷۳ دستگاه اجرایی و ۳۶۸ دستگاه شهرستان های استان مورد بررسی قرار داده است که خوشبختانه دستگاه های اجرایی در این بررسی ها فعالیت های خوبی انجام داده اند و در نهایت ۲۴ دستگاه که کلیه دستورالعمل های ابلاغی را رعایت کرده اند به  عنوان دستگاه برتر به وزارتخانه های مربوطه معرفی شده اند.

 

مدیرکل دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری ایلام  خاطرنشان کرد: فرهنگ حجاب و عفاف از بسیاری از آسیب های اجتماعی در سطح جامعه جلوگیری خواهد کرد و البته باید زمینه های لازم را برای توسعه فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه از جمله فرهنگ سازی صحیح را در جامعه فراهم کرد.

 

 

 

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: بانوان حجاب و عفاف ایلام دفتر امور اجتماعی فرهنگ حجاب و عفاف استانداری ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۱۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب نور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،موضوع جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی حمایت دستگاه‌های مختلف از اجرای طرح عفاف و حجاب نور، عملیاتی شدن شعار سال و توسعه ورزش‌های همگانی در جامعه بود. 
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی با اشاره به حمله موشکی سپاه برای تنبیه رژیم منحوس صهیونیستی، این پاسخ دندان شکن را به یاد ماندنی و موجب در هم شکستن ابهت پوشالی این رژیم دانست و گفت: همه کشور‌های جهان رژیم صهیونیستی را شکست ناپذیر می‌دانستند ولی ایران اسلامی نشان داد که جمهوری اسلامی می‌تواند هیمنه پوشالی این رژیم را در هم شکند. 
حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اهمیت عملیاتی کردن شعار سال افزود: برای عملیاتی کردن شعار سال باید برنامه ریزی‌های فرهنگی لازم انجام شده و وظایف دستگاه‌های اجرایی در این زمینه احصا شود. 
وی همچنین به اجرای طرح عفاف و حجاب نور در جامعه و اهمیت آن در آموزه‌های اسلامی اشاره و تصریح کرد: طرح عفاف و حجاب نور انتظامی مورد مطالبه مردم و رهبر معظم انقلاب است. 
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه ادامه داد: کاملا مشخص است که موضوع بی بند و باری و بی حجابی در جامعه برنامه ریزی شده است و باید مسئله حیا و عفت بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. 
حجت الاسلام والمسلمین قریشی با تقدیر از عملکرد انتظامی از اجزای این طرح در جامعه تاکید کرد: باید از این نیرو‌ها حمایت کرد و مطالبه مردم هم این است که باید حجاب و عفاف در جامعه رعایت شود چرا که دستور دین مبین اسلام است. 
وی همچنین اهمیت توسعه ورزش‌های همگانی در جامعه را برشمرد و گفت: این که طبق آمار ۷۹ درصد جامعه تحرک ندارند برای سلامتی جامعه خطرناک است. 
رییس کل دادگستری آذربایجان غربی نیز در این جلسه با بیان این که در اجرای طرح عفاف و حجاب نور، یک رویکرد ایجابی، فرهنگی و اصلاحی دنبال می‌شود گفت: متاسفانه برخی از عناصر دشمنان در فضای مجازی در صدد ترویج فرهنگ بی بند و باری، بی حجابی و بی عفتی در جامعه هستند که با قاطعیت با آنان برخورد‌های قانونی انجام می‌شود. 
آقای عتباتی همچنین در خصوص اجرای طرح‌های جایگزین حبس و جزای نقدی نیز گفت: سال گذشته بیش از ۸ میلیارد تومان از طرح‌های جایگزین حبس‌های کوتاه مدت و جزای نقدی برای محرومیت زدایی و تقویت ورزش‌های همگانی کمک شده است. 
سردار جهانبخش فرمانده انتظامی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: طرح عفاف و حجاب نور در ۱۸ نشانگاه در درون شهر ارومیه اجرا می‌شود که اقدامات پلیس و ستاد امربه معروف و نهی از منکر در این زمینه اقدامات ایجابی است که مطالبه به حق مردم ایران اسلامی می‌باشد. 
آقای ابراهیمی معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه بر حمایت دولت در اجرای طرح عفاف و حجاب نور تاکید کرد. 
آقای بیرامی مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز در این جلسه از تدوین سند ترویج فرهنگ ورزش همگانی در استان خبر داد و گفت: کم تحرکی و ورزش نکردن موجب مرگ نارس قبل از رسیدن به سن امید به زندگی می‌شود که در مردان ۷۶ سال و در زنان نیز ۷۹ سال است. 
آقای مطهری مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز گفت: در دو سال گذشته ۱۰۷ هزار متر مربع به فضا ورزشی مدارس استان افزوده شده و فضای ورزشی آموزش و پرورش استان در این دو سال دو برابر شده است.

دیگر خبرها

  • اصناف یکی از کانون‌های اصلی حفظ و ارتقاء امنیت جامعه هستند
  • فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی
  • بیانیه مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب
  • خدشه‌ دار شدن عرصه فرهنگ‌ منجر به خرابی سایر بخش‌ها خواهد شد
  • ۳.۵ درصد از رشد اقتصادی ایلام مربوط به بهره وری است
  • حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب نور
  • زمینه‌های فرهنگ‌سازی حجاب؛ گرایش ذاتی به حیا و خانواده‌دوستی
  • فرهنگ‌سازی در حوزه حجاب همراه با برخورد قهری نتیجه عکس می‌دهد
  • توجه به مقوله حجاب و عفاف مهم‌ترین رکن در سعادت جامعه است
  • تقدیر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس از پلیس در موضوع عفاف و حجاب