Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس کل دادگستری استان گیلان با هدف حمایت قضایی و رفع موانع تولید از دو واحد تولیدی نیمه فعال در لاهیجان و رحیم آباد بازدید کرد. تاریخ انتشار: 15:43 - 21 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۶۵۸۹

خبرگزاری میزان- حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رییس کل دادگستری گیلان به همراه سید مهدی فلاح میری دادستان مرکز استان گیلان صبح امروز از دو واحد تولیدی در شهر‌های لاهیجان و بخش رحیم آباد بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دو مقام ارشد قضایی ضمن حضور در کارخانه چای نمونه و شرکت کشت و صنعت گلدشت افشره از خطوط تولید غیرفعال این دو شرکت دیدن و با پرسنل و مدیران این واحد‌های تولیدی گفتگو کردند.
طی بازدید از این دو کارخانه دلایل توقف خطوط تولید آنان بررسی و دستورات قضایی برای پیگیری جهت رفع موانع تولید و ادامه فعالیت این شرکت‌ها از سوی رییس کل دادگستری استان گیلان صادر شد.
گفتنی است در بازدید از این دو کارخانه، رییس دادگستری و دادستان شهرستان لاهیجان و رییس حوزه قضایی بخش رحیم آباد نیز حضور داشتند.     بیشتر بخوانید:    رفع مشکل چندین ساله صدور سند مالکیت کارخانه سبلان خودرو «مایوان» با ورود دادگستری  اردبیل انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گیلان حمایت قضایی موانع تولید رییس کل دادگستری استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۱۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور: تولید، شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش جام جم آنلاین، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد استان به همت دولت سیزدهم در واحد تولید کاشی در سمنان، افزود: افزایش تولید هیچ تناسبی با قاچاق کالا ندارد. قاچاق کالا خنجری بر پشت تولید است. مبارزه با قاچاق کالا می‌تواند کمک به تولید باشد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ایجاد اشتغال مورد توجه دولت است، اضافه کرد: هشت هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی تا کنون احیا شد و به چرخه برگشته است. هدف‌گذاری شده که واحدهای دیگر هم به چرخه تولید وارد شود.

وی ادامه داد: از واحدهایی بازدید کردیم که توسط بانک‌ها تملک شده بود و به مرور زمان گرفتار رکود شدند. این شایسته نیست که وقتی بانک واحدی را به دلیل مسائل مالی تملک می‌کند به خاطر مشغله‌های مالی و پولی از امر تولید آن واحد غافل شوند.
وی با اشاره به لزوم فعال شدن کارگروهی برای فعال شدن واحدهای تملک‌شده بانک‌ها، افزود: از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستم که کارگروهی برای فعال شدن آن دسته از واحدهای تولیدی که به تملک بانک‌ها در آمده و عددش را تا ۲ هزار واحد تولیدی بیان می‌کنند، باید تشکیل شود.

موفقیت های استان سمنان در تولید

سید ابراهیم رئیسی با بیان اینکه امروز محصولات این کارخانه تولید کاشی در سمنان هم استانداردسازی و هم تجاری‌سازی شده و هم صادرات دارد و امیدواریم که ارزش افزوده برای محصولات این کارخانه را شاهد باشیم، ابراز کرد: این جشن برای احیای بیش از ۲۰۰ مجموعه صنعتی استان سمنان است که به چرخه تولید بازگشته‌اند. باید از خداوند متعال شاکر باشیم که لظفش شامل حال ما شد و کارخانه‌ها به چرخه تولید بازگشت.

وی با قدردانی از همت همه عزیزان از جمله ستاد احیای واحدهای صنعتی و معدنی، استاندار سمنان و مدیران واحدهای تولیدی که همت کردند این واحدها را احیا کردند، افزود که کار ارزشمندی که در استان سمنان انجام شد این است که واحد دیگری تعطیل نشود. این تلاش هم قابل تقدیر است.
رییس جمهور اضافه کرد: نشان این فعال شدن و احیا افزایش اشتغال در استان سمنان است. به جز تعداد چهار هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال با احیای این واحدها، شاخص‌ها نشان می‌دهد که نرخ بیکاری در سمنان کاهش یافته و برخی واحدهای استان اکنون به نیروی کار نیاز دارند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه استان سمنان در تولید، اشتغال و کار دانش‌بنیان می‌تواند نمونه باشد، ادامه داد: نرخ تورم در استان کاهشی و رشد اقتصادی سمنان افزایشی است. این ها نشان می‌دهد آن‌چه که رهبر فرزانه انقلاب نسبت به آن تاکید کردند مبنی بر رشد تولید و اقتصاد در استان محقق شده است.

وی ادامه داد: خرسندم در جمع مدیران و کارگران و در کارخانه‌ای که نماد احیا است، هستم.

ابراهیم رئیسی ابراز کرد: واحد تولیدی کاشی سمنان بیش از ۱۰ سال غیرفعال بود و اکنون با همت مسوولان احیا و کارگران که در گذشته مشغول به کار بودند، دعوت به کار شدند.

وی اضافه کرد: واحد احیا شده تولید کاشی سمنان اکنون در سه خط فعالیت دارد و توسعه خط تولید و افزایش ظرفیت در دستور کار این واحد تولیدی است.

رییس‌جمهور اظهار کرد: کارگروه فعال شدن واحدهای تملک‌شده بانک‌ها که وزارت صمت و بانک مرکزی و بانک‌های عامل باید در آن باید عضویت داشته باشند، با برنامه‌ریزی ستاد احیا می‌تواند سرعت برگرداندن واحدهای دارای مسائل مالی به چرخه تولید را افزایش دهد.

نقش تعاونی در تحقق شعار سال

رئیسی خاطرنشان کرد: امسال از سوی رهبر فرزانه انقلاب سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده است. مشارکت مردم ساز و کارهایی نیاز دارد. یکی از بخش‌هایی که حتما می‌تواند در تحقق شعار سال نقش داشته باشد تعاونی‌هاست. افرادی که در تعاونی‌ها عضو هستند و آمادگی و تمکن دارند می‌توانند به اقتصاد کشور کمک کنند.
وی افزود: اتاق تعاون، معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بخش‌هایی که در حوزه تعاون فعال هستند، بدانند امسال یکی از جلوه‌های تقویت مشارکت مردم میدان دادن به تعاونی‌هاست.

رییس‌جمهور تصریح کرد: میدان دادن به بخش خصوصی فعال در این مسیر بسیار مهم است. تلاش همه دولتمردان و فعالان اقتصادی و بخش‌های خصوصی و تعاونی و دولتی برای تحقق شعار سال ضروری است. همگان با اخلاص تلاش کنند که این کار انجام شود. همین کارخانه کاشی در سمنان که احیا شده یکی از نمونه‌های قابل انجام بودن این کار است.

عزم دولت برای حمایت از بخش خصوصی

رییس دولت سیزدهم با بیان این‌که دولت توجه ویژه‌ای به حمایت‌های حقوقی دارد، اظهار کرد: وزیر صمت و معاونان و مدیران این وزارتخانه انگیزه و تلاش جدی برای کمک به جهش تولید دارند. البته جهش تولید به معنای رشد یک درصدی نیست. جهش یعنی عدد قابل توجهی رشد داشته باشیم.

وی افزود: امروز می‌بینیم که به دست جوانان ما رژیم صهیونیستی و حامیانش ذلیل شده‌اند. همین جوانان ما توان احیای کارخانه‌های راکد را هم دارند.  

ضرورت حمایت از کارگران در مسیر تولید

رئیسی اظهار کرد: برنامه دولت این است که هم از دولت حمایت کند و هم حامی کارگرانی باشد که بازوان توانای آن‌ها می‌تواند کارهای بزرگی را در عرصه اقتصادی و تولیدی کشور رقم بزند. برنامه‌ها و اقدامات دولت در همین جهت است که بتواند مسکن کارگری را فعال کند و تعاونی‌های کارگری را برای رفع مشکل مسکن کارگران عزیز فعال شود. در تمام کشور اعلام شده که این تعاونی‌ها فعال شوند و زمین‌ هم برای ساخت مسکن کارگری در اختیارشان قرار بگیرد.

رییس‌جمهور تصیح کرد: فعال شدن تعاونی‌های مسکن و تعاونی‌های مصرف در دستور کار دولت قرار دارد و از این اقدام حمایت می‌کنیم. مدیران هم در تلاش هستند که مساله دستمزدها و مسکن و درخواست‌های متعدد کارگران از سوی کارفرمایان و دولت محقق شود تا تولید بدون دغدغه دنبال شود.

وی افزود: بسیار خرسندیم از این که این کارخانه و بیش از ۲۰۰ واحد تولیدی در استان سمنان فعال شده است. بنای دولت سیزدهم این است که اجازه ندهیم هیچ واحدی دچار رکود و تعطیلی شود و همین روند ادامه یابد تا بگوییم سمنان استان نمونه‌ای در احیای واحدهای راکد و پیشگیری از تعطیل شدن کارخانه‌هاست.

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشكل واحدهای توليدی
  • فعالیت واحد تولیدی پلمب شده در شهرک صنعتی قدیم فیروزکوه از سر گرفته شد
  • رئیس‌جمهور: تولید، شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است
  •  قاچاق کالا خنجری بر پشت تولید است/ رشد تولید بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • اجازه نمی‌دهیم هیچ واحدی دچار رکود و تعطیلی شود
  • وضع برخی از قوانین، موجب سنگ اندازی در تولید می‌شود
  • وضع برخی قوانین موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود
  • حمایت از واحدهای تولیدی استان کرمان
  • ۴ هزار واحد تولیدی راکد و نیمه فعال امسال احیا می‌شود
  • مسائل کوچک نباید منجر به اختلال در چرخه تولید شرکت‌های صنعتی و تولیدی شوش شود