Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، نازنین آرین نایب رئیس هیات پزشکی ورزشی استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم استفاده ورزشکاران از ماسک حین انجام تمرینات ورزشی، گفت : هرچند استفاده از ماسک حین انجام ورزش‌های سنگین که دم و بازدم‌‎های عمیق تری نیاز دارد، ورزشکاران را با سختی مواجه می‌کند، اما توصیه می‌کنیم برای حفظ سلامتی‌شان حتما از ماسک استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : اگر ورزشکاری حین انجام تمرینات ورزشی به دلیل استفاده از ماسک دچار تنگی نفس شد و در فضای تقریبا باز و کم جمعیتی بود، می‌تواند برای یک لحظه ماسک خود را برداشته و یک دم وبازدم داشته باشد و دوباره ماسکش را بزند.

نایب رئیس هیات پزشکی ورزشی کرمانشاه افزود: برای اینکه ورزشکاران حین انجام تمرینات ورزشی سنگین در تنفس خود دچار مشکل نشوند، می‌توانند از ماسک‌های سه لایه معمولی استفاده کنند.

او ادامه داد: استفاده از ماسک حین انجام تمرینات ورزشی باعث مرگ و ایست قلبی ورزشکاران نمی‌شود، اما می‌تواند توان ورزشی آن‌ها را به دلیل سختی در دم و بازدم، کاهش دهد.

آرین درخصوص انجام ورزش در فضا‌های سرپوشیده گفت: به ورزشکاران توصیه می‌کنیم در فضا‌های سرپوشیده و باشگاه‌هایی که تهویه مناسبی ندارند، حتی با وجود زدن ماسک هم تمرین نکنند.

این مسئول افزود: اگر ورزشکاری مجبور باشد در باشگاه و فضای سرپوشیده تمرین کند، درصوتی می‌تواند در این شرایطی تمرین کند که باشگاه با یک سوم یا نهایتا یک دوم ظرفیت مشغول به کار باشد، یک پنجره را باز نگه دارند و از کولر آبی استفاده کنند.

او گفت: همچنین در شرایط کنونی که استان در وضعیت قرمز بلحاظ شیوع بیماری کرونا قرار دارد، به ورزشکاران رشته‌های پربرخورد مثل کاراته، تکواندو و ورزش‌های گروهی توصیه می‌کنیم، صرفا تمرینات حفظ سطح آمادگی، آن هم در فضای باز داشته باشند.

نایب رئیس هیات پزشکی ورزشی کرمانشاه افزود: ورزشکاران می‌توانند تمرینات ورزشی خود را با رعایت فاصله اجتماعی دو متری و پروتکل‌های بهداشتی در فضا‌هایی از جمله پارک‌ها انجام دهند و از ماسک‌های معمولی هم استفاده کنند.

او گفت: ورزشکاران رشته‌های فضای باز مثل گلف، تنیس خاکی، سوارکاری و تیراندازی با کمان که فضای بزرگی برای تمرین در اختیار دارند می‌توانند با حفظ فاصله از دیگر ورزشکاران به تمریناتشان ادامه دهند و درصورتی که فاصله‌ها زیاد باشد، نیازی به زدن ماسک نیست .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انجمن های ورزشی جنجال ورزشی پروتکل های بهداشتی ویروس کرونا حین انجام تمرینات ورزشی استفاده کنند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۲۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سرانه فضای ورزشی مدارس اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل؛ دهقانی نیا معاون سلامت وتربیت بدنی اداره کل آموزش وپرورش استان اردبیل گفت: این زمین چمن با کمک خیران و مشارکت اولیای مدرسه بهره برداری شد و در اختیار دانش آموزان قرار گرفت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش سرانه فضای ورزشی مدارس اردبیل
  • فرنگی کاران ایران تمرینات خود را در قرقیزستان پیگیری کردند
  • رقابت‌ ۱۰ هزار نفری ورزشکاران در جام مولای عرشیان
  • با توجه به لغو پروازها به دلیل بسته بودن فرودگاه دبی/فرنگی کاران کشورمان تمرینات خود را در قرقیزستان پیگیری کردند
  • ۱۳۵۰ گواهی سلامت ورزشکاران در اردبیل صادر شده است
  • تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای تجهیز هیئت‌های ورزشی بوشهر
  • اخراج ۱۰ درصد کارکنان تسلا
  • روسیه: به دنبال حق رقابت در المپیک هستیم
  • بانوی قهرمان کشتی آلیش مدال خود را به موزه حرم رضوی اهدا کرد
  • رئیسی به تیم ملی کشتی فرنگی تبریک گفت