Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرگل صحاف روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران تعداد معلولان تحت پوشش این سازمان را ۷۵ هزار و ۹۵۷ نفر اعلام کرد و افزود: ۷۵ هزار و ۷۰۹ نفر از این اداره کل مستمری دریافت می کنند.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ خانه کودک ، نوجوان، شیرخوارگاه و نوباوگان در استان وجود دارد، اظهار کرد: از این تعداد ۲۳ خانه غیردولتی است و ۲۵۶ کودک در این خانه ها مقیم هستند و یک هزار و ۶۰۰ کودک نیز تحت عنوان فرزندان امدادبگیر از محل اعتبارات سازمانی تحت پوشش این سازمان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صحاف ادامه داد: در سال گذشته ۴۰ کودک به خانواده های واجد شرایط به فرزندخواندگی سپرده شده اند و جهت رعایت عدالت در نوبت و ساماندهی متقاضیان از سال جاری این امر به صورت سامانه ای انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه ۵۷۰ مهدکودک شهری و مراکز رفاه کودک و خانواده در استان وجود دارد، گفت: ۴۳۹ مهد کودک روستایی و ۲۰ آدینه مهد برای نگهداری کودکان نمازگزاران در نماز جمعه که در روزهای جمعه به مدت ۳ ساعت، در استان فعال است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی افزود: در سال گذشته در راستای حمایت از کودکان محروم ۳۱ مهدکودک در مناطق محروم و سکونتگاه هاه غیررسمی ایجاد و ۲۹ مهد روستا نیز توسعه و تجهیز شده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته  همچنین در راستای حمایت از کودکان محروم و روستایی برای ۱۳ هزار کودک در روستامهدها طرح غذای گرم و برای یک هزار و ۷۰۹ کودک نیز طرح پرداخت شهریه سه دهک پایین درآمدی اجرا شد.

صحاف تعداد خانواده های مستمری بگیر امور اجتماعی از محل اعتبارات سازمان و هدفمندی یارانه ها را ۲۲ هزار و ۹۸۳ خانوار و تعداد پرونده های واگذار شده به مراکز غیر دولتی در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی جهت ارایه خدمات بهینه به مددجویان را نیز هشت هزار و ۹۱۲ پرونده برشمرد.

وی با اشاره به مداخله های بهزیستی در بحران های فردی و خانوادگی گفت: ۲ هزار و ۹۳۵ مداخله در بحران، ۱۸ هزار و ۲۳۶ مورد تماس با خط ۱۲۳ و ۸ هزار و ۵۴ مورد خدمات سیار اجتماعی انجام شده و ۲۰ هزار و ۲۷۰ مورد توسط پایگاه خدمات اجتماعی شناسایی و برای ۲ هزار و ۴۳۱ مورد نیز در این پایگاه پرونده تشکیل شده است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی در خصوص حمایت های مادی و معنوی از افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی نیز گفت: در سال گذشته برای ۷۴ زن و ۲۴ دختر خدمات حمایتی و توانمندسازی شبانه روزی زنان در خانه امن و دختران در خانه سلامت ارایه شد.

وی ادامه داد: همچنین ۱۸ دختر و زن آسیب دیده اجتماعی بازپروری شدند و ۱۶ نفر از مبتلایان به ختلال هویت جنسی نیز مورد حمایت اجتماعی این اداره کل قرار گرفت.

صحاف با بیان اینکه ساماندهی کودکان خیابانی یک کار اجتماعی است که در آن ۱۱ دستگاه و سازمان نقش دارند، گفت: در سال گذشته توانمندسازی خانواده ۳۶ کودک خیابانی انجام شد و ۱۵۴ کودک نیز در مراکز آموزشی روزانه مورد حمایت قرار گرفتند.

وی ادامه داد: درحوزه پیشگیری اجتماع محور از اعتیاد برنامه های مختلف توسط ۱۶۰ تیم و موسسه در سه بستر محلات شهری و روستایی، محیط های آموزشی و کاری و در حوره ارتقای سلامت روانی و اجتماعی ۲۸ پروژه عملیاتی توسط ۶۲ همیار سلامت روان و پایگاه سلامت اجتماعی در محلات کم برخوردار استان اجرا شد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی افزود: در حوزه درمان و بازتوانی اعتیاد نیز در ۶۰ مرکز سرپایی، اقامتی میان مدت و اجتماع درمان مدار برای بیماران متقاضی خدمات ارایه شد و برای ۵ هزار و ۹۱۸ زوج ارجاعی از دادگاه نیز مشاوره طلاق داده شد.

وی اظهارکرد: اجرای طرح غربال شنوایی متولدین زنده در ۳۲ زایشگاه استان منجر به کنترل معلولیت های شنوایی در ۲۱۰ کودک در سال جاری شد.

صحاف افزود: ارایه مشاوره ژنتیک به خانواده های تحت پوشش و دارای معلولیت نیز موجب کنترل معلولیت های ژنتیک و مادرزادی و پیشگیری از تولد حداقل ۱۰۰ کودک شد.

وی ادامه داد: با غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در یک هزار و ۳۲۷ پایگاه در استان ۵ هزار کودک با اختلال بینایی شناسایی شد .

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: خدمات کاهش آسیب به معتادان پرخطر (تزریقی و فاقد سرپناه) در ۱۵ مرکز گذری، سرپناه شبانه، موبایل ون و کانکس به صورت داخل مرکز و سیار توسط ۱۰ تیم ارایه می شود.

وی ادامه داد: ۳۶ مرکز نگهداری معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن در استان وجود دارد که  یک هزار و ۹۷۸ نفر از  این مراکز خدمات دریافت می کنند.

صحاف افزود: آذربایجان شرقی از جمله استان های موفق در جذب کمک های مردمی و بهره مندی از امکانات خیرین است که در این زمینه قدردان حمایت های مردم استان و خیّرین در حمایت از اقشار نیازمند و آسیب پذیر هستیم.

وی با اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی مبنی بر واگذاری امور دولتی به بخش خصوصی، اظهار داشت: در این راستا با صدور مجوز  فعالیت برای ۱۵۵ مرکز خصوصی در سال گذشته، تعداد مراکز زیرنظر این اداره کل به یکهزار و ۷۰۰ مرکز رسیده و از این طریق برای بیش از ۱۲ هزار نفر نیز اشتغالزایی شده است. 
صحاف از واگذاری ۸۵ درصد خدمات مربوط به امور زنان سرپرست خانوار به بخش خصوصی در آذربایجان شرقی خبر داد و اضافه کرد: پرداخت مستمری ماهانه، اعطای تسهیلات اشتغال با وام های کم بهره، کمک های بلاعوض و دریافت بیمه تامین اجتماعی از جمله خدمات بهزیستی به زنان سرپرست خانوار می باشد.
وی گفت: سال گذشته حدود ۳ هزار نفر از بانوان سرپرست خانوار آذربایجان شرقی بیمه تامین اجتماعی شدند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی برقراری مستمری برای  ۱۰۰ هزار نفر از افراد تحت پوشش بهزستی را از اقدامات این اداره کل بیان و اضافه کرد: ۱۱ درصد از افراد تحت پوشش نیز در نوبت هستند و ما پیگیر برقراری مستمری آنان هستیم.

وی به آمار چند قلوهای استان اشاره کرد و گفت: یک هزار و ۹۹ نفر خانوار دارای فرزند چند قلو در استان هستند که ۲۱۹ سه قلو و ۲۲۵ نفر نیز دوقلو و ۶ خانواده نیز چهار قلو هستند.

صحاف در خصوص افزایش یا کاهش اختلافات خانوادگی در زمان کرونا، تشریح کرد:  این سوال قابل پاسخگویی نیست؛ چرا که تبلیغات را در این زمینه به خوبی انجام دادیم و با اینکه در طول یک هفته تماس‌ها با مرکز ۱۲۳ چهار برابر شد ولی بیش از ۷۰ درصد این تماس‌ها غیر مرتبط بود و اکثر سئوالات در رابطه با خدمات سازمان بود. 

وی با تاکید بر اینکه  آمار اختلافات خانوادگی در زمان شیوع کرونا افزایش نداشته است و همان آمار قبلی است، افزود: با شیوع کرونا سازمان بهزیستی سامانه‌ای راه اندازی کرد تا افرادی که خود را در صورت مواجه با اختلالات روانشناختی می‌دیدند با خط ۱۴۸۰ و ۱۲۳ تماس بگیرند. 

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با بیان اینکه سازمان بهزیستی یک سازمانی خدماتی است، ادامه داد: با همدلی و مشارکت تمامی‌ مراکز غیردولتی و تشکل‌ها و انجمن‌ها می‌توانیم در راستای توانمندسازی مددجویان و معلولین گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه ۱۸۰ خدمات در این سازمان وجود دارد که شامل زیرشاخه‌های زیادی می‌شوند، اظهارکرد: تحریم‌ها از جمله مشکلاتی بود که با آن مواجه بودیم زیرا باعث افزایش قیمت برخی از تجهیزات شده است بطوری که سال گذشته می توانستیم چهار ویلچر خریداری کنیم ولی اکنون با پول ۴ ویلچر یک ویلچر می‌توانیم بخریم.

صحاف با قدردانی از افزایش مشارکت و اعتماد خیران به بهزیستی استان، گفت: هر کمکی که از سوی خیران به بهزیستی انجام می‌شود مراحل این کمک رسانی در سامانه‌ ثبت و به خیران اعلام می‌شود بطوری که در سال گذشته یک هزار و ۱۵۴ میلیارد تومان مشارکت مردمی جمع اوری شد. 

وی در خصوص مشکلات مرکز ماده ۱۶ در عدم پذیرش معتادان متجاهر اظهار کرد: در دوران شیوع کرونا از جمع‌آوری معتادان متجاهر استان در اسفند ماه جلوگیری شد که این آیین نامه در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شده بود ولی از ۲۱ ا خرداد ماه مجددا پذیرش معتادان در مراکز ترک اعتیاد آغاز شده است.

صحاف با اشاره به ایجاد کمپ ویژه‌ بانوان در کنار مرکز ماده ۱۶ گفت: از سال ۹۷ و ۹۸،  یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون توسط شورا برای این پروژه تخصیص یافته بود ولی تنها ۳۰ درصد این پروژه پیشرفت داشت .

وی با اشاره به اینکه ۸۵۰ میلیون تومان از طریق استاندار و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر برای تجهیز کمپ ترک اعتیاد ویژه‌ بانوان تخصیص یافته است، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال این کمپ بانوان به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه تعداد موارد خودکشی در سال ۹۷ که با تلفن ۱۲۳ تماس گرفته شده است،  ۲۲۲ نفر است، گفت: این تعداد در سال ۹۸ به ۲۸۴ نفر رسید ولی آمار مواردی که منجر به خودکشی موفق شده جزو وظایف بهزیستی نیست.

برچسب‌ها اداره کل بهزیستی استان آذربایجان شرقی آذربایجان شرقی تبریز سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی تبریز سازمان بهزیستی کشور آذربایجان شرقی تبریز سازمان بهزیستی کشور مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی سال گذشته اداره کل یک هزار تحت پوشش انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۲۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت والیبالیست های آذربایجان شرقی به اردوی انتخابی تیم ملی

سینا حضرتی، امیرعلی آقازاده و حسین ملکی سه والیبالیست  آذربایجان شرقی به اردوی سه روزه انتخابی تیم ملی زیر ۱۷ سال کشور دعوت شدند.

این سه والیبالیست باید عصر روز پنجشنبه ۳۰ فروردین ماه در محل اردوی تیم ملی زیر ۱۷ سال کشور در مجموعه ورزشی آزادی حضور داشته باشد.

اولین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زیر ۱۷ سال پسر جهان از سوم تا دهم شهریور ماه (۲۴ تا ۳۱ آگوست ۲۰۲۴) به میزبانی بلغارستان و با حضور ۱۶ تیم برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • افزایش حمل بار توسط ناوگان جاده‌ای آذربایجان‌شرقی
  • دعوت والیبالیست های آذربایجان شرقی به اردوی انتخابی تیم ملی
  • برگزاری میز خدمت فرماندار چالدران با جامعه هدف بهزیستی
  • آخرین وضعیت دریاچه ارومیه |‌ ویدئو
  • کندوان؛ پنجمین روستای پربازدید ایران
  • هشدار سیلابی شدن رودخانه‌ ها در آذربایجان‌شرقی
  • کندوان پنجمین روستای پربازدید ایران
  • توزیع کود یارانه دار در آذربایجان شرقی
  • توزیع کود یارانه دار در استان
  • رتبه اول آذربایجان شرقی در معرفی خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی دام و طیور