Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-19@12:36:16 GMT

تصویب قانون جنجالی قضایی در پارلمان ترکیه

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۲۲۵۹

تصویب قانون جنجالی قضایی در پارلمان ترکیه

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، پارلمان ترکیه امروز -شنبه- قانونی را درباره تغییر ساختار اتحادیه‌های وکلا تصویب کرد که وکلا آن را کاهش استقلال قضایی در کشور می‌دانند.

این قانون با حمایت ۲۵۱ نماینده از مجموع ۶۰۰ نماینده تصویب شد. در این رای‌گیری ۴۱۷ نماینده حضور داشتند. 

قانون جدید اجازه تشکیل بیش از یک انجمن در هر استانی را می‌دهد حال آنکه در نظام فعلی هر استان فقط می‌تواند یک اتحادیه وکلا داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام به تبع، باعث کاهش قدرت و وحدت این نهادها می‌شود. 

هزاران نفر در استانبول و آنکارا و شهرهای دیگر ترکیه در اعتراض به قانون جدید درباره تغییر ساختار اتحادیه وکلا تظاهرات کردند. 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: پارلمان ترکیه قانون قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۲۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین: تل‌آویو باید هرگونه طرح حمله به رفح را کنار بگذارد

ژانگ جون، نماینده چین در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت خواستار افزایش تلاش «کشور‌های دارای نفوذ» برای برقراری آتش‌بس در غزه شد و تاکید کرد که رژیم صهیونیستی باید هرگونه طرح حمله به شهر رفح را کنار بگذارد.

به گزارش الجزیره، نماینده چین به ممانعت صهیونیست‌ها در رسیدن کمک‌ها به غزه اشاره کرد و گفت: «اسرائیل باید از قطعنامه شورای امنیت پیروی کرده و گذرگاه‌ها را برای کمک‌های بیشتر به غزه باز کند». 

در این جلسه که به درخواست الجزایر برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل برگزار شده، نماینده روسیه نیز در اظهارات مشابهی از تصویب قطعنامه مذکور حمایت کرد و خواستار تسهیل ورود کمک‌ها به نوار غزه شد. 

فلسطینی‌ها به دنبال به رسمیت شناختن بین المللی کشور خود در مرز‌های ۱۹۶۷ و پیوستن به سازمان ملل به عنوان یک کشور عضو کامل هستند. با این حال تحلیلگران انتظار دارند آمریکا امروز قطعنامه پیشنهادی الجزایر را وتو کند.

قطعنامه شورای امنیت برای تصویب شدن نیاز به دست کم ۹ رای موافق دارد و نباید توسط ۵ عضو دائم (چین، روسیه، فرانسه، انگلیس و آمریکا) وتو شود. در صورت تصویب شدن، این قطعنامه به مجمع عمومی سازمان ملل خواهد رفت که ۱۹۳ عضو دارد و در آن جا فلسطین باید دو سوم آرای کشور‌ها را به دست بیاورد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • تل‌آویو باید هرگونه طرح حمله به رفح را کنار بگذارد
  • چین: تل‌آویو باید هرگونه طرح حمله به رفح را کنار بگذارد
  • قصد رئیس جمهور گرجستان برای وتوی قانون عوامل خارجی
  • (ویدئو) نطق جنجالی نماینده پارلمان بریتانیا در انتقاد از سیاست دوگانه انگلیس
  • ماجرای جنجالی شدن کف حقوق ۱۵ میلیونی کارگران | آیا حقوق ۱۵ میلیونی برای کارگران تصویب می‌شود؟
  • نگرانی اتحادیه اروپا از توسعه هوش مصنوعی و تاثیر آن بر کودکان
  • مشت نماینده مجلس گرجستان بر صورت رهبر حزب حاکم: ای آشغال روس پرست! (فیلم)
  • مقابله پلیس با اعتراضات مخالفان دولتی در گرجستان
  • فرایند استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی در سیستان‌ و بلوچستان آغاز شد
  • پیوست فرهنگی شعار سال در پارلمان فرهنگی تصویب شد