Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@21:49:08 GMT

نجات زوج‌های گرفتار در دریاچه ارومیه

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۲۲۸۱

نجات زوج‌های گرفتار در دریاچه ارومیه

طی یک عملیات سخت چند ساعته توسط نجاتگران تیم عملیات امدادونجات دریایی پایگاه امدادونجات شهدای گمیچی جمعیت هلال احمر اسکو، زوج‌های گرفتار در دریاچه ارومیه نجات یافتند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اسکو در تشریح این عملیات، گفت: با توجه به گزارش مرکز کنترل اطلاعات و هماهنگی عملیات‌های امدادی جمعیت هلال احمر استان، در ساعت ۱۷:۱۹ روز جمعه، ۲۰ تیر ماه، دو زوج جوان گرفتار که جهت گردش به منطقه ممنوعه جزیره واقع در داخل دریاچه ارومیه رفته بودند، به علت عدم مراجعه قایق کرایه‌ای و وضعیت نامناسب دریا، درخواست کمک کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد یوسفی‌پور ماجد ادامه داد: بلافاصله تیم عملیاتی حاضر در دریاچه به محل جزیره اعزام و پس از دو ساعت جستجو موفق به یافتن این عزیزان شدند.

وی خاطر نشان کرد: پس از درخواست کمک از اهالی روستای آق گنبد، جهت انتقال این زوج‌ها، یک دستگاه قایق موتوری با دو نفر قایقران اعزام شده که متاسفانه موقع برگشت مجددا قایق فوق از تیم عملیاتی جدا و در امواج پرتلاطم دریاچه گم می‌شود.

یوسفی‌پور افزود: دوباره بعد از دو ساعت عملیات جستجو و نجات، چهار نفر گردشگر و دو نفر قایقران در مجموع شش نفر توسط نجاتگران تیم امداد دریایی پایگاه امدادونجات شهدای گمیچی هلال احمر اسکو و کمک اهالی روستای آق گنبد نجات یافته و سپس قایق گیر کرده در باتلاق‌های دریاچه ارومیه رها سازی و به ساحل هدایت می‌شود؛ این عملیات تا ساعت یک بامداد روز شنبه ادامه داشت.

وی از هموطنان درخواست کرد تا از ورود به دریاچه بدون تجهیزات و همچنین اسکان در مناطق ممنوعه (جزیره‌های دریاچه) و سوار شدن بر قایق‌های غیر مجاز و فاصله گرفتن از سواحل  جدا خودداری کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ارومیه تبریز دریاچه ارومیه هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۲۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به ۴ شهرستان گرفتار در سیلاب

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از امدادرسانی به چهار شهرستان متاثر از سیلاب خبر داد و گفت: شهرستان‌های بشرویه، سرایان، طبس و زیرکوه دچار سیلاب هستند. 

محمدعلی کاوسی امروز، ۵ اردیبهشت در پی بارندگی های اخیز استان، اظهار داشت: به دنبال تشدید بارندگی در تمامی سطح استان، برخی از منازل در روستاهای استان دچار آبگرفتگی و خسارات سیلاب شدند. 

وی افزود: در شهرستان بشرویه روستای حجت‌آباد و غنی‌آباد، هفت نفر در سیلاب گرفتار شده بودند که با تلاش امدادگران پایگاه امدادونجات اصفاک به نقاط امن انتقال یافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: در روستاهای چاه خوش نری و رباط مورشک شهرستان سرایان نیز چهار نفر به مناطق امن منتقل شدند و امدادرسانی در این منطقه هنوز ادامه دارد. 
کاوسی بیان داشت: از روستای براف شهرستان طبس نیز درخواست امدادرسانی شده بود که یک تیم از شعبه طبس به این روستا اعزام شدند و عملیات امدادرسانی هنوز ادامه دارد. 

وی تصریح کرد: امدادگران هلال‌احمر همچنین در روستاهای محمدآباد، حسن‌آباد دلاکه، بغرایی و محله عشایری شهرستان زیرکوه نیز در حال امدادرسانی هستند. 

اطلاعات تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق
  • امدادرسانی هلال احمر به ۱۳۰۰ نفر در۴۸ ساعت گذشته در۱۱ استان
  • جسد یک خانم در رودخانه بشار پیدا شد
  • ۱۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتگی / امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر به بیش از ۱۳۰۰ نفر
  • امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به ۴ شهرستان گرفتار در سیلاب
  • جسد بی‌جان ۲ کودک غرق شده در شهرستان نیمروز پیدا شد
  • امدادرسانی به بیش از ۶۰۰ نفر از افراد تحت تاثیر سیلاب در ۲۴ ساعت اخیر
  • نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های هویر و تار
  • نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های «تار» و «هویر»
  • رهاسازی پیکر فرد فوت شده در اثر ریزش آوار توسط امدادگران هرمزگانی