Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-24@04:02:16 GMT

ضعف مدیریتی، عامل عقب ماندگی اقتصاد کشور

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۲۳۳۵

ضعف مدیریتی، عامل عقب ماندگی اقتصاد کشور

یک تحلیلگر مسائل اقتصادی کشور با تاکید بر اینکه ضعف مدیریتی، عامل عقب ماندگی اقتصاد در ایران است، گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی در کشور ما، ضعف‌های مدیریتی است، زیرا مدیران در کشور با فرآیند سیاسی خاصی انتخاب می‌شوند و تغییر این فرآیند کار ساده و آسانی نیست؛ هرچند که مردم به این موضوع عادت کرده اند و چاره‌ای جز سازش با اینگونه مدیران نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار پول نیوز، پس از شیوع ویروس کرونا در کشور، بسیاری از کسب و کار‌ها و سیستم بانکی خدمات خود را به صورت غیر حضوری و بر بستر بانکداری الکترونیک ارائه می‌کنند. اما این سوال مطرح است که عملکرد سیستم بانکی و خدمات رسانی بانک‌ها در این دوران چگونه ارزیابی می‌شود؟
در همین رابطه کامران ندری، تحلیلگر مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار ما درباره عملکرد سیستم بانکی در شرایط کرونایی اظهار کرد: در شرایط شیوع ویروس کرونا که عملکرد همه‌ی کسب و کار‌ها بی رونق شده است، سیستم بانکی عملکرد خوبی داشته، زیرا در این شرایط بیشتر از ظرفیت‌های فناوری اطلاعات با شرایط روز استفاده شده است.
وی افزود: در گذشته سیستم بانکی از ظرفیت‌های فناوری اطلاعات استفاده نمی‌کرد، اما پس از شیوع ویروس کرونا از این ظرفیت‌ها استفاده شد و این به نفع اقتصاد کشور است. با مراجعه کمتر مردم به بانک‌ها، این ویروس در کشور بهتر کنترل می‌شود، اما ضعف‌های مدیریتی در اقتصاد کشور ما حرف اول را می‌زند و این باعث عقب ماندن اقتصاد کشور ما از کشور‌های دیگر می‌شود.
این کارشناس سیستم بانکی در پاسخ به این سوال که امروزه بسیاری از خدمات بانکی به صورت غیر حضوری ارائه می‌شود، آیا موافق به کاهش شعب بانکی در سطح شهر هستید یا خیر؟ گفت: در شرایطی که آمار مبتلایان به ویروس کرونا روز به روز در حال افزایش است، سیستم بانکی با استفاده از ظرفیت‌های فناوری اطلاعات توانسته در این زمینه موفق عمل کند. باید توانایی مدیریت این امر وجود داشته باشد پس نیاز به شعب بیشتر بانک‌ها نیست و می‌توانند از تعداد شعب بانک‌ها کاهش دهند، اما در عوض کیفیت و عملکرد ارتقا یابد.
ندری ابراز کرد: ظرفیت‌های تکنیکی و فنی کشور ما برای قدم برداشتن به سوی فناوری اطلاعات مشکلی ندارد، اما ضعف مدیریتی باعث بروز مشکلات بسیاری می‌شود.
وی درخصوص نقش بانک‌ها برای کاهش آثار مخرب ویروس کرونا بیان کرد: شبکه بانکی در کشور از دو جهت به کاهش آثار مخرب این ویروس کمک می‌کند، اولا تمامی معاملات از طریق سیستم بانکی صورت می‌گیرد و شبکه بانکی، نظام پرداخت در اقتصاد کشور را مدیریت می‌کند؛ اگر بتواند به گونه‌ای عمل کند که نیاز مردم به بانک‌ها کمتر شود درواقع به کنترل این بیماری و اقتصاد پیشرفته نیز کمک کرده که در عمل اینگونه است.
ندری اظهار کرد: از طرفی نظام بانکی در کشور ما علاوه بر مدیریت نظام پرداخت در اقتصاد، همدوش و همپای دولت برای ایفای وظایف آن است که این مهم را می‌توان در حمایت از کسب و کار‌های آسیب دیده با اعطای وام و تسهیلات دید. همچنین خدماتی که چندان قابل ملاحظه نیستند، بر عهده بانک‌ها قرار داده اند. بانک‌ها وام‌هایی را اگرچه اندک، اما به این کسب و کار‌ها ارائه می‌دهند که از وظایف نظام بانکی نیست و دولت بر دوش بانک‌ها گذاشته است.
وی خاطر نشان کرد: در همه‌ کشورها، دولت‌ها برای اعطای وام و تسهیلات از منابع خود بهره می‌گیرند، اما در کشور ما به خاطر وجود مشکلات اقتصادی دولت، این وظیفه به بانک‌ها واگذار شده است.   گفتگو از: سحر گلی زاده

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بانک مرکزی سیستم بانکی اقتصاد ایران شیوع ویروس کرونا کسب و کار فناوری اطلاعات فناوری اطلاعات اقتصاد کشور ویروس کرونا کسب و کار ها سیستم بانکی ظرفیت ها بانک ها کشور ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۲۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح دوگانه سوز کردن نانوایی های چالدران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، فرماندار چالدران در جلسه  شورای پدافند غیر عامل گفت: این طرح با هدف رعایت کردن  اصول پدافند غیر عامل  و خدمات رسانی نانوائی ها به هنگام قطع گاز   و پیشگیری از تعطیلی  در زمان بروز حوادث احتمالی  اجرا می شود .

عبدالله نژاد با بیان اینکه در فاز اول  اجرای این  طرح از مجموع ۱۰۰واحد نانوایی شهرستان ۳۰درصد آن به سیستم ۲گانه‌سوز مجهز  خواهند شد افزود: مابقی نانوایی ها نیز بتدریج در ردیف اجرای این طرح قرار خواهند گرفت .

وی گفت : مجهز شدن نانوایی ها به سیستم موتور برق از جمله دیگر برنامه های پیشگیرانه در خصوص تعطیلی نانوانی ها می باشد.

دیگر خبرها

  • اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه
  • معرفی توانمندیهای نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان.
  • اجرای طرح دوگانه سوز کردن نانوایی های چالدران
  • ثبت رکوردهای مهم بانک ملی ایران در خروج از بنگاهداری/عملکرد بانک ملی به الگویی برای سایر بانک‌های کشور تبدیل شود
  • خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید
  • خطر نادیده انگاری پاندمی های جدید
  • ثبت رکوردهای مهم بانک ملی ایران در خروج از بنگاهداری
  • آنفلوآنزا عامل یک بیماری همه‌گیر جدید در آینده!
  • هشدار متخصصان: آنفلوآنزا به احتمال زیاد در آینده نزدیک باعث ایجاد یک بیماری همه‌گیر جدید خواهد شد
  • تثبیت نرخ ارز عامل کاهش تورم است