Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود ترابی، شنبه به ایرنا اظهار داشت: آمار اهدای خون و تعداد مراجعان کاهش یافته است و در صورت تدوام این روند تا هفته آینده، بیماران نیازمند و مراکز درمانی را با مشکل اساسی مواجه خواهد کرد.

وی، استان فارس را از بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان خون و مهم‌ترین قطب پزشکی جنوب کشور دانست و افزود: از همین رو بیشتر خدمات درمانی در بیمارستان‌های این استان وابسته به خون و فرآورده‌های آن است و این بدان معناست که اداره کل انتقال خون فارس با حجم عظیم تقاضا برای ارائه خدمات درمانی مواجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل انتقال خون فارس اضافه کرد: بیماران نیازمند پیوند، بیماران مبتلا به سرطان، بیماران تالاسمی و مجروحان حوادث رانندگی بیشترین گروه نیازمند به خون در فارس هستند.
به گفته ترابی، هم اکنون فارس به همه گروه‌های خونی به ویژه‌ گروه‌های خونی A و O نیازمند است.
وی، با بیان اینکه فرآیند خونگیری در مراکز انتقال خون این استان از آغاز شیوع بیماری کرونا بر اساس فرآیندهای پیشگیرانه صورت می‌گیرد، بیان داشت: تب‌سنجی با دستگاه‌های لیزری و اهدای ماسک در مراکز انتقال خون ضروری است، همچنین اهداکنندگان بدون هیچ‌گونه تجمع و معطلی و در اسرع وقت می‌توانند خون اهدا کنند.

ترابی، همچنین با اشاره به اینکه اهداکنندگان پیش از اهدای خون به دقت معاینه می‌شوند، گفت: همه فاکتورهای خطر احتمالی که ممکن است در فرد اهداکننده وجود داشته باشد، بررسی می‌شود اما در عین حال به اهداکننده نیز تذکر داده می‌شود در صورت بروز هر نوع علائم بیماری پس از اهدای خون، موارد را حتما به سازمان انتقال خون اعلام کنند تا خون فرد از چرخه مصرف خارج شود.

وی ادامه داد: حداقل سن قابل قبول برای اهدای خون ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۵ سال است، پایگاه مرکزی قصردشت شیراز واقع در آسیاب قوامی و پایگاه نمازی جنب درمانگاه امام رضا (ع) 

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۹ و ۳۰ دقیقه به صورت یک سره و پایگاه ولیعصر (عج) فلکه ولیعصر، پارک ولیعصر صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۲پذیرای اهدا کنندگان خون هستند.

برچسب‌ها روز اهدای خون سازمان انتقال خون ایران فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روز اهدای خون سازمان انتقال خون ایران فارس روز اهدای خون سازمان انتقال خون ایران فارس انتقال خون اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۲۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز به فرآورده های خونی افزایش یافته است

به گزارش خبرنگار مهر، عبداله محمدی فیروزجایی ظهر سه شنبه در نشست با نماینده منتخب ساری و میاندورود در مجلس ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته در انتقال خون مازندران به چالش‌ها و مشکلات مالی و کمبود منابع انسانی در انتقال خون استان اشاره کرد.

وی اظهار کرد: استان مازندران به دلیل داشتن ۴۷ مرکز درمانی و بیمارستان و حدود ۱۴ هزار بیمار خاص مانند تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی و سرطانی و همچنین گردشگر پذیری و تصادفات جاده‌ای و.. یکی از استان‌های پرمصرف خون و فرآورده‌های خونی در کشور به شمار می‌رود و انتقال خون مازندران موظف به تأمین خون این بیماران و مراکز درمانی است.

وی در ادامه با اشاره به گسترش مراکز درمانی و تخت‌های فعال بیمارستانی در استان و افزایش روز افزون نیاز به خون و فرآورده‌های خونی، حمایت و توجه ویژه نمایندگان استان را در ترویج فرهنگ اهدای خون و همچنین رفع مشکلات بودجه‌ای و منابع انسانی انتقال خون خواستار شد.

عالیه زمانی نماینده منتخب مردم شهرستان ساری و میاندرود در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، با قدردانی از زحمات مدیرکل و کارکنان خدوم انتقال خون در راستای تأمین نیازهای خونی استان گفت: از آنجایی که رشته تخصصی ام بیهوشی و مراقبت‌های ویژه است، به نقش و جایگاه حساس انتقال خون در تأمین سلامت و حیات بیماران کاملاً واقف هستم و تا جایی که بتوانم در رفع موانع از انتقال خون حمایت می‌کنم.

کد خبر 6086436

دیگر خبرها

  • افزایش ۵.۶ درصدی اهدای خون همدانی‌ها در سال گذشته
  • بانک ذخایر دریایی ایران افتتاح می شود
  • بانک ذخایر دریایی ایران افتتاح شد
  • نیاز انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی
  • نیاز به فرآورده های خونی افزایش یافته است
  • انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی نیازمند است
  • اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان + تصویر
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان یزد
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان
  • دیدار مدیرکل انتقال خون یزد با فرمانده سپاه الغدیر استان