Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه افغانستان گفت: کابل، با بسیاری از کشورهای دخیل در روند صلح، در ارتباط است و از آن‌ها از جمله دولت قطر، خواسته تا گروه طالبان را برای کاهش خشونت متقاعد کند.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «گران هیواد»، سخنگوی وزارت خارجه افغانستان، تأکید کرد که ادامه و افزایش خشونت از سوی گروه طالبان، سبب نارضایتی جامعه‌ جهانی از این گروه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیواد، امروز شنبه (۲۱ تیر)، در یک نشست خبری گفت که هفته گذشته، سه نشست مهم برای اجماع منطقه‌ای و جهانی در راستای برقراری صلح و ثبات دائمی در افغانستان برگزار شده بود.

به گفته او، نمایندگان کشورهای منطقه و جامعه جهانی، نسبت به ادامه و افزایش خشونت از سوی گروه طالبان، ناراضی هستند و از موضع دولت افغانستان درباره صلح، حمایت می‌کنند.

هیواد، افزود که دولت افغانستان، با بسیاری از کشورهای دخیل در روند صلح، در ارتباط است و از آن‌ها از جمله دولت قطر، خواسته تا گروه طالبان را متقاعد کند که اقدامات لازم، عملی و فوری را برای کاهش خشونت در دست گیرند.

وی تأکید کرد که کاهش خشونت از سوی گروه طالبان، بخشی از توافق‌نامه صلح قطر است.

سخنگوی وزارت خارجه افغانستان همچنین تصریح کرد که کشورهای منطقه و جهان، از طالبان خواسته‌اند که با اجرای تعهدات‌ خود، زمینه را برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی فراهم سازند.

این در حالی است که شورای امنیت ملی افغانستان نیز، روز شنبه (۲۱ سرطان)، اعلام کرد که در جریان یک هفته‌ گذشته، طالبان حملاتی را در ۱۶ ولایت افغانستان راه‌اندازی کردند که در نتیجه‌ آن، ۲۳ غیرنظامی جان باختند و ۴۵ نفر دیگر زخمی شدند.

خشونت از سوی گروه طالبان، در حالی ادامه یافته که قرار است پس از تبادل پنج هزار زندانی طالبان با یک هزار زندانی دولتی، گفت‌وگوهای بین‌الافغانی آغاز شود

انتهای پیام/ ر

منبع: فارس

کلیدواژه: طالبان خشونت کاهش خشونت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۲۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست طالبان برای بازگشت مهاجرین به کشور

مولوی نورمحمد ثاقب، سرپرست وزارت حج و اوقاف طالبان از افغان‌هایی که در کشورهای مختلف زندگی می‌کنند، خواسته است تا به افغانستان برگردند.

ثاقب این موضوع را در دیدار با برخی از شخصیت‌های علمی و فرهنگی افغان مقیم اروپا که به کابل سفره کرده‌اند، بیان کرده است.

وی مدعی شد رژیم این گروه عدالت، انصاف و امنیت سراسری در کشور را تامین کرده است.

این مقام طالبان خواستار برگشت دوباره افغان‌های مقیم خارج به افغانستان و سهم آنان در آبادی کشور شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • طالبان خواستار تکمیل پروژه‌های نیمه تمام سازمان ملل شد
  • توزیع بیش از ۲۵ هزار جلد پاسپورت در فاریاب
  • یک دستیار نزدیک رهبر طالبان افغانستان در پاکستان کشته شد + عکس
  • طالبان و همسایگان آن: یک قالب منطقه ای برای غلبه بر چالش‌ها در افغانستان و فراتر از آن
  • درخواست طالبان برای بازگشت مهاجرین به کشور
  • شورای امنیت باید برای توقف فوری جنگ در غزه مداخله کند
  • نماینده فلسطین در سازمان ملل: شورای امنیت باید برای توقف فوری جنگ در غزه مداخله کند
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • نقش دفتر سیاسی طالبان در قطر برای تعامل کابل با کشورهای جهان