Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با روز عفاف و حجاب، از پوستر چهارمین جشنواره مد و لباس استان فارس در دفتر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی خبرگزاری فارس از شیراز، همزمان با روز عفاف و حجاب، از پوستر چهارمین جشنواره مد و لباس استان فارس توسط بهروز مرامی جدیدی، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، غلامرضا خوش‌اقبال، مشاور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و محمدحسین شاکری‌زاده، مدیرمسئول مؤسسه فرهنگی و هنری مهرنیکان شهر راز در دفتر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این مراسم با اشاره به آیات ۳۰ و ۳۱ سوره نور، گفت: این ۲ آیه نشان می‌دهد که عفاف و حجاب، چه برای مردان و چه برای زنان، گستره‌ای بیش از پوشش داشته و دارد و نباید آن را تنها به پوشش خلاصه کنیم.

صابر سهرابی با بیان این که شرایط ویژه بیماری کرونا، در پوشش انسان‌ها نیز تأثیر مستقیم گذاشته است، خاطرنشان کرد: از وظایف نخستین پوشش، نگهداری بدن از آسیب‌های طبیعی همچون گرما، سرما و گزند رسیدن بدن از حشرات و گیاهان سمی بوده است؛ اگر با این دید امروز بخواهیم به پوشاک نگاه کنیم، باید ماسک را نیز به عنوان بخشی دیگر از پوشش مورد نیاز امروز، به پوشاک بیفزاییم.

وی افزود: پوشش در مسیر تاریخی خود، از یک سپر اولیه بدن، به سپری برای مصونیت از آسیب‌های اجتماعی و به نشانه‌ای از عفاف و حجاب به شمار آمده اما در دوره کنونی و با پیشرفت‌ تکنولوژی از یک سو و برآمدن مکاتب و اندیشه‌های نو از سوی دیگر، پوشش، افزون‌بر صنعتی شدن، به پرچمی دربردارنده اندیشه، دین، فرهنگ و باورهای عقیدتی و درونی یک جامعه بدل شده و از این رو نوع پوشش، چه طراحی و چه شیوه پوشیدن لباس، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شده است.

دبیر کارگروه مد و لباس استان فارس با اشاره به صنعت مد و لباس ابراز کرد: مد و لباس را می‌توان در کنار فضای مجازی، ۲ ابزار نرم‌افزاری فرهنگی، اجتماعی و عقیدتی دانست که چون تیغی ۲ لبه، گاه می‌توانند به شکوفایی و پیشرفت‌ و گاه به پژمردگی و پسرفت‌های فرهنگی و اجتماعی در درون و بیرون افراد منجر شود؛ از این رو توجه به مد و لباس بیش از هر دوره دیگر خود را نشان می‌دهد.

بهروز مرامی جدیدی، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در این آیین گفت: هرچند این جشنواره از برنامه‌های دهه فجر به شمار می‌آید اما به دلیل شرایط بوجود آمده بیماری کرونا، مجبور شدیم تا آن را به تأخیر بیندازیم؛ اما چون روند شرایط عدم برگزاری حضوری جشنواره را دیدیم، این جشنواره را همزمان با هفته عفاف و حجاب برگزار می‌کنیم.

در این آیین محمدحسین شاکری‌زاده، به عنوان مدیر اجرایی و مؤسسه فرهنگی و هنری مهرنیکان شهر راز به عنوان مؤسسه برگزارکننده این جشنواره معرفی شد.

وی در سخنانی گفت: هدف ما از برگزاری این جشنواره بررسی جایگاه لباس ایرانی اسلامی در چشم‌انداز افق ۱۴۰۴ و همچنین افزایش رغبت به خرید پوشاک ایرانی که به نوعی با فرهنگ ما نیز سنخیت دارد، است.

شاکری‌زاده با اشاره به اینکه این جشنواره‌ها زمینه‌سازی برای شناسایی استعدادها و خلاقیت‌های نو مرتبط با پوشاک ایرانی و اسلامی است، افزود: برای آشنایی شرکت‌کنندگان در این جشنواره، با شرایط، ضوابط و قوانین حضور در جشنواره، نشست توجیهی با حضور اساتید این حوزه، ساعت ۱۸ روز چهارشنبه ۲۵ تیرماه جاری در محل دبیرخانه این جشنواره برگزار می‌شود. 

به گزارش فارس، چهارمین جشنواره مد و لباس استان فارس از زیربرنامه‌های یکصد و شانزدهمین جشنواره سراسری مد و لباس که به صورت مجازی برگزار می‌شود، همزمان با آغاز هفته عفاف و حجاب فراخوان خود را اعلام کرد.

موضوع مسابقه این جشنواره، ایران ۱۴۰۴، در سه بخش لباس آقایان، لباس بانوان (چادر، مانتو اجتماع و مانتو مجلسی) و لباس مشاغل برگزار می‌شود.

علاقمندان می‌توانند تصویر آثار خود را حداکثر تا تاریخ ۱۵ مردادماه جاری به صورت آنلاین nikan.shahreraz@gmail.com  ارسال کنند.

این جشنواره به همت مؤسسه فرهنگی و هنری شهر نیکان شهر راز با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و مجوز کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور به صورت مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ ی

منبع: فارس

کلیدواژه: جشنواره حجاب فرهنگ مد جشنواره مد و لباس فارس مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار می شود عفاف و حجاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۲۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان یزد در گردکوه

مراسم رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان با حضور امام جمعه بهادران، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان - مسئولان شهرستان مهریز و مسئولان محلی و تعدادی از دانش آموزان در محل نمازخانه شهید محسنی روستای گردکوه برگزار شد. 

این جشنواره تا کنون در سطح شهرستان‌های استان برگزار می‌شد و برای اولین بار در قالب استانی برگزار می‌شود. 

انتظار می‌رود با برگزاری این جشنواره‌های فرهنگی و استقبال کودکان و نوجوانان، دانش آموزان روستایی با انگیزه بهتر بتوانند با کتابخانی - مطالعه عمومی و داستان نویسی انس بگیرند. 

مراسم اختتامیه این جشنواره داستان نویسی استانی چهاردهم تیرماه سال جاری در روستای عزآباد برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان یزد در گردکوه
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • اختتامیه جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز:صدای امثال علی نژاد ها در غرب برای بی حجاب کردن دختران معصوم این مملکت صدای کودتای سازمان سیا است
  • سلماس؛میزبان هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی
  • اصناف و بازاریان لباس‌هایی با پوشش مناسب در اختیار مردم قرار دهند
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر
  • سند ملی سبک پوشش اسلامی چه کمکی به صنعت پوشاک کشور می‌کند؟
  • سُرنانوازی لرستان یک موسیقی جهانی شده است