Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@14:35:21 GMT

جغرافی دانان مسلمان

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۲۶۲۰

جغرافی دانان مسلمان

مستند «جغرافیدانان مسلمان» با کارگردانی فرهاد مختاری و محصول گروه اجتماعی شبکه الکوثر از امشب ساعت 20:00 به وقت تهران بر روی آنتن شبکه الکوثر است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا  ، مستند «جغرافیدانان مسلمان» ترکیبی از مصاحبه با پرفسور گنجی و اشکواری و همچنین ارائه اطلاعاتی در قالب نریشن به بینندگان است و طی آن تاریخچه مختصری از رشته علم جغرافی پس از اسلام ارائه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این مستند 13 قسمتی بیان می شود: با رشد اسلام در حجاز ، مسلمانان برای اشاعه دین اسلام به جغرافیا نیاز داشتند و با بهره گیری از برخی نکته های متن قرآن در زمینه جغرافی و ترجمه برخی آثار یونانی در پایان قرن چهارم و در زمان عباسیان به یکی از قطب های این علم تبدیل شدند. دستاوردهای مهمی که بعدها اروپایی ها از آن استفاده فراوانی کردند ثمره این دوران است. حتی برخی اکتشافات جغرافیدانان مسلمان پس از قرن ها به نام دانشمندان اروپایی ثبت شد بی آن که به منشا و سرآغاز آن ها توجه شود.

آراد حسن زاده تهیه کننده این مجموعه است که از شنبه بیست و یکم تیر به جایگزینی مجموعه «راغدون» در آنتن شبکه الکوثر می شود. 

بازپخش «جغرافیدانان مسلمان» روز بعد 30 دقیقه بامداد و 10:30 است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: معاونت برون مرزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۲۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش مستند «نیمه شب ۲۴ آوریل» از شبکه دو سیما

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه  خبرگزاری علم و فناوری آنا، مستند «نیمه شب ۲۴ آوریل» که به کارگردانی جواد موگویی تهیه شده است، چهارشنبه ۵ اردیبهشت حوالی ساعت ۱۴:۱۵ روانه آنتن شبکه دو سیما می‌شود.

این مستند به ابعاد جدیدی از ماجرای تسخیر لانه جاسوسی، نحوه افشای اسناد می‌پردازد، و سعی می‌کند به چرایی بمباران هلیکوپتر‌های باقی مانده از نیرو‌های مهاجم آمریکایی در صحرای طبس در گفتگو با خلبان آمریکایی بپردازد. این مستند روایتی متفاوت از شکست عملیات نظامی آمریکا در صحرای طبس، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران و نحوه شهادت شهید «محمد منتظرقائم» است.

پس از تسلط «دانشجویان پیرو خط امام» بر لانۀ جاسوسی، آمریکا نیروهایش را در عملیاتی موسوم به «پنجۀ عقاب»، به ایران اعزام کرد. بااین‌حال، طوفان شن در طبس باعث شد تا این برنامه نقش‌برآب شود و نیرو‌های آمریکایی در طبس زمین‌گیر شوند. اصرار رئیس‌جمهور مخلوعِ ایران برای بمباران طبس و تلاش نیرو‌های سپاه پاسداران برای دستیابی به اسناد داخل هواپیماها، معما‌هایی را به‌وجودآورده است که این مستند درپی رمزگشایی از آنهاست.

مستند «نیمه شب ۲۴ آوریل» چهارشنبه ۵ اردیبهشت حوالی ساعت ۱۴:۱۵ از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «دیدار در سنگلج» محصول شبکه مستند
  • ۱۵ کشور قدرتمند جهان اسلام بر اساس مولفه های نظامی و اقتصادی
  • خبر‌های رسانه پنج شنبه ۶ اردیبهشت
  • «کُر کوهستان » روی آنتن شبکه دو می‌رود
  • روایت عشق و فلسفه در شبکه چهار
  • رئیس دیوان عالی کشور : حجاب در ایران قانون است و همه باید از آن پیروی کنند، حتی کسانی که مسلمان هم نیستند
  • «کُر کوهستان» روی آنتن شبکه دو می‌رود/ روز‌های نفسگیر در چهارمحال و بختیاری
  • چهارمین جشنواره پژواک بین المللی می‌شود
  • پخش مستند «نیمه شب ۲۴ آوریل» از شبکه دو سیما
  • خشم مسلمانان و اپوزیسیون هند از اظهارات اسلام‌ستیزانه مودی