Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، تعرفه‌های رومینگ تنها در صورت خروج از کشور برای مشترکین محاسبه می‌شود و صرفا با فعال بودن رومینگ اپراتورها، تعرفه‌ی بین‌الملل محاسبه نخواهد شد.

در مسافرت به کشورهای خارجی، با استفاده از سیم‌کارت کشور مقصد، از تعرفه‌های آن کشور برای تماس تلفنی، ارسال پیامک و دیتا استفاده می‌شود اما اگر مسافران بخواهند از سیم‌کارت‌های ایرانی استفاده کنند، تعرفه‌های رومینگ برایشان محاسبه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چندی پیش اخباری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد مبنی بر اینکه اپراتورها بدون اطلاع مشترکان، رومینگ تماس‌ها را فعال کرده‌اند و این موضوع منجر می‌شود تعرفه‌های تماس‌ها به‌صورت بین‌المللی حساب شود که هزینه‌ای بسیار بالاتر از هزینه‌های معمول تماس دارد.

در این راستا و به نقل از شرکت مخابرات ایران، سیدمجید صدری - مدیرعامل شرکت مخابرات ایران - گفت: در مسافرت به کشورهای خارجی، با استفاده از سیم‌کارت کشور مقصد، از تعرفه‌های آن کشور برای تماس تلفنی، ارسال پیامک و دیتا استفاده می‌شود، اما اگر مسافران بخواهند از سیم‌کارت‌های ایرانی استفاده کنند، تعرفه‌های رومینگ تنها در صورت خروج از کشور برای مشترکین محاسبه می‌شود.

وی در توصیف رومینگ و هزینه‌ بین‌المللی تماس‌ داخلی بیان کرد: برخی تصور می‌کنند هزینه‌ تماس‌ها صرفا با فعال بودن رومینگ اپراتورها برایشان به‌صورت بین‌الملل محاسبه می‌شود، درحالی که تنها در صورت خروج از کشور، تعرفه‌های رومینگ برای مشترک محاسبه خواهد شد. همان‌طور که اخباری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود مبنی بر اینکه اپراتورها بدون اطلاع مشترکان، رومینگ تماس‌ها را فعال کرده‌اند و این موضوع منجر می‌شود تعرفه‌ تماس‌ها به‌صورت بین‌المللی حساب شود که هزینه‌ای بسیار بالاتر از هزینه‌های معمول تماس دارد.

صدری تاکید کرد: با توجه به اینکه برای استفاده از خدمات رومینگ، لازم است این امکان از قبل روی سیم‌کارت آنها فعال باشد، اپراتور با فعال‌سازی استفاده از خدمات رومینگ برای همۀ مشترکان خود، این امکان را فراهم کرده است تا پس از خروج مشترک از کشور و عدم دسترسی به اپراتور مبدأ، استفاده از خدمات رومینگ امکان‌پذیر باشد.

وی افزود: بر این اساس، در زمان حضور مشترک در خاک ایران، همواره تعرفه‌های عادی برای مشترک محاسبه می‌شود و تنها در صورت خروج مشترک از کشور و قرار گرفتن در مناطق تحت پوشش اپراتورهای طرف قرارداد، تعرفه‌های رومینگ محاسبه می‌شود. این امکان به صورت یک روال عادی، برای مشترکان اپراتورهای تلفن همراه فعال است و با فعال کردن سرویس رومینگ، اینترنت رومینگ و اینترنت گوشی همراه هنگام سفر می‌توان از اینترنت همراه استفاده کرد.

وی با بیان اینکه هر یک از سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری شرایط خاص خود را برای استفاده از سرویس رومینگ دارند، اضافه کرد: تعرفه رومینگ هر یک از اپراتورها در شرایط حضور در کشورهایی که قرارداد رومینگ با آن‌ها بسته شده، متفاوت است و در وب‌سایت اپراتورهای همراه قرار گرفته است./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: صورت خروج از کشور تنها در صورت خروج تعرفه های رومینگ محاسبه می شود سیم کارت برای مشترک تعرفه ها تماس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۲۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعرفه برق تأسیسات گردشگری تعیین شد

معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری با اشاره به پیگیری «تعرفه خاص و ویژه گردشگری» در دولت، از تعیین تعرفه برق تأسیسات گردشگری بر اساس پایین‌ترین سطح بخش صنعت خبر داد.

اسماعیل برات به ایسنا گفت: با پیگیری‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، نرخ برق تأسیسات گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی دارای پروانه بهره‌برداری از این وزارتخانه، در تمام فصول به میزان ۱۳۲ تومان به ازای هر کیلووات ساعت تعیین شد، که این نرخ در میان تعرفه‌های بخش صنعت، پایین‌ترین نرخ به شمار می‌آید.  

معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: یکی از ابزارهای حمایتی برای توسعه گردشگری در کشور، بهره‌مندی فعالان این صنعت از تسهیلات و تعرفه‌های انرژی است و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با در نظر گرفتن توجیه اقتصادی نسبت به سرمایه‌گذاری در صنایع مختلف اقدام می‌کنند و یکی از ملزومات و مؤلفه‌های اصلی تشویق سرمایه‌گذاران و حمایت از فعالان صنعت گردشگری، وجود مشوق‌های قانونی در زمینه انرژی است.

او با اشاره به ضرورت تعیین تعرفه خاص گردشگری، افزود: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در چارچوب ماده ۹ آئین‌نامه جز ۲ و ۳ موضوع تصویب‌نامه شماره ۱۷۲۵۳۱ هیأت وزیران، جلسات متعددی را با وزارت نیرو، نفت، شرکت آبفا، توانیر و شرکت ملی گاز ایران برگزار کرده و درصدد است تا تعرفه خاص ویژه صنعت گردشگری تصویب شود. خوشبختانه وزیر گردشگری این موضوع را از طریق وزارت نفت و نیرو، مورد پیگیری قرار داده و پس از آن، مکاتبات، جلسات و گفت‌وگوهای متعددی با مسؤولان در سطوح مختلف انجام شده است تا با رویکرد حمایت از تأسیسات گردشگری، «تعرفه خاص و ویژه گردشگری» در زمینه انرژی تهیه شود.  

برات درباره اهمیت تصویب «تعرفه خاص» نیز گفت: فارغ از اینکه نرخ نهایی تعرفه چه عددی خواهد بود، فی‌نفسه تعیین «تعرفه خاص گردشگری» گامی مهم و نقطه عطفی در حمایت دولت از هتل‌ها و تأسیسات گردشگری محسوب می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وجود ۵۱۲ هزار فرزند یتیم در کشور/۸ هزار مرکز نیکوکاری در کمیته امداد فعال است
  • تعرفه واردات موبایل‌های بالاتر از 600 دلار اعلام شد 
  • ️باید مردم را در فعال‌سازی منطقه آزاد سیستان مشارکت دهیم
  • هر باک بنزین معادل قیمت 9 بار شارژ کامل خودروی برقی!
  • ساماندهی پدیده زباله‌گردی و کودکان کار طی ماه‌های آینده/فعال شدن ساخت تمام خطوط متروی تهران
  • فعالیت ۲ خط اتوبوس گردشگری در اصفهان
  • با ۱۰۰ هزار تومان چند بار می‌توان خودروهای برقی را شارژ کرد؟
  • افتتاح مرکز فرماندهی عملیات اورژانس استان اصفهان
  • افزایش ۱۳ درصدی تردد اتوبوس‌ها نسبت به سال گذشته در فارس
  • تعرفه برق تأسیسات گردشگری تعیین شد