Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@17:11:38 GMT

نخست‌وزیر لبنان: استعفا نمی‌دهم

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۲۷۵۲

نخست‌وزیر لبنان: استعفا نمی‌دهم

- «حسان دیاب» نخست‌وزیر لبنان امروز (شنبه) تاکید کرد که دولت وی استعفا نخواهد داد و با تمام توان مسیر خود را برای حل مشکلات مردم لبنان ادامه می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری النشره، دیاب در پی گفت‌وگو با «عبداللطیف دریان‌ علی» مفتی اهل سنت لبنان با تاکید بر عدم استعفای دولت خود، خاطر نشان کرد که دولت لبنان با تمام توان در تلاش است مشکلات اقتصادی لبنانی‌ها را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست‌وزیر لبنان تاکید کرد که تمام اقدامات لازم برای حل مشکلات اقتصادی از جمله اعطای کمک‌های مالی و بسته‌های غذایی به خانوارهای نیازمند، تخصیص هزار و ۲۰۰ میلیارد به بخش کشاورزی و صنایع و تهیه پیشنویس قانون حمایت ۵۰۰ میلیاردی از مدارس در حال انجام است.

وی در پی حواشی پیش‌آمده در خصوص اظهارات مداخله‌جویانه سفیر آمریکا در بیروت و حکم دادگاه لبنان علیه وی نیز گفت: با «دورتی شیا» سفیر آمریکا دیدار کردم و در خصوص برخی موضوعات رایزنی کردیم و سفیر آمریکا نیز برای کمک به لبنان ابزار آمادگی کرد.

نخست‌وزیر لبنان به موضوع مذاکره با صندوق بین‌المللی پول هم اشاره و خاطر نشان کرد که گفت‌وگوها با این نهاد را با هدف اصلاحات اساسی مدنظر و برنامه‌ای که باید با یکدیگر بر سر آن به توافق برسیم، آغاز کرده‌ایم.

لبنان چندین ماه است که به شدت دچار رکود اقتصادی و بحران مالی شده و با کاهش ارزش لیره در برابر دلار، کمبود شدید نقدینگی و کاهش قابل توجه ارز خارجی مواجه است. موضوعی که باعث فشار مضاعف بر دولت «حسان دیاب» نخست‌وزیر این کشور شده و برخی نیز به شایعه استعفای وی نیز دامن زدند.

در همین حال شیخ «نعیم قاسم» معاون حزب‌الله در واکنش به برخی صحبت‌ها مبنی بر استعفای دولت گفت که این سخنان تنها تبلیغات رسانه‌ای و سیاسی است که نشان دهنده آرزوهای «دوروتی شیا» سفیر آمریکا و دیگر افراد مانند اوست.

وی افزود، این دولت به کار خود ادامه می‌دهد و باید با فرصت دادن از آن حمایت شود؛ آنچه امروز سفیر آمریکا انجام می‌دهد دلیل بر عقب‌‎نشینی تاکتیکی است./ایرنا



 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: نخست وزیر لبنان سفیر آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۲۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فردا: مصاف نخست شهرداری گرگان در خانه الریاضی


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما؛  در پایان دور گروهی تیم‌های شهرداری گرگان ایران و الریاضی بیروت لبنان از منطقه غرب و تیم‌های الکویت کویت و المنامة بحرین (قهرمان دوره قبل) از منطقه خلیج فارس به عنوان سرگروه مستقیم به دور نیمه نهایی صعود کردند و تیم‌های دوم و سوم گروه‌ها به صورت رفت و برگشت در پلی آف شرکت کردند و تیم برتر به نیمه نهایی راه یافت.

در این دوره تیم ارتودوکسی اردن که در دور گروهی در گروه دو حضور داشت به علت شرایط امنیتی منطقه انصراف داد. در دور نیمه نهایی و فینال تیم‌ها به صورت ۲ برد از ۳ مصاف روبروی هم قرار می‌گیرند.

برنامه ادامه مسابقات به این شرح است:

فینال - بازی اول - پنج شنبه ۶ اردیبهشت:
الریاضی بیروت لبنان - شهرداری گرگان ایران (ساعت ۲۱ - سالن ذوق مکایل بیروت)

تیم شهرداری گرگان ایران پیش از این در دور گروهی و در گروه یک، ۸۶ - ۷۴ و ۸۱ - ۶۸ تیم الحکمة (ساجس) لبنان، ۱۲۱ - ۷۰ و ۸۰ - ۶۵ تیم الاتحاد حلب سوریه و ۱۰۰ - ۵۹ و ۱۰۱ - ۶۷ تیم النفط عراق را مغلوب کرد و با ۱۲ امتیاز راهی دور نیمه نهایی شد. تیم شهرداری در دور نیمه نهایی با نتایج ۱۰۲ - ۶۴ و ۸۸ - ۸۳ بر تیم الشرطه عراق به برتری رسید و به مرحله نهایی صعود کرد.
 

دیگر خبرها

  • بلژیک سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • رئیس‌جمهور مصر به ترکیه سفر می‌کند
  • نخست وزیر اسپانیا به دلیل پرونده فساد مالی همسرش در آستانه استعفا قرار گرفت
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق
  • فردا: مصاف نخست شهرداری گرگان در خانه الریاضی
  • وزیر ناتوان و برکنار شده چطور استاندار مازندران می‌شود؟
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • نانسی پلوسی: نتانیاهو باید استعفا کند
  • پیش‌بینی نخست‌وزیر مجارستان: جنگ اوکراین می‌تواند تا پایان ۲۰۲۵ پایان یابد