Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-04-25@20:16:50 GMT

ادامه موج ورشکستگی شرکت‌های نفت و گاز آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۲۸۰۷

ادامه موج ورشکستگی شرکت‌های نفت و گاز آمریکا

تثبیت قیمت نفت در سطوح ۴۰ دلار برای هر بشکه سبب ادامه موج ورشکستگی شرکت‌های نفت و گاز آمریکای شمالی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت حقوقی هاینس اند بون در گزارشی که این هفته منتشر شد اعلام کرد پایین ماندن قیمت نفت و موج جدیدی از ابتلا به ویروس کرونا که بهبود  تقاضای سوخت را تهدید می‌کند احتمال دارد سبب ادامه موج ورشکستگی شرکت‌های نفت و گاز آمریکای شمالی در سال جاری میلادی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ورشکستگی ها در سه‌ماه دوم سال افزایش یافت زیرا قیمت نفت به دلیل همه‌گیر شدن ویروس کرونا و جنگ قیمتی کوتاه و غیرمنتظره عربستان و روسیه سقوط کرد.

بر اساس این گزارش در سه‌ماه دوم امسال ۱۸ تولیدکننده ورشکست شده‌اند که بالاترین رقم از سه ماه دوم سال ۲۰۱۶ سال است یعنی زمانی که ۳۴ شرکت اعلام ورشکستگی کرده بودند. امسال در مجموع، ۲۳ تولیدکننده نفت و ۱۸ شرکت خدمات میدان نفتی به دنبال حفاظت از خود در برابر بدهی‌هایشان بوده‌اند.

 در این گزارش آمده است: قیمت نفت خام آمریکا هم‌اکنون حدود ۴۰ دلار برای هر بشکه است که این قیمت برای بسیاری از تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا که زیر بار سنگین بدهی قرار دارند کافی نیست.

وکلای این شرکت هشدار داده‌اند که موج دوم ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان به رشد تقاضای سوخت در کوتاه‌مدت آسیب می‌رساند.

تنها در سه‌ماه دوم، تولیدکنندگانی که اعلام ورشکستگی کردند بیش از ۲۹ میلیارد دلار بدهی داشتند که پیشگام آنها شرکت چساپیک انرژی با ۹ میلیارد دلار بدهی بود. در مجموع، شرکت‌های اکتشافی و تولیدی که امسال اعلام ورشکستگی کردند ۳۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار بدهی دارند.

منبع: شانا

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا ورشکستگی نفت و کرونا شرکتهای نفت و گاز سه ماه دوم قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۲۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازاری‌ها فروشنده شدند/ بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان

سیرنزولی قیمت‌ها درحالی در بازار ارز ادامه دارد که هم اکنون قیمت دلار در بازار تهران به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، کاهش قیمت ها در بازار طلا و ارز درحالی ادامه دارد که هم اکنون قیمت دلار در کف بازار به کانال 62 هزار تومان بازگشته است؛ ضمن اینکه دلار فردایی نیز بین دلال‌ها در کانال 61 هزار تومان معامله می شود.

سیرنزولی قیمت ارز در بازار بعد از نمایش اقتدار نظامی کشورمان در مقابل اسرائیل آغاز  و با کاهش تنش ها در منطقه ادامه دار شد.فعالان بازار ارز می گویند خیال بازار از تنش‌های سیاسی راحت شده و به همین دلیل درحال تخلیه هیجانات هفته های قبل است.

بازاری‌ها می گویند از دیروز جو بازار کاملا فروشنده است و خریداری حاضر به خرید در این قیمت‌ها نیست؛ خریداران دست نگه داشته‌اند تا در قیمت‌ها پایین تر خرید کنند.

هم اکنون دلار در کف بازار تهران به کانال 62 هزار تومان بازگشته ولی در کانال‌های تلگرامی طبق روال قبل دلار یکی دو هزار تومان گرانتر قیمت گذاری می شود! دلار تهران الان 62 هزار و 900 تومان و هرات 62 هزار و 270 تومان قیمت خورده است.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی، ریزش قیمت‌ها در بازار طی روزهای آینده هم ادامه خواهد داشت و احتمال بازگشت دلار به کانال 50 هزار تومانی در هفته‌ آینده بالاست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دلار باز هم سقوط کرد/ دلار احتمالا به این عدد می‌رسد
  • بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان؛ ریزش ادامه دارد | دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی برمی‌گردد؟
  • بازاری‌ها فروشنده شدند؛ بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان
  • بازاری‌ها فروشنده شدند/ بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان
  • ابعاد ورشکستگی رژیم صهیونیستی در نتیجه جنگ غزه
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • شیوه ناپسند برخی از آزمایشگاه‌ها برای فرار از ورشکستگی!
  • کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد
  • بدهی وزارت نیرو به تولید کنندگان برق ۱۰۰ همت است
  • برنت ۸۷ دلار و ۲۴ سنت شد