Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@23:09:49 GMT

خاطرات جهادگر و خیّر تبریزی چاپ شد

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۲۸۶۴

خاطرات جهادگر و خیّر تبریزی چاپ شد

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «من هیچ‌کاره بودم» شامل خاطرات حاج‌حسن روحانی‌نژاد جهادگر و خیّر خستگی ناپذیر تبریزی به‌تازگی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر و راهی بازار نشر شده است.

این‌کتاب قصه خودنوشت مردی هشتاد ساله است که در زندگی‌اش هر لحظه که خواسته بایستد و نفسی تازه کند، چشمش به کمبودها و رنج های دیگران افتاده و همین او را به ادامه دویدن واداشته است؛ کسی که برای ساختن دنیای بهتر، منتظر هیچ دولت و ارگانی نمانده و با دست خالی معجزه کرده و پیش رفته.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معلولان را سر و سامان داده، صدها مدرسه ساخته، مسجدهای زیادی را بناکرده و یا بهبود داده، نمازخانه و ورزشگاه و خانه برای محرومان ساخته و بیش تر از همه این ها «دل»ها را آباد کرده و هر وقت که کسی از او تشکر کرده، بالا را نگاه کرده و از ته قلبش گفته: «به خدا که من هیچ کاره بودم!»

در قسمتی از این‌کتاب می‌خوانیم:

در کلاس، یکی از بچه‌ها لباس و کفش نامرتبی داشت و کتش مثل کت سوزنبانان ایستگاه قطار آن‌قدر بزرگ بود که بیچاره آستین‌های کت را چند دفعه به بالا تا کرده بود تا دستش از آستین بیرون بیاید. من پنهانی مداد، دفتر و... هر چه به دست می‌آوردم به او کمک می‌کردم. روزی که بچه‌ها به طور اتفاقی متوجه این کمک های پنهانی من شدند، فریاد زدند: آقای مدیر، او پسر حاج‌سعداله است. از شنیدن این مطلب یکه خوردم و از تعجب خشکم زد.

حالت عجیبی به من دست داد. با خود گفتم: «خدایا! این اتاق، مثل قبر است. دوستانم رفتند، پدر و مادرم در تبریز هستند. تاریکی محض اتاق را فراگرفته و من تنهای تنها مانده‌ام.» این احساس خیلی به من فشار آورد.

_خدایا! حالا من توی قبر هستم ولی این قبر با قبر حقیقی یک تفاوت دارد. در قبر حقیقی من نمی‌توانم بیرون بیایم ولی از این قبر می‌توانم بیرون بیایم و با تو راز و نیاز کنم. ناگهان تصمیم گرفتم کاری کنم که مُرده‌ها نمی‌توانند بکنند.

این‌کتاب با ۴۱۸ صفحه چاپ شده است.

کد خبر 4971132 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: انتشارات شهید کاظمی نشر شهید کاظمی خیرین ترجمه ادبیات کودک و نوجوان بازار نشر گردشگری کتاب و کتابخوانی رایزنی فرهنگی ادبیات جهان ویروس کرونا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تازه های نشر ادبیات داستانی مرکز فرهنگی شهر کتاب کتاب انتشارات علمی و فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۲۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ دردناک یک مرد تبریزی زیر چرخ‌های قطار مسافربری

محمد فولادی رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشکین دشت، اظهار کرد: صبح امروز پنجشنبه ششم اردیبهشت، در محدوده سوزن بانی شیخ آباد_ مشکین دشت قطار تهران_ تبریز با این مرد برخورد کرد. وی ادامه: متاسفانه شدت جراحات وارده به قدری بود که منجر به فوت این عابر شد.

منبع: رکنا

tags # اخبار حوادث سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • مرگ دردناک یک مرد تبریزی زیر چرخ‌های قطار مسافربری
  • مروری برچند خبر از گوشه و کنار آذربایجان غربی
  • خدمت‌رسانی گروه‌های جهادگر بسیج در پی آبگرفتگی مناطق شیراز
  • دیدار فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با مادر و خانواده طلبه مجاهد مرحوم حاجی حسینلو در خوی 
  • خاطرات جانباز آزاده‌ای که چهره سال هنر انقلاب فارس شد
  • کتاب «اُمّ علاء» نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • خاطرات عضو جداشده منافقین
  • لزوم نگاه منصفانه به شکست‌ها و پیروزی‌ها در جنگ
  • تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز
  • جهادگر اردبیلی عنوان برگزیده آیین جایزه نوبل ایرانی را کسب کرد