Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-16@07:39:24 GMT

انسولین‌ مورد نیاز بیماران تامین شد

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۲۸۷۸

کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به سوژه ای با عنوان «دیابتی‌ها در معرض تهدید عدم تخصیص ارز هستند» اظهار داشت: با توجه به مشکلات ناشی از حمل و نقل بین‌المللی در دوره بحران کرونا، تحریم و برهم خوردن برنامه تخصیص ارز برای تأمین انسولین، در دو ماه اخیر شاهد نوعی تاخیر در دریافت انواعی از انسولین قلمی بودیم که با تخصیص ارز و ثبت سفارش توسط شرکت ها، این محموله پس از برچسب گذاری در داروخانه ها توزیع خواهد شد و امیدواریم تا ماه های آتی مشکلات کمتری در این زمینه داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خوشبختانه اولین خط تولید برخی از انواع انسولین‌های قلمی در کشور آغاز به کار کرده است و به زودی شاهد راه‌اندازی دومین خط تولید در شرکت دیگری خواهیم بود که موجب افزایش تولید داخل شده و ضریب اطمینان بیشتری را برای تامین منظم انسولین‌های قلمی مورد نیاز بیماران دیابتی در سراسر کشور فراهم می‌کند.

 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۲۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۱.۷ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاها در سال جاری

مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: از ابتدای سال جاری تا امروز یک میلیارد و ۷۸۸ میلیون دلار ارز از سوی مرکز مبادله تامین شده است و این مرکز از این پس آمار تفکیکی تامین ارز را به صورت منظم منتشر می‌کند.

به گزارش ایسنا، علی سعیدی در یک برنامه تلویزیونی ضمن ارائه گزارش از عملکرد مرکز مبادله ارز و طلا در سال جاری گفت: از ابتدای امسال تا امروز (۲۵ فروردین ماه) در چهار گروه ارزهای تخصیصی شامل کالاهای اساسی، نیازهای بازرگانی، ارز اشخاص و ارز خدماتی در مجموع یک میلیارد و ۷۸۸ میلیون دلار ارز از سوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران تخصیص داده شده است.

سعیدی اظهار کرد: در حوزه کالاهای اساسی که شامل مواد غذایی از جمله گندم، ذرت، دانه‌های روغنی و دارو می‌شود، ‌۳۹۳ میلیون دلار ارز تامین شده است. همچنین در حوزه نیازهای بارزگانی که ارز آن به ارز نیمایی موسوم است و شامل مواد اولیه، ابزارآلات و ماشین آلات می شود، ۹۲۳ میلیون دلار تامین ارز صورت گرفته است.

وی افزود: در این مدت در حوزه ارز اشخاص که تامین ارز از محل صادرات صورت می‌گیرد، ۳۹۶ میلیون دلار و همچنین در بخش ارز خدماتی که شامل ۶۳ ردیف مانند ارزهای درمانی، نیاز شرکت‌های هواپیمایی و دانشجویان است، معادل ۷۶ میلیون دلار ارز تخصیص داده شده است.

مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران خاطر نشان کرد:‌ این تامین ارز با استفاده از ارزهای مختلف مانند یورو، درهم، یوان و دلار صورت گرفته، اما معادل دلاری آن محاسبه و اعلام می‌شود و از این پس، آمار تفکیکی مربوط به تخصیص ارز در این مرکز به صورت منظم منتشر می‌شود.

سعیدی در ادامه با ارائه آمار حراج شمش طلا و سکه پرداخت و گفت: از تاریخ ۲۷ بهمن ماه ۱۴۰۲ که آغاز معاملات شمش در مرکز مبادله صورت گرفت، تا امروز ۲۰۸۵ کیلوگرم معاملات شمش طلا انجام شده که عرضه کنندگان در این بازار شامل صادر کنندگانی هستند که برای رفع تعهد صادراتی خود اقدام به واردات شمش طلا کرده‌اند.

وی ادامه داد: در بازار حراج سکه مرکز مبادله ۹ حراج غیر حضوری از طریق سامانه‌ها صورت گرفت و خریداران به صورت مستقیم امکان واریز وجه و ثبت سفارش داشتند، در مجموع ۱۱ هزار و ۵۲۴ سکه شامل ۸۰ هزار و ۳۸۳ ربع سکه، ۱۶ هزار و ۱۳۳ نیم سکه و ۱۴ هزار و هشت عدد سکه تمام بهار آزادی عرضه شد.

مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران در پایان با اعلام میزان ارز تخصیص شده در دو سال اخیر گفت: در سال ۱۴۰۱ در مجموع ۶۵.۵ میلیارد دلار ارز تخصیص داده شد که این عدد در سال ۱۴۰۲ به ۶۹.۵ میلیارد دلار رسید که نشان دهنده شش درصد رشد ارز تخصیصی برای بازار ارز و تولیدکنندگان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تلاش برای تسهیل تامین داروهای بیماران خاص/ دپو ۳ ماهه سرم در کشور
  • توسعه طرح‌های اقتصادی نیازمند حل مشکلات زیرساختی است
  • ذخیره ۳ ماهه سرم در کشور
  • تسهیل در تامین داروی بیماران خاص / دپوی سه ماهه سرُم
  • تخصیص ۱۰ هزار دلار ارز درمانی به بیماران+ شرایط دریافت
  • تامین ۱۰۰ درصدی کاغذ و مقوای مورد نیاز چاپ کتب درسی از طریق تولید داخلی
  • تخصیص ۱.۷ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاها در سال جاری
  • تخصیص ۱.۷ میلیارد دلار ارز در سال جاری
  • تشخیص زودهنگام، پنجره امیدی برای بیماران دیابت
  • دیابت بیماری شیرین با علائم خاموش