Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@19:47:55 GMT

دولت الکترونیک در ارتقای سلامت اداری مؤثر بوده است

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۲۸۸۵

دولت الکترونیک در ارتقای سلامت اداری مؤثر بوده است

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی پهلوانی ستوده در نشست با اصحاب رسانه ضمن تبریک چهلمین سالروز تاسیس سازمان بهزیستی و گرامیداشت یاد و خاطره شهید فیاض بخش بنیانگذار سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در ایجاد یک تحول اجتماعی در زمینه خدمت به مردم گفت: بسترسازی این تحول اجتماعی با بهزیستی است که با سه محور مهم امر تحول در دست اقدام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نخستین گام در بحث تحول در ارائه خدمات راه اندازی مراکز ارائه خدمات بهزیستی محله‌ای یا مثبت زندگی است که در استان قم موفق به کسب رتبه نخست مشارکت در زمینه ثبت نام و درخواست متقاضیان تاسیس مراکز مثبت زندگی شده است.

مدیر کل بهزیستی استان قم افزود: در این راستا ۲۶ مرکز در ۲۶ محله یا منطقه ایجاد خواهد شد و بعنوان ۲۶ بهزیستی کوچک ۲۲ خدمت بهزیستی را به ساکنین محله‌ها ارائه می‌کنند.

وی اضافه کرد: کارهایی مانند تشکیل پرونده، امور مددکاری، پایگاه‌های خدمات اجتماعی، سلامت روان و… در این مراکز انجام می‌شود.

پهلوانی گام دوم در زمینه تحول در خدمات را در ایجاد سامانه‌های متنوع ارائه خدمات دانست و گفت: راه اندازی سامانه‌های شفافیت، دیده بان، دادرس، فرزند خواندگی و سامانه صدور مجوز مراکز غیردولتی از جمله خدماتی است که با استفاده از این سامانه‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: با اجرای برنامه‌هایی که بهزیستی در دستور کار دارد این دستگاه از دستگاه‌های پیشرو در زمینه دولت الکترونیک می‌شود و این امر در ارتقاء سلامت اداری و کاهش بروز تخلفات بسیار تاثیر گذار است.

مدیر کل بهزیستی استان قم ادامه داد: سومین محور تحول در ارائه خدمات به بحث اعتیاد و پیگیری مباحث طرح صیانت و پیشگیری از عود مجدد بیماران بهبود یافته، گسترش طرح ون سنتر و ارائه خدمات به معتادین پر خطر و در نهایت تاسیس مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادین اختصاص دارد که این مرکز در هفته دولت در قم افتتاح خواهد شد.

کد خبر 4971252

منبع: مهر

کلیدواژه: قم بهزیستی دولت الکترونیک سلامت ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا قزوین گرگان ایلام بیرجند شهرکرد ستاد مقابله با کرونا سیستان و بلوچستان استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه مجلس شورای اسلامی ارائه خدمات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۲۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک

سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک، همچنان با اختلال همراه است و همین موضوع، مشکلاتی را در سطح داروخانه های کشور به وجود آورده است.

به گزارش مشرق، اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت، باعث شده روند خدمت به بیماران در سطح داروخانه‌های کشور دچار مشکل شود و همین موضوع، موجبات نارضایتی مردم را به دنبال داشته است.

داروخانه سیزده آبان، یکی از داروخانه‌های شلوغ و پُر مراجعه در پایتخت است.

مدیر داروخانه سیزده آبان گفت: بخشی از سامانه نسخه الکترونیک تأمین اجتماعی و سامانه نسخه الکترونیک بیمه سلامت در روزهای اخیر مشکلات زیادی داشته که موجب ازدحام در داروخانه سیزده آبان به عنوان داروخانه مرجع تهران شده است. پیگیری ما از سازمان بیمه سلامت نشان داد تیم متخصصان فناوری اطلاعات در حال به روز رسانی اجتناب ناپذیر سامانه نسخه الکترونیک هستند که موجب کُندی این سامانه شده است.

فاطمه حاجی علی عسگری رئیس مرکز فناوری اطلاعات و هوشمندسازی سازمان بیمه سلامت ایران، گفت: علت اختلال در سامانه نسخه نویسی بیمه سلامت، به روز رسانی و ارتقا این سامانه است و تا ۲۴ ساعت آینده این مشکل برطرف خواهد شد و تا آن زمان روند نسخه‌نویسی کاغذی را جایگزین کرده‌ایم.

اما بعد از گذشت سه روز از توضیحات مدیران سازمان بیمه سلامت ایران در خصوص رفع اختلال سامانه، اما این مشکل هنوز پابرجاست.

محمد اسماعیل کاملی مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: سامانه نسخه الکترونیک به هیچ عنوان قطع نیست بلکه دارای نوسان و کُندی است که علت آن تغییر اطلاعات از زیرساخت اولیه این سامانه به زیرساخت جدید است.

وی افزود: در لحظات کند و نوسان سامانه، در هر ۱۰ ثانیه ۲ هزار نسخه تأیید و ثبت می‌شود، اما پیش از این تغییر زیرساخت در هر ۱۰ ثانیه ۵ هزار نسخه تأیید و ثبت می‌شد؛ این مهاجرت اطلاعات به زیرساخت جدید، امری ضروری بود که از اواخر بهمن ۱۴۰۲ آغاز شده است.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • تکلیف مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با افزایش تعرفه‌های درمانی چه می شود؟
  • رفع اختلال سامانه نسخه نویسی الکترونیک
  • بررسی اختلال در سامانه الکترونیک بیمه سلامت
  • بازگشت نسخه کاغذی به پیشخوان داروخانه‌ها
  • اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی
  • فعالیت سامانه خود ارزیابی روانشناختی در حوزه سلامت روان
  • بازگشت نسخ کاغذی به بیمه سلامت با اختلال در سامانه نسخه الکترونیک
  • پرداخت خسارت بابت اختلال در سامانه نسخه الکترونیک
  • پیگیری اختلال سامانه نسخه الکترونیک سلامت
  • تداوم اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک