Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-16@05:32:07 GMT

علت کندی ثبت سفارشات امروز در بورس چه بود؟

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۲۹۸۳

علت کندی ثبت سفارشات امروز در بورس چه بود؟

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دهقان معاون فناوری بورس تهران درباره علت کندی ثبت معاملات امروز در بورس اوراق بهادار گفت: علت کندی معاملات امروز بورس تهران فشار و حجم زیاد سفارشات بود و معاملات فرابورس بدون هیچ مشکلی انجام شد.   او افزود: امروز به علت فشار زیاد، سفارشات معاملات نماد‌های بزرگ با هماهنگی بورس تهران به صورت موقت متوقف شد تا معاملات نماد‌های کوچک‌تر با سرعت بیشتری انجام شود و نماد‌های بزرگ در ساعت پایانی کار بورس، مجدد بازگشایی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  معاون فناوری بورس تهران ادامه داد: زمانی که بازار به سمت فروش می‌رود، فشار بیشتری به هسته معاملات وارد و موجب کندی معاملات می‌شود، اما با وجود تمام این موارد در انجام معاملات و ثبت سفارشات حق هیچ فردی از نظر اینکه سفارش یک نفر به جای فرد دیگر زودتر ثبت شود ضایع نشده است.   ارائه مدل جدید عرضه اولیه در سازمان بورس   دهقان در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه قرار است هفته‌ای یک عرضه اولیه ارائه شود، هسته مرکزی بورس قادر به پشتیبانی این حجم معاملات است؟ گفت: کارگروهی به همین منظور در سازمان بورس تشکیل شده است و قرار است  تغییراتی در مدل عرضه اولیه رخ دهد تا فشار کاهش پیدا کند و اگر این مدل ارائه عرضه اولیه اجرا شود فشار کمتری به سیستم معاملات وارد می‌شود.   او افزود: امیدواریم مدل جدید عرضه اولیه تا پایان همین هفته به جمع بندی و اجرا برسد که در این صورت می‌توانیم در هفته چندین عرضه اولیه داشته باشیم.   معاون فناوری بورس تهران درباره بومی سازی سیستم معاملات بازار سرمایه گفت: بومی سازی سیستم معاملات در دست طراحی است، اما بهره برداری از آن زمان بر است و حداقل دو سال برای راه اندازی آن زمان نیاز داریم.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: دهقان عرضه اولیه بورس تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۲۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورق بورس برگشت

از ابتدای صبح امروز حال و هوای بازار سرمایه مثبت شد اغلب نماد‌ها با صف خرید مواجه بودند.

در پایان معاملات جاری شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۱۰ هزار و ۱۴۰ واحد افزایش پیدا کرد و به دو میلیون و ۲۰۶ هزار و ۹۰۷ واحد رسید.

شاخص هم‌وزن نیز ۲۴۵۸ واحد رشد کرد و در عدد ۷۲۶ هزار واحد ایستاد.

روز دوشنبه بیش از ۱۶۲ هزار معامله در بازار بورس انجام شد که ارزش آن بالغ بر ۲۹۵۰ میلیارد تومان بود. حجم معاملات نیز به بالای ۶.۲ میلیارد رسید.

فملی، فارس و فولاد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. از نماد‌های پرتراکنش نیز می‌توان به ذوق، فاذر و شستا اشاره کرد که بجز فاذر بقیه نماد‌ها سبز شدند.

در سومین روز معاملات هفته بازار فرابورس نیز ۶۳ واحد رشد کرد و به رقم ۲۴ هزار و ۷۰۸ رسید. تعداد معاملات امروز فرابورس بیش از ۸۸ فقره بود که ارزش آن ۳۹۳ هزار میلیارد تومان شد.

آریا، هرمز و شگویا بیشترین تاثیر را بر شاخص فرابورس داشتند که به جز آریا دو نماد دیگر مثبت شدند. همچنین فصبا، نخری و بیوتیک از نماد‌های پرتراکنش امروز فرابورس بودند.

منبع: ایسنا

tags # بورس سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • ورق بورس برگشت
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
  • ورق بازار سرمایه برگشت
  • شاخص بورس امروز ۲۷ فروردین/رشد ۱۰ هزار واحدی
  • جو مثبت در بازار سهام؛ حدود ۵۰۰ نماد بورسی صف خرید شدند
  • شاخص بورس امروز ۲۶ فروردین/افت۱۱ هزار واحدی
  • افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در دومین روز هفته
  • افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات یکشنبه
  • شاخص بورس امروز ۲۵ فروردین/افت ۵۳ هزار واحدی
  • ریزش سنگین بورس در فروردین رقم خورد