Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@23:44:00 GMT

شیوه نامه بهداشتی برگزاری آزمون سراسری ۹۹

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۲۹۸۷

به گزارش صداوسیما، شیوه نامه بهداشتی آزمون سراسری 99 به این شرح است:

۱.بر اساس این دستورالعمل، عوامل اجرایی و حفاظتی در صحت کامل سلامتی در اجرای آزمون همکاری خواهند داشت.

۲.عوامل اجرایی در طول زمان برگزاری آزمون با رعایت فاصله بهداشتی و با ماسک و دستکش به اجرای آزمون می پردازند.

۳.یک نفر به عنوان کارشناس بهداشت و سلامت که تخصص های لازم را داشته باشد، تعیین شده است تا برای ارائه مشاوره های بهداشتی در حوزه فعالیت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴.مواد ضدعفونی کننده مورد استفاده از نوعی است که واکنش آلرژیک داوطلبان و عوامل اجرایی را به دنبال نداشته باشد.

۵.انتخاب سالن آزمون، با گنجایش مناسب در نظر گرفته شده و صندلی ها با فاصله ۱۶۰ سانتی متر از هم، چیده شده است.

۶.با ملاحظه وضعیت آب و هوا و آلودگی هوا، جهت بهبود وضعیت تنفس افراد، تمهیدات لازم از جمله تهویه مناسب، باز کردن درب و پنجره ها و ... اندیشیده شده است.

۷.محل اصلی ورودی داوطلبان به سالن امتحان به صورت مشخص و به فاصله مناسب از یکدیگر علامت گذاری شد و داوطلبان باید روی هر خط با رعایت فاصله اجتماعی مناسب مشخص شده(حداقل یک متر)برای ورود به سالن امتحان قرار گیرند.

۸.حوزه و تمام تجهیزات، قبل از برگزاری هر نوبت از آزمون ضدعفونی می شود.

۹.استقرار آمبولانس و تیم پزشکی با هماهنگی ستاد مدیریت بیماری کرونا در هر استان و آماده باش مراکز بهداشتی و درمانگاه های شهرستان ها، در روزهای برگزاری آزمون و حوزه های رفع نقص کارت داوطلبان پیش بینی شده است.

۱۰.در خصوص بازرسی بدنی داوطلبان، فرد متولی به لباس گان، ماسک سه لایه، شیلد و دستکش لاتکس مجهز خواهد بود.

۱۱.اشیا و سطوحی که اغلب لمس می شود نظیر صندلی ها، دستگیره درها و شیرآلات سرویس بهداشتی و... قبلا تمیز و ضدعفونی شده است و این عمل در طول برگزاری آزمون در هر نوبت انجام می شود.

۱۲.پاکسازی و ویروس زدائی مخازن اصلی و فرعی سوالات در استان ها و شهرستان ها، از طریق نمایندگان تام الاختیار و با نظارت حفاظت آزمون استان ها، حداقل یک هفته قبل از برگزاری آزمون انجام می شود.

۱۳.در صورتی که داوطلبان در داخل حوزه امتحانی، بسته به شرایط محل برگزاری آزمون، با سرویس عمومی (اتوبوس، مینی بوس یا سواری ون) جابه جا شوند، صندلی ها و فضای داخلی این وسایل نقلیه در هر نوبت آزمون ضدعفونی شده و برای رعایت فاصله گذاری، از یک سوم تا یک چهارم ظرفیت خودرو استفاده می شود.

۱۴.فضای مناسب برای داوطلب دارای معلولیت با رعایت فاصله گذاری در نظر گرفته شده است.

۱۵.منشی داوطلبان نابینا، معلول، ناشنوا و ...ضمن رعایت نکات بهداشتی، حداقل یک متر از داوطلب فاصله خواهند داشت و این داوطلبان با فاصله مناسب از یکدیگر امتحان می دهند.

۱۶.به تعداد کافی سطل زباله (ترجیحاً دارای درب پدالی با پا) در قسمت ورودی و خروجی حوزه و همچنین مسیرهای پرتردد، در سالن ها یا کلاس های محل برگزاری آزمون پیش بینی شده است.

۱۷.به منظور مساعدت به داوطلبان و جلوگیری از ازدحام جمعیت در زمان بازرسی داوطلبان، درب حوزه های امتحانی زودتر و از ساعت ۶:۳۰ صبح باز می شود.

۱۸.ضدعفونی مستمر سرویس های بهداشتی در طول آزمون انجام می گیرد.

۱۹.پذیرایی از داوطلبان به صورت سلف سرویس و ضدعفونی شده در فضای مناسبی که باعث تجمع نشود، صورت می گیرد و وسایل پذیرایی از قبل ضدعفونی می شود.

۲۰.عوامل اجرایی در هنگام تحویل بسته های سوال و پاسخنامه، از ماسک و دستکش استفاده می کنند و مرتب دست های آنها ضد عفونی می شود.

۲۱.مراقبان ضمن رعایت نکات بهداشتی از دستکش و ماسک استفاده می کنند و فاصله آنها با داوطلبان (حداقل یک متر) خواهد بود.

۲۲.دفترچه های سوال و پاسخنامه در جلسه آزمون به داوطلب تحویل داده می شود و روی زمین قرار نمی گیرد.

۲۳.مسوول دریافت اثر انگشت از داوطلبان، ضمن رعایت نکات بهداشتی از دستکش و ماسک استفاده می کند و بعد از دریافت اثر انگشت از هر داوطلب، یک پدَ الکی(که توسط سازمان به حوزه ها ارسال شده است) برای ضدعفونی دست¬ها، به داوطلب تحویل داده می شود.

۲۴.بعد از جمع آوری پاسخنامه ها و دفترچه های آزمون، داوطلبان با مدیریت صحیح زمان و با فاصله مناسب، برای خروج از محل آزمون هدایت و راهنمایی می شوند.

همچنین قرار است عصر شنبه در نشستی با حضور وزرای بهداشت و علوم و مسئولان سازمان سنجش آموزش کشور آخرین تصمیم ها درباره آزمون ها اتخاذ و اعلام شود.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: برگزاری آزمون عوامل اجرایی رعایت فاصله حداقل یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۲۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در استان فارس

معاون آموزشی دانشگاه شیراز و نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان فارس گفت: نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳، در روزهای پنجشنبه و جمعه ششم و هفتم اردیبهشت‌، با حضور ۷۴ هزار و ۳۳ داوطلب در استان فارس برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه شیراز، مسلم باقری امروز _سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت_ در جمع اصحاب رسانه پیرامون برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در استان فارس اظهار کرد: این آزمون در استان فارس، در ۳۶ شهرستان استان، با رعایت کامل مقررات حفاظتی برگزار می‌شود.

وی افزود: از میان تعداد کل شرکت‌کنندگان نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در کشور که تعداد آن‌ها یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ نفر است؛ ۷۴ هزار و ۳۳ داوطلب مربوط به استان فارس است که ۴۸ هزار و ۳۹۴ نفر ایشان را بانوان و ۲۵ هزار و ۶۳۹ آن‌ها را آقایان تشکیل می‌دهند.

معاون آموزشی دانشگاه شیراز اضافه کرد: از میان تعداد کل داوطلبان استان فارس، به ترتیب بر اساس بیش‌ترین تعداد شرکت‌کنندگان در گروه‌های آزمایشی، ۳۶ هزار و ۲۷۹ نفر در رشته تجربی، ۲۲ هزار و ۶۲۶ نفر در رشته علوم انسانی، ۷۳۸۹ نفر در رشته‌ی علوم ریاضی و فنی، ۴۶۵۴ نفر در رشته‌ی زبان‌های خارجی و ۳۰۸۵ نفر در رشته‌ی هنر شرکت دارند.

باقری ادامه داد: از شرکت‌کنندگان ۲۸ هزار و ۴۴۰ نفر مربوط به شهرستان شیراز هستند که ۹۹۹۴ آن‌ها را آقایان و ۱۸ هزار و ۴۴۶ ایشان را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی درخصوص زمان برگزاری آزمون‌ها نیز تصریح کرد: همزمان با سراسر کشور، آزمون سراسری گروه‌های علوم انسانی و علوم ریاضی و فنی (صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت‌)، گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی (بعد از ظهر پنجشنبه ۶ اردیبهشت‌)، و گروه تجربی (صبح جمعه ۷ اردیبهشت‌) در استان فارس برگزار خواهد شد. با توجه به پذیرش دانشگاه فرهنگیان از طریق آزمون سراسری، داوطلبان متقاضی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان می‌بایست به یک دفترچه اضافی نسبت به سایر داوطلبان پاسخ دهند.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان فارس اظهار کرد: آزمون‌های سراسری سال ۱۴۰۳ در ۳۶ شهرستان استان، در حوزه‌های متعدد وابسته به دانشگاه‌های دولتی، آزاد اسلامی، پیام نور، دانشکده‌های فنی حرفه‌ای و آموزش و پرورش فارس برگزار خواهد شد.

باقری در خصوص شیوه و زمان پرینت کارت شرکت در آزمون نیز افزود: کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ از روز دوشنبه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قابل چاپ است و داوطلبان گرامی در صورت مشاهده ایراد در اطلاعات کارت می‌توانند در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه پنجم و ششم اردیبهشت به باجه رفع نقص کارت آزمون سراسری شهرستان خود که در اطلاعیه‌های سازمان سنجش منتشر شده است، مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: باجه رفع نقص کارت داوطلبان شهرستان شیراز، در محل خیابان ساحلی غربی، مجتمع فرهنگی و رفاهی دانشگاه شیراز واقع شده است.

نماینده سازمان سنجش در فارس یادآور شد: برای شرکت در جلسه آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.

کد خبر 747269

دیگر خبرها

  • تشکر از داوطلبان آزمون سراسری برای رعایت دستورالعمل‌ها
  • شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف اولین روز کنکور
  • شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف آزمون های روز اول کنکور ۱۴۰۳
  • شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف آزمون‌های روز اول کنکور ۱۴۰۳
  • تمهیدات لازم برای کنکور امن اندیشیده شد
  • تمهیدات لازم برای کنکور ۱۴۰۳ اندیشیده شد
  • اینترنت فردا قطع می‌شود؟
  • دانشگاه علامه‌طباطبایی میزبان ۱۵ هزار و ۳۰۵ داوطلب کنکور سراسری
  • جزئیات برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در استان فارس
  • دانشگاه آزاد نور میزبان یک‌هزار و ۳۷۸ داوطلب آزمون سراسری ۱۴۰۳