Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-24@12:03:50 GMT

ایجاد شورای مشورتی در دانشگاه جنبه تشریفاتی ندارد

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۳۰۱۸

ایجاد شورای مشورتی در دانشگاه جنبه تشریفاتی ندارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد با بیان اینکه ایجاد شورای مشورتی در دانشگاه جنبه تشریفاتی ندارد؛ بلکه شورایی عملکردی است، گفت: «تشکیل مجمع مشورتی دانشگاه کار سیاسی نیست.»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از مشهد، مسعود طاهری لاری صبح امروز در نخستین نشست شورای مشورتی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد که با حضور اعضای منتخب هیئت علمی هر دانشکده معرفی شده به این شورا برگزار شد، درباره ایجاد این شورا توضیحاتی داد و گفت: «دانشگاه یک خانواده است و همه ما در قبال آن مسئولیم و باید برای اعتلای آن به همدیگر کمک کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی فلسفه وجودی و یکی از اهداف مهم این شورا را کمک به سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری درباره برنامه‌های دانشگاه دانست و کمک به اجرای برنامه‌ها، ایجاد پل ارتباطی بین استادان و مسئولان دانشگاه، ارتقا در پیشرفت روزافزون دانشگاه و شناسایی مسائل و ارائه راه حل توسط استادان و در نهایت استفاده از خرد جمعی و استفاده از تجارب، دیدگاه‌ها و نگاه استادان به مسائل مختلف را از اهداف دیگر تشکیل این شورا عنوان کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد با تأکید بر اینکه برای حل مسائل جامعه نیازمند حل مسائل داخل دانشگاه هستیم، اظهار کرد: «اعتقاد و اعتماد درونی به نخبگان دانشگاهی دارم که می‌توانند با مهارت و توانمندی خود مبدأ تحول در درون و بیرون دانشگاه باشند.»

طاهری با بیان اینکه ایجاد شورای مشورتی جنبه تشریفاتی ندارد، بلکه شورایی عملکردی است، افزود: «افراد معرفی شده به این شورا همه افراد ماهر و باتجربه و آشنا به مسائل دانشگاه هستند.»

وی با بیان اینکه تشکیل مجمع مشورتی دانشگاه کار سیاسی نیست؛ بلکه بررسی امکانات و ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل دانشگاه توسط استادان و کارکنان است، در این زمینه از استادان منتخب در این شورا خواست، خروجی این شورا تنها طرح مسئله نباشد؛ بلکه براساس واقعیت‌ها راه حل پیشنهاد شود تا تصمیمات اثربخش در بخش‌های مختلف آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و ... اتخاذ شود.

انتهای پیام/4062/

منبع: آنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی شورای مشورتی شورای مشورتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۳۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنجال در هشتگرد؛ هر ۷ عضو شورای شهر هشتگرد حق ورود به جلسات را ندارند!

هفت عضو شورای شهر هشتگرد در استان البرز حق ورود به جلسات شورای شهر را ندارند.

پیگیری ایسنا درباره وضعیت شورای شهر هشتگرد حاکی از آن است که هفت عضو شورا حق ورود به جلسات را ندارند.

گفتنی است قانون در مورد عدم حضور صراحتاً اعلام کرده که چنانچه هر کدام از اعضا به هر دلیل قادر به شرکت در جلسات شورا نباشد؛ پس از دو ماه عضو علی‌البدل تا شش ماه در جلسات شرکت خواهد کرد.

در مورد شورای شهر هشتگرد، نهاد‌های مربوطه باید پاسخ دهند که علت این محرومیت چه بوده و وقتی تمام اعضا حق ورود به جلسات را نداشته باشند آینده این شورا به چه شکل خواهد بود.

سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • جنجال در هشتگرد؛ هر ۷ عضو شورای شهر هشتگرد حق ورود به جلسات را ندارند!
  • دانشگاه آزاد دامغان جنبه‌های علمی و فرهنگی شاخصی دارد
  • آموزش در حوزه بانوان جدی گرفته شود
  • باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • تخصص زیبایی در پزشکی به عنوان یک رشته دانشگاهی ایجاد شود/ عمل زیبایی دیگر جنبه مدگرایی دارد
  • تخصص زیبایی در پزشکی باید به عنوان یک رشته دانشگاهی ایجاد شود/ عمل زیبایی دیگر جنبه مدگرایی دارد
  • فعالیت‌های تحقیقاتی و استنادی مبنای ارتقاء رتبه استادان است
  • هزینه کرد شهرداری این شهر بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است
  • حق‌التدریس اضافه بر ساعات سازمانی موظف به استادان پرداخت نمی‌شود 
  • لزوم عضویت استادان کارگروه جغرافیا در کمیته‌های ارتقای اساتید/ محور‌های ۱۰ گانه خروج از ساختار معیوب جغرافیا