Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-28@16:12:52 GMT

دلیل قطع ارتباط برخی از سایت ها سرقت فیبر نوری بود

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۳۰۲۹

دلیل قطع ارتباط برخی از سایت ها سرقت فیبر نوری بود

سازمان فاوای شهرداری تهران در اطلاعیه ای نوشت شب گذشته به دلیل سرقت و تخریب قسمتی از فیبر نوری شهرداری، ارتباطات مرکز داده آسیاتک دچار اختلال شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شب گذشته به دلیل قطع شدن قسمتی از فیبر نوری شهرداری، ارتباطات مرکز داده آسیاتک که از بستر زیر ساخت فیزیکی فیبر نوری شهرداری استفاده می‌کند دچار اختلال شد که از دسترس خارج شدن برخی سایت‌های داخلی را در پی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین ارتباط روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران اطلاعیه‌ای را صادر کرد.

در اطلاعیه یاد شده آمده است:
«سرقت و تخریب بخشی از مسیر فیبر نوری شهرداری در مسیر برج میلاد باعث قطعی ارتباط مرکز داده آسیاتک تا مرکز LCT شد و در نتیجه خدمات و سایت‌هایی که در دیتاسنتر شرکت آسیاتک میزبانی می‌شدند، از دسترس خارج شدند. در این رابطه چند نکته قابل ذکر است:

ایجاد مسیرهای پشتیبان برای ارتباطات مهم و حیاتی از موضوعاتی است که هر اپراتور و سرویس دهنده مرکز داده باید برای آن اقدام نماید. با توجه به اینکه خدمات شهرداری در چارچوب واگذاری ظرفیت‌های مازاد و فقط در سطح زیرساخت‌های فیزیکی است و متقاضیان این ظرفیت‌های مازاد کاملاً از این موضوع مطلع‌اند، لذا پیش‌بینی مسیرهای جایگزین از طریق سایر اپراتورها بر عهده خود شرکت‌هاست. در این مورد شهرداری تهران صرفا درخواست یک لینک ارتباطی بین مراکز فوق را دریافت نموده و آن را برقرار کرد. و این در حالی است که هیچ گاه درخواست دیگری مبنی بر مسیر پشتیبان از جانب شرکت آسیاتک ارسال نشده بود.

با توجه به تخریب فیزیکی مسیر مذکور و زمانبر بودن ترمیم آن به دلیل محدودیت‌های فنی و نیز ترافیکی در سطح معابر و شریان‌های اصلی، ترمیم فیبر اصلی همچنان در جریان است. لیکن سازمان فاوای شهرداری تهران با تمام توان و در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای رفع مشکل آسیاتک اقدام کرده و از سایر مسیرهای موجود، جهت برقراری ارتباط جایگزین در اسرع وقت اقدام کرده و دسترسی به سایت‌ها همان شب برقرار شد.»

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

کلیدواژه: فیبر نوری شهرداری شهرداری تهران مرکز داده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۳۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد خودروی ارتباط سیار در آتش‌نشانی قم

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: شبکه ارتباطی آتش‌نشانی قم به‌روز رسانی و خودروی ارتباط سیار در این سازمان راه‌اندازی شد.

علی زندیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به اقدامات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: یکی دیگر از موضوعات مهم در سازمان آتش‌نشانی، بحث ارتباطات و بی‌سیم‌ها بودند که حدود ۲۸ سال فرماندهی سازمان آتش‌نشانی به همان شکل ساخته شده بود، بی‌سیم‌های ارتباطی از نوع آنالوگ بود که به نوعی چندین سال هست که از رده خارج شده بود.

وی افزود: با تلاش انجام شده در سال ۱۴۰۲ توانستیم با حمایت شهرداری و سایر دستگاه‌ها این بی‌سیم‌ها را تعویض کنیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم ادامه داد: در زمینه ارتباطات خودروی ارتباط سیار را هم اختراع کردیم که در کشور بی‌نظیر است، هر زمانی که لازم باشد ما می‌توانیم این خودرو را به عنوان پوشش دهنده ارتباطات بی‌سیمی در شهر مستقر کنیم.

زندیه با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین خودروهای آتش‌نشانی خودروهای شیمیایی است، افزود: در استان قم شهرک‌های صنعتی زیادی وجود دارد که تولید و واردات مواد شیمیایی در آنها صورت می‌گیرد، هنگام وقوع حریق یا آتش‌سوزی، واقعاً ورود به صحنه غیرممکن خواهد بود، زیرا دود آتش و حریق برای پوست و حتی تنفس انسان بسیار ضرر دارد و منجر به خفگی می‌شود، از این رو نیاز بود که چنین خودرویی خریداری و وارد ناوگان آتش‌نشانی قم شود.

وی با بیاناینکه در گذشته تنها شهر مشهد از این خودرو استفاده می‌کرد، افزود: در سازمان آتش‌نشانی قم هم این امکان فراهم شد که خودروی مخصوص حریق شیمیایی کامل‌تر از خودروی مشهد خریداری کنیم و طی یکی دو ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با اشاره به موضوع جرثقیل‌های آتش‌نشانی گفت: در برخی از حوادث آتش‌نشانی وجود جرثقیل الزامی است و از طرفی تنها چهار دقیقه زمان برای رسیدن به محل حادثه داریم و نمی‌توان در این مدت این خودرو را از دیگر دستگاه‌ها قرض کرد.

زندیه با بیان اینکه در قم ۲۵ ایستگاه آتش‌نشانی فعال وجود دارد، عنوان کرد: ما برای نخستین‌بار جرثقیل ۱۰ تن را درخواست کردیم که مراحل تحویل آن در حال انجام هست و در ماه آینده به ناوگان آتش‌نشانی ملحق خواهد شد.

کد خبر 739897

دیگر خبرها

  • برقراری بیش از ۲۲ هزار تماس با ۱۳۷/ رشد ۳۲ درصدی تماس‌های گردشگری
  • ایجاد خودروی ارتباط سیار در آتش‌نشانی قم
  • با فیبر نوری سرعت اینترنت ۱۰۰ برابر خواهد شد
  • وزیر ارتباطات : مشترکینی که فیبر نوری دریافت کنند افزایش سرعت صدبرابری اینترنت خواهند داشت
  • توضیح وزیر ارتباطات درباره شرایط افزایش سرعت اینترنت
  • بازدید معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از سازمان فاوا شهرداری مشهد
  • مشارکت مردم بر پایه توجه به نظرات شهروندان است
  • استقبال از بهار با نصب المان‌های نوری در منطقه ۱۲ اصفهان
  • اقدام مطلوب مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری شیراز در پاسخگویی به میهمانان نوروزی
  • وضعیت اینترنتی تهران چگونه است؟