Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@05:33:26 GMT

دلیل قطع ارتباط برخی از سایت ها سرقت فیبر نوری بود

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۳۰۸۲

دلیل قطع ارتباط برخی از سایت ها سرقت فیبر نوری بود

سازمان فاوای شهرداری تهران در اطلاعیه ای نوشت شب گذشته به دلیل سرقت و تخریب قسمتی از فیبر نوری شهرداری، ارتباطات مرکز داده آسیاتک دچار اختلال شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شب گذشته به دلیل قطع شدن قسمتی از فیبر نوری شهرداری، ارتباطات مرکز داده آسیاتک که از بستر زیر ساخت فیزیکی فیبر نوری شهرداری استفاده می‌کند دچار اختلال شد که از دسترس خارج شدن برخی سایت‌های داخلی را در پی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین ارتباط روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران اطلاعیه‌ای را صادر کرد.

در اطلاعیه یاد شده آمده است:
«سرقت و تخریب بخشی از مسیر فیبر نوری شهرداری در مسیر برج میلاد باعث قطعی ارتباط مرکز داده آسیاتک تا مرکز LCT شد و در نتیجه خدمات و سایت‌هایی که در دیتاسنتر شرکت آسیاتک میزبانی می‌شدند، از دسترس خارج شدند. در این رابطه چند نکته قابل ذکر است:

ایجاد مسیرهای پشتیبان برای ارتباطات مهم و حیاتی از موضوعاتی است که هر اپراتور و سرویس دهنده مرکز داده باید برای آن اقدام نماید. با توجه به اینکه خدمات شهرداری در چارچوب واگذاری ظرفیت‌های مازاد و فقط در سطح زیرساخت‌های فیزیکی است و متقاضیان این ظرفیت‌های مازاد کاملاً از این موضوع مطلع‌اند، لذا پیش‌بینی مسیرهای جایگزین از طریق سایر اپراتورها بر عهده خود شرکت‌هاست. در این مورد شهرداری تهران صرفا درخواست یک لینک ارتباطی بین مراکز فوق را دریافت نموده و آن را برقرار کرد. و این در حالی است که هیچ گاه درخواست دیگری مبنی بر مسیر پشتیبان از جانب شرکت آسیاتک ارسال نشده بود.

با توجه به تخریب فیزیکی مسیر مذکور و زمانبر بودن ترمیم آن به دلیل محدودیت‌های فنی و نیز ترافیکی در سطح معابر و شریان‌های اصلی، ترمیم فیبر اصلی همچنان در جریان است. لیکن سازمان فاوای شهرداری تهران با تمام توان و در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای رفع مشکل آسیاتک اقدام کرده و از سایر مسیرهای موجود، جهت برقراری ارتباط جایگزین در اسرع وقت اقدام کرده و دسترسی به سایت‌ها همان شب برقرار شد.»

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

کلیدواژه: فیبر نوری شهرداری شهرداری تهران مرکز داده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۳۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال۲۲ هزار خانوار یزدی به فیبر نوری تا شهریور ماه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، محمدرضا زارع، در جمع خبرنگاران با اشاره به نصب و راه اندازی تجهیزات شبکه فیبر نوری در استان یزد گفت: تا پایان شهریور ماه امسال بالغ بر ۲۲ هزار خانوار تحت پوشش شبکه فیبرنوری خانگی (FTTH) قرار خواهند گرفت.


وی افزود: بر اساس برنامه ابلاغی از سوی شرکت مخابرات در خصوص طرح توسعه فیبر نوری (نجما) در استان، تا پایان شهریورماه، ۲۲ هزار و ۳۴۴ خانوار در شهر‌های ابرکوه، اردکان، اشکذر، بافق، تفت، مهریز، میبد، شاهدیه و یزد تحت پوشش شبکه فیبر نوری قرار خواهند گرفت.


وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود با اجرای این طرح تا پایان شش ماهه‌ی نخست سال جاری، هشت هزار و ۶۲۰ مشترک اینترنت پرسرعت نیز بر بستر فیبرنوری با پهنای باند بالای ۵۰ Mb/s به این طرح متصل شوند.


مدیر مخابرات یزد گفت: تاکنون ۹ هزار و ۴۵۲ مشترک تلفن ثابت بر بستر فیبرنوری و تعداد چهار هزار و ۳۶۱ مشترک اینترنت پرسرعت (تانوما) در سطح استان دایر شده است.

دیگر خبرها

  • اتصال۲۲ هزار خانوار یزدی به فیبر نوری تا شهریور ماه
  • پروژه فیبر‌نوری منازل و کسب‌وکارها؛ بزرگترین پروژه تاریخ ارتباطات آذربایجان غربی
  • رایتل پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی را دریافت کرد
  • پیشرفت ۴۰ درصدی اجرای فیبر نوری در بوشهر
  • برخورداری مردم روستای گناوه لری گچساران از اینترنت پرسرعت
  • طرح توسعه شبکه فیبر نوری در سیستان و بلوچستان
  • امسال تمام شهر‌های استان قم به فیبر نوری متصل می‌شوند
  • پروژه فیبرنوری راه‌حل مشکلات ارتباطات کشور است
  • آغاز نهضت فیبرکشی در خراسان جنوبی/نسل ۵ اینترنت به استان می آید؟
  • افتتاح «خانه روزنامه‌نگاران» در آینده نزدیک