Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@08:39:39 GMT

تغییرات گسترده در کابینه دولت سودان

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۳۲۲۷

تغییرات گسترده در کابینه دولت سودان

نخست وزیر سودان با پذیرش استعفای برخی از وزیران هیئت دولت خود، اقدام به تعدیل گسترده در دولت انتقالی خارطوم کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه سودان تریبون، نخست وزیر دولت انتقالی خارطوم با استعفای 7 تن از وزیران این دولت موافقت و طی حکمی وزیر بهداشت سودان را از سمت خود برکنار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس بیانیه دولت انتقالی سودان، خانم اسماء محمد عبدالله وزیر خارجه ، ابراهیم البداوی وزیر دارای و پروژه‌های اقتصادی، عدل علی ابراهیم وزیر نیرو، عیسی عثمان شریف وزیر کشاورزی و منابع طبیعی، هاشم طاهر وزیر حمل و نقل عمومی و علم الدین عبدالله ابشر وزیر دمداری و ثروت‌های حیوانی از سمت خود کناره گیری کردند تا بسترهای لازم برای انجام تغییرات لازم در ساختار دولت فراهم شود.

همچنین عبدالله حمدوک طی فرمانی اکرم علی التوم وزیر بهداشت سودان را از سمت خود برکنار کرد.

به نوشته این روزنامه چاپ خارطوم، نخست وزیر سودان، عمراسماعیل قمرالدین به سمت وزیر خارجه، هبه احمد علی وزیر دارایی  و پروژه‌های اقتصادی، خیری عبدالرحمان وزیر نیرو ، عبدالقادر ترکاوی وزیرکشاورزی و منابع طبیعی، هاشم ابن عوف وزیر حمل و نقل عمومی، عدل فرح ادریس وزیر دامداری و ثروت‌های حیوانی و ساره عبدالعظیم حسنین را به سکانداری وزارت بهداشت منصوب کرد.

ورود وزیران گروه‌های مسلح به دولت سودان

یک مقام آگاه سودانی در گفت‌وگو با سودان تریبون با اشاره به امضای توافقنامه صلح خارطوم با گروه‌های مسلح سودانی طی هفته جاری در جوبا گفت: تغییرات دولت انتقالی خارطوم مقدمه‌ای برای تشکیل دولت گسترده و فراگیر در سودان است تا این دولت بتواند با چالش‌های پیش روی کشور مقابله کند.

انجام اصلاحات در ساختار حکومت سودان و ورود وزیران منتخب گروه‌های مسلح به دولت خارطوم یکی از مفاد توافقنامه صلح بین گروه‌های مزبور با دولت خارطوم است.

قرار است طی روزهای آینده توافقنامه نهایی صلح دولت خارطوم با گروه‌های مسلح سودانی با حضور نمایندگان سازمان ملل ، اتحادیه آفریقا و برخی از رهبران و مقامات بلندپایه کشورهای منطقه‌ایی و فرامنطقه‌ایی در پایتخت سودان جنوبی به امضای دوطرف برسد.  

انتهای پیام/

R7969/P/S8,88/CT10 بیشتر بخوانید... خارطوم: نظامیان عضو دفتر سیاسی جدید سازمان ملل در سودان نیستند وعده ولیعهد سعودی به مقام ارشد سودان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گروه های مسلح دولت انتقالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۳۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ارتباطات دولت رئیسی: دوستان همراهی کنند گوگل‌پلی را رفع فیلتر می‌کنیم!

عیسی زارع پور در حاشیه جلسه این هفته هیئت دولت درباره آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی با بیان اینکه برای بار سوم این موضوع را در گروه تعیین مصادیق مجرمانه مطرح کردیم، گفت: امیدوارم در جلسه آتی، دوستان همراهی کنند و بررسی کنند تا از گوگل پلی رفع فیلتر شود.

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات از رفع فیلتر گوگل پلی به عنوان یکی از دستور کار‌های گروه تعیین مصادیق مجرمانه نام برد.

به گزارش ایسنا، وی همچنین ادامه داد: ۷ میلیون خانوار راحت پوشش فیبرنوری قرار گرفته اند و هدف گذاری ما ۱۴ میلیون خانوار است.

دیگر خبرها

  • وزیر ارتباطات: رفع فیلتر گوگل پلی یکی از دستور کار‌های گروه تعیین مصادیق مجرمانه است
  • اینفوگرافیک/ حاشیه جلسه امروز هیأت دولت
  • تشریح مصوبات جلسه هیئت وزیران از زبان سخنگوی دولت
  • تشریح مصوبات جلسه هیات وزیران از زبان سخنگوی دولت
  • هیات وزیران با لایحه اصلاحیه سازمان تعزیرات موافقت کرد
  • وزیر ارتباطات دولت رئیسی: دوستان همراهی کنند گوگل‌پلی را رفع فیلتر می‌کنیم!
  • تظاهرات گسترده در تل‌آویو علیه دولت نتانیاهو
  • ایرلند: تل آویو جنگ در غزه را متوقف کند!
  • جابجایی «حلقه اول» یاران رئیسی از پُستی به پُست دیگر /اصلاح کابینه، شاید وقتی دیگر! +جدول
  • عملیات زمینی گسترده ترکیه علیه گروه‌های کُرد در عراق؛ زمان حمله مشخص شد