Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه خمینی شهر گفت: اجبار کردن هیأت‌ها و مردم در مسائل کرونایی کار صحیحی نیست و به صورت برنامه‌ریزی شده و ارشادی با هیئات تعامل شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از خمینی‌شهر، حجت‌السلام سید محمد موسوی صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان اظهار داشت: اجبار کردن  هیأت‌ها و مردم در مسائل کرونایی کار صحیحی نیست و به صورت برنامه‌ریزی شده و ارشادی با هیئات تعامل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام‌جمعه خمینی‌شهر افزود: در این موارد تلاش بیشتر نیروهای انتظامی و بهداشتی را می‌طلبد و هیأت‌ها حتما یک مکان در فضای رو باز را در نظر گرفته و معرفی کنند.

وی  افزود: پیشنهاد می شود که در ایام محرم و صفر برای ورود خودروهای غیربومی در شهرستان محدودیت‌هایی گذاشته شود، باید از سوی اداره بهداشت بر روی عملکرد هیأت‌ها در ایام محرم نظارت شود.

موسوی در ادامه یادآور شد: از مصوبات قبل ما ایجاد شورای امر به معروف و نهی از منکر برای هر اداره بوده است، البته ستاد امر به معروف نظارت خواهد داشت اما انتظار آن است که هر اداره‌ای خود در این امر فعال باشد.

امام‌جمعه خمینی‌شهر تصریح کرد: موضوع ما این است که سنگر اول واصلی ما در مقابل بی‌عفتی، حجاب  است؛ در زمینه حجاب هم باید کار میدانی و تبلیغاتی بیشتری انجام گیرد و مرتبا تذکر داده شود.

حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی نیز اظهار داشت: امروز با توجه به هفته عفاف وحجاب باید توجه بیشتری به این مقوله شود، در شهرستان ما باید تلاش بیشتری در موضوع مقابله باکسانی که در جهت مخالف عفت عمومی حرکت می‌کنند بشود.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: هر مسأله  جایگاه خود را دارد و نمیتوان گفت چون مشکل اقتصادی داریم  به موضوعات فرهنگی به خصوص حجاب اسلامی توجه نشود.

وی افزود: همه ما مسؤولان باید از کارمندان گرفته تا مراجعینی را که مراعات حجاب نمی‌کنند را متذکر شویم، یک مدیر در نظام جمهوری اسلامی باید نسبت به عملکرد نیروهای خود به خصوص در مسأله عفاف و حجاب حساس باشد و باید ستاد های امربه معروف ونهی از منکر بیش از پیش تقویت شوند.

 نقدعلی در ادامه خاطرنشان کرد: فضای محرم آکنده از شور واحساسات است، باید محترمانه و عزیزانه با هیئات‌های مذهبی صحبت شود که نکات بهداشتی و مصوبات ستاد کرونا رعایت شود؛ اگر به صورت ارشادی و هدایت‌کننده وارد شویم قطعا همراهی هیئات و مردم را خواهیم داشت.

علیرضا بصیری نیز اظهار داشت: کل شهر را باید تبدیل به حسینیه کنیم، مهم پیام حضرت امام حسین(ع) و عاشورا است؛ باید فرهنگ‌سازی بیشتری شود که مراسمات در فضای آزاد انجام گیرد و پذیرایی‌ها و رعایت نکات بهداشتی بر اساس  پروتکل و برنامه‌های خاص انجام گیرد.

فرماندار خمینی‌شهر ادامه داد: ائمه جماعات و هیأت امنا مساجد و هیأت‌های مذهبی شهرستان باید هماهنگی بیشتری با مسؤولان به ویژه مدیران اداره بهداشت داشته باشند.

وی افزود: ستاد های امربه معروف ونهی از منکر گروهی را انتخاب بکنند و از ادارات بررسی انجام گیرد و موارد منافی عفاف و حجاب  گزارش بشود قطعا بررسی و برخورد می شود؛ هر چند رعایت مسائل دینی مخصوص بانوان نیست بلکه این امر هم برای آقایان هم هست اما موضوع رعایت حجاب یکی از مسائل مهم است که از آن به آسانی عبور نمی‌شود.

محمدی فشارکی نیز در مورد مصوبات این جلسه اظهار داشت: در جلسه شورای فرهنگی عمومی خمینی شهر مصوب شد که  با مدیریت اداره ارشاد اسلامی شهرستان و تشکیل هیأت اندیشه‌ورز با حضور مدیران هیئات مذهبی هدایت و ساماندهی برنامه‌های مذهبی و دینی در ایام محرم و صفر انجام گیرد.

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی خمینی شهر ادامه داد: برنامه‌های ماه محرم با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک  انجام گیرد، برای حضور خودروهای غیربومی در ایام عزاداری نیز محدودیت هایی اعمال شود.

وی افزود: در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب همه شهرداران شهرستان موظف شدند کارهای محیطی در این رابطه انجام دهند وهمه ادارات شهرستان موکلف هستند شورای امربه معروف و نهی ازمنکر در اداره خود با عضویت رئیس اداره تشکیل دهند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی خمینی شهر با اشاره به دیگر مصوبات این شورا خاطر نشان کرد:  مصوب شد که  فرماندار نسبت به برگزاری منظم کمیته نظارت بر نامگذاری شهرها، خیابان‌ها اماکن وموسسات عمومی اقدام نماید و شورای اسلامی شهر هر سه ماه یک بار گزارشی از اقدامات در این زمینه را به کمیته نظارت ارائه کند.

به گزارش فارس، سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان خمینی‌شهر با حضور رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان برگزار شد که در این جلسه هدایت و ساماندهی هیأت‌های مذهبی در ایام محرم و صفر محور جلسه اخیر این شورا بود. بر این اساس برگزاری برنامه‌های ماه محرم با رعایت فاصله‌گذاری  اجتماعی و استفاده از ماسک مصوب شد.

انتهای پیام/63093/ص30/

منبع: فارس

کلیدواژه: امام جمعه خمینی شهر شورای فرهنگ عمومی ایام محرم شورای فرهنگ انجام گیرد خمینی شهر هیأت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۳۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمد مهاجری : آقای وزیر کشور برای رهبری هزینه نتراشید

محمد مهاجری، فعال رسانه‌ای اصولگرا در کانال تلگرامی خود نوشت: این روز‌ها گزارش‌هایی از برخورد با بی‌حجابی می‌رسد که عوامل نیروی انتظامی و برخی لباس‌شخصی‌ها رفتار‌های تند و خارج از قاعده‌ای انجام می‌دهند که تصویر برخی از آن‌ها در فضای مجازی منتشر شده و تکذیب‌نشدنش توسط فراجا عملا بر صحت آن‌ها دلالت دارد. طبق این گزارش‌ها برخورد‌های تند حتی به صورت پیچیدن بی‌حجاب‌ها در پتو و انتقال‌شان به ون‌های جدید، بصورت مکرر مشاهده شده است.   ظاهرا مسئولان (و در راس آن‌ها شخص وزیرمحترم کشور) گمان کرده‌اند اگر اسم "گشت ارشاد" را به "طرح‌نور" تبدیل کنند قضیه تغییر ماهیت می‌دهد. این فقط نوعی خودفریبی است و افکارعمومی به دستور یا خواسته مسئولان، از طرح‌نور همان را می‌فهمد که از گشت‌ارشاد. بواقع همان شیوه مندرس گذشته در حال تکرار است با این تفاوت که ون‌های کهنه سبز رنگ به خودرو‌های مدرن مشکی تبدیل شده.   یکسال و نیم است که موضوع حجاب و عفاف در صدر مسائل کشور جاخوش کرده، اما برای مواجهه با آن هیچ و هیچ روشی جز برخورد پلیسی و انتظامی صورت نگرفته. این همه سازمان‌های تبلیغی و رسانه‌ای بخصوص صداوسیما با وجود بودجه‌های کلان حتی یک کار تاثیرگذار انجام نداده‌اند.   گویا مسئولان محترم وزارت‌کشور و پلیس، اشاره رهبر معظم انقلاب در فروردین امسال را مبنی بر اینکه "رعایت حجاب تکلیف قانونی است و حتی اگر کسی به آن اعتقاد ندارد باید رعایت کند" مستمسک قرار داده و دوباره در چرخه کار تکراری بگیر و ببند افتاده‌اند. حال آنکه آنچه رهبری گفته‌اند باید توسط کارگزاران به تدابیر و راه حل‌های عاقلانه، کم آسیب و ثمر ده ترجمه شود. اما وزیر محترم کشور در حال هزینه‌تراشی برای رهبری و رفع تکلیف از خود است.   هزینه دیگری که برخورد‌های اخیر ایجاد می‌کند مستقیما متوجه معتقدین و رعایت‌کنندگان حجاب است. به این معنا که این تلقی در جامعه ایجاد می‌شود که باحجاب‌ها مدافع برخورد‌های تند با بی‌حجاب‌ها هستند و به این ترتیب یک دوقطبی مبتنی بر نفرت پدیدار می‌شود که نتیجه اش از چشم افتادن محجبه هاست. این احساس را با یک پژوهش میدانی به‌سادگی می‌توان کشف کرد.   اگر قبول دارید که برای گسترش بی حجابی، دست‌های پنهان بیگانه در کار است به طریق اولی باید بپذیرید، رفتار‌های خشن بهترین دستمایه برای دشمن است تا با نفوذ در این مقوله، فاجعه‌ای را (مثلا تلفات جانی) خلق کند و تا مدت‌ها از آن بهره برداری کند. به همین دلیل باید رفتار‌های بی ضابطه اخیر را کلا جمع کرد و به طراحان آن به دیده شک و تردید نگریست. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: عضو دفتر رهبری: برخی مسئولان به دلیل اقدامات نامناسب در برخورد با بی حجابی تذکر گرفتند حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد / بنای نیروی انتظامی بر برخورد و مقابله نیست / «آیا بی حجابی از یک تخلف رانندگی نازل‌تر است؟» اطلاعیه فراجا درباره وضعیت حجاب: با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد

دیگر خبرها

  • واکنش یک فعال سیاسی به تغییر نام «گشت ارشاد»
  • محمد مهاجری : آقای وزیر کشور برای رهبری هزینه نتراشید
  • جلوگیری از ورود دام مازاد به مراتع همدان
  • انتخابات هیات بدنسازی و پرورش اندام آذربایجان شرقی تجدید می شود
  • دامداران ضوابط قرق مراتع را رعایت کنند
  • معدوم کردن ۶ تن فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در خمینی شهر
  • ترخیص بیش از ۹ میلیون تن نهاده دام در بندر امام خمینی
  • سند ملی «سبک پوشش اسلامی‌ایرانی» تصویب شد
  • همراهی خوب مردم همدان در طرح عفاف و حجاب
  • مسابقه چوگان در تبریز برگزار شد