Web Analytics Made Easy - Statcounter

وقتی موبایل شارژ ندارد به این فکر می‌کنیم که باید هر طور که شده یک پیریز برق پیدا کنیم، بدون اینکه فکر کنیم نباید موبایل خود را در «هر جا» به شارژ بزنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ خالی شدن باتری موبایل برای همه ناخوشایند است و در این شرایط ممکن است از پیریز و شارژرهای موجود در مکان‌های عمومی استقبال کنیم؛ ولی نمی‌دانیم چه آسیب‌هایی به گوشی همراه و دیگر لوازم الکترونیکی ما می‌زنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه با ذکر این دلیل که چرا نباید موبایل خود را در ۸ مکان ذکر شده به شارژ بزنیم شما را همراهی می‌کند.

۱. فرودگاه‌ها

فرودگاه‌ها اغلب باکس‌های شارژ تلفن همراه دارند. در شرایطی که شما موبایل خود را به یکی از کابل‌های شارژر وصل می‌کنید، ممکن است موبایل شما ویروسی و در موارد کم اما حقیقی، اطلاعات دستگاه شما دزدیده شود.

۲. پیریز برق قطارها

قدرت برق قطارها اغلب فراز و نشیب‌های زیادی دارند که ممکن است در مقیاس بزرگ مانند برق لامپ‌ها نشان داده نشود؛ ولی روی دستگاه شما باعث صدمه جدی به باتری موبایل شود.

۳. سالن عمومی هتل‌ها

در اغلب هتل‌ها با وصل شدن به وای فای یا استفاده از کابل شارژ، تغییراتی را در سیستم تنظیمات موبایل شما ایجاد می‌کند که باعث نصب برخی اپلیکیشن‌ها بدون اطلاع شما می‌شود. 

۴. ماشین‌های کرایه‌ای

استفاده از کابل‌های شارژر ماشین‌های تاکسی، منجر به دزدی اطلاعات یا ویروس گرفتن سیستم عامل موبایل شما می‌شود.

۵. مکان‌های توریستی

وصل کردن موبایل خود به کیوسک‌های توریستی و فروشگاه‌ها، این اختیار را به اشخاص سوءاستفادکر می‌دهد که ضبط صدا و دوربین موبایل شما را دست‌کاری کنند.

۶. پاساژهای خرید

وصل کردن موبایل خود در پاساژها امکان دسترسی شخص سوءاستفادگران را به لیست مخاطبین، پیام‌های متنی و صوتی و همچنین عکس و فیلم‌های شما را می‌دهد.

۷. کتابخانه‌ها

در کتابخانه همه چی امن به نظر می‌آید درحالی که اینطور نیست. وقتی موبایل خود را به کابل شارژر وصل می‌کنید تنها با یک دکمه برای آپدیت کردن نرم‌افزار، اجازه می‌دهید اطلاعات موبایل شما در اختیار دیگران باشد.

۸. کافی‌شاپ‌ها

بیشترین دزدی‌های اطلاعاتی از طریق کابل‌های شارژر در کافی‌شاپ‌ها اتفاق میفتد. سوءاستفادگران در این شرایط موبایل شما را با استفاده از کابلی که به موبایل خود وصل کردید، کنترل می‌کنند و اطلاعاتی را که می‌خواهند از موبایل شما بر می‌دارند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شارژر موبایل خود موبایل شما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۳۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابداع باتری سدیمی جدیدی که در چند ثانیه شارژ می‌شود

به گزارش تابناک، پژوهشگران مؤسسه علوم و فناوری پیشرفته کره(KAIST) یک باتری هیبریدی سدیم-یونی با قدرت بالا ساخته‌اند که می‌تواند در چند ثانیه شارژ شود.

سدیم تقریباً ۱۰۰۰ برابر بیشتر از لیتیوم فراوانی دارد. بنابراین دستگاه‌های ذخیره‌سازی انرژی الکتروشیمیایی سدیم-یون جذاب‌تر از ذخیره‌سازی انرژی الکتروشیمیایی لیتیوم-یون سنتی هستند.

یک تیم تحقیقاتی به رهبری پروفسور جئونگ کو کانگ از دپارتمان علوم و مهندسی مواد مؤسسه علوم و فناوری پیشرفته کره(KAIST)، مواد آنُد را که معمولاً در باتری‌هایی با کاتدهای مناسب برای ابرخازن‌ها استفاده می‌شوند، یکپارچه کردند.

این ترکیب به باتری کمک کرد تا به ظرفیت‌های ذخیره سازی بالا و نرخ شارژ-تخلیه شارژ سریع دست یابد.

این مطالعه نشان می‌دهد که این باتری می‌تواند گزینه مناسبی برای نسل بعدی باتری‌ها و جایگزین باتری‌های لیتیوم-یونی باشد.

دستگاه ذخیره انرژی هیبریدی سدیم-یون
این سلول کامل مونتاژ شده متشکل از آند و کاتد جدید توسعه یافته، یک دستگاه ذخیره انرژی هیبریدی سدیم-یون با کارایی بالا را تشکیل می‌دهد که از چگالی انرژی باتری‌های لیتیوم-یون تجاری موجود در بازار پیش می‌گیرد. به گفته پژوهشگران، این دستگاه ویژگی‌های چگالی توان ابرخازن‌ها را نشان می‌دهد.

تیم پژوهشی می‌گوید: توسعه یک باتری هیبریدی با انرژی بالا و چگالی و توان بالا مستلزم بهبود سرعت ذخیره انرژی آهسته آندهای باتری و همچنین افزایش ظرفیت نسبتا کم مواد کاتدی از نوع ابرخازن است.

باتری‌های سدیمی می‌توانند تقاضای فزاینده‌ای را برآورده کنند
این باتری می‌تواند تقاضای فزاینده برای دستگاه‌های ذخیره انرژی الکتروشیمیایی کم‌هزینه با چگالی انرژی بالا و عملکرد طولانی مدت با یک بار شارژ و چگالی توان شارژ سریع برای پاسخگویی به طیف گسترده‌ای از برنامه‌های کاربردی اعم از دستگاه‌های الکترونیکی سیار تا وسایل نقلیه الکتریکی را برآورده کند.

در حال حاضر سیستم‌های ذخیره‌سازی انرژی سدیم-یون موجود از نظر قابلیت شارژ مجدد ضعیف هستند، زیرا چگالی توان پایینی دارند، در حالی که چگالی انرژی نسبتاً بالایی دارند.

در حال حاضر، دو نوع سیستم ذخیره‌سازی سدیمی شامل باتری‌های سدیم-یون(SIBs) و خازن‌های سدیم-یون(SIC) موجود است. بنابراین پژوهشگران بر روی سلول‌های ذخیره انرژی هیبرید سدیم-یون(SIHES) تمرکز کردند. SIHES می‌تواند از پتانسیل مختلف کاتدهای نوع خازن و آندهای نوع باتری استفاده کند و توجه زیادی را به خود جلب کرده است، زیرا این سیستم ذخیره‌سازی در اصل می‌تواند به طور همزمان چگالی انرژی بالا و چگالی توان شارژ سریع را ارائه دهد.

به گفته پژوهشگران، SIHES می‌تواند به چگالی انرژی ۲۴۷ وات بر کیلوگرم و چگالی توان ۳۴ هزار و ۷۴۸ وات بر کیلوگرم دست یابد.

پروفسور کانگ می‌گوید، این پژوهش نشان دهنده پیشرفت در غلبه بر محدودیت‌های فعلی سیستم‌های ذخیره انرژی است. او برنامه‌های گسترده‌تری را در دستگاه‌های مختلف الکترونیکی از جمله وسایل نقلیه الکتریکی برای این باتری‌ها پیش‌بینی می‌کند.

به گفته پژوهشگران، این باتری‌ها احتمالاً برای برنامه‌های شارژ سریع از وسایل نقلیه الکتریکی گرفته تا دستگاه‌های الکترونیکی هوشمند و فناوری‌های هوافضا مفید باشند.

این مطالعه در مجله Energy Storage Materials منتشر شده است.

منبع: ايسنا

دیگر خبرها

  • درخشش رادیو فرهنگ در جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک
  • در تایلند به کجا‌ها سر بزنیم؟
  • شارژ مجدد باتری پهپادها در حین پرواز / طول عمر پهپادها با سلول‌های خورشیدی پروسکایت
  • آغاز ثبت‌نام طرح جایگزینی تاکسی‌های فرسوده با تاکسی برقی کرمان موتور
  • شارژ گران پیامک‌های بانکی؟
  • ایده‌های جالب مردم غزه در برابر توحش همه جانبه صهیونیستها
  • ابداع باتری سدیمی جدیدی که در چند ثانیه شارژ می‌شود
  • زمان شارژ کالابرگ اردیبهشت ماه
  • سنگ اندازی‌ها باعث فرار سرمایه‌گذار از همدان می‌شود
  • تصاویری تماشایی از کارگاه ساخت سیم شارژ!