Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن وفایی، مدیرکل ثبت احوال استان قزوین گفت: فاطمه و امیرعلی بیشترین اسامی منتخب والدین قزوینی در سه ماه نخست سال جاری بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن وفایی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به آمار وقایع حیاتی در استان اظهار کرد: در سه ماهه ابتدای سال جاری سه هزار و 810 ولادت در استان قزوین ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از این تعداد، یک هزار و 962 واقعه ولادت مردان و تعداد یک هزار و 848 ولادت زنان به ثبت رسیده است. این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل که چهار هزار و 105 واقعه تولد بوده است به میزان هفت درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به میزان ثبت فوت در استان گفت: طی سه ماهه سال جاری تعداد دو هزار و 67 واقعه فوت در استان به ثبت رسیده؛ در حالی که در مدت مشابه سال قبل این آمار یک هزار و 410 واقعه بوده است.

وفایی در مورد آمار ازدواج و طلاق صورت گرفته در استان گفت: در بخش ازدواج طی همین مدت تعداد یک هزار و 949 واقعه ازدواج و تعداد 499 واقعه طلاق ثبت شده است.

ثبت بیش از 924 هزار درخواست کارت هوشمند ملی

وی عنوان کرد: سال قبل در موضوع ازدواج تعداد دو هزار و 868 واقعه ازدواج به ثبت رسیده بوده که در قیاس با امسال 7/14 درصد کاهش را نشان می‌دهد و در واقعه طلاق که در مدت مشابه سال قبل تعداد 669 واقعه ثبت شده بوده 25 درصد کاهش داشته است.

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین در مورد بیشترین اسامی انتخاب شده درسه ماهه اول سال بیان کرد: شش نام اول دختران به ترتیب فاطمه، رستا، زهرا، حلما، بهار و مرسانا و شش نام اول پسران امیرعلی، امیرحسین، ابوالفضل، علی، امیرعباس و آراد است.

وی با اشاره به صدور کارت هوشمند ملی در استان عنوان کرد: تاکنون تعداد 924 هزار و 260 درخواست کارت هوشمند ملی در استان ثبت شده که 91 درصد جمعیت واجد شرایط استان را شامل می‌شود.

وفایی افزود: از این تعداد درخواست برای 756 هزار و 841 نفر کارت صادر شده که سه هزار و 360 نفر از این افراد هنوز کارت خود را از باجه‌های پیشخوان تحویل نگرفته‌اند.

وی در پایان با بیان اینکه برای تمام افراد بالای ۱۵ سال کارت هوشمند ملی صادر می‌شود، گفت: جمعیت بالای ۱۵ سال استان یک میلیون و 16 هزار و 21 نفر برآورد می‌شود که 77/5 درصد از کل جمعیت استان قزوین را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کارت هوشمند ملی استان قزوین یک هزار سال قبل ثبت شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۳۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت بیش از ۷۴ هزار داوطلب در نوبت اول کنکور سراسری در فارس

مسلم باقری گفت: این آزمون در استان فارس، در ۳۶ شهرستان استان فارس با رعایت کامل مقررات حفاظتی برگزار می‌شود.

به‌گفته او، از میان تعداد کل شرکت‌کنندگان نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در کشور که تعداد ایشان یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ نفر است، ۷۴ هزار و ۳۳ داوطلب مربوط به استان فارس است که ۴۸ هزار و ۳۹۴ نفر را بانوان و ۲۵ هزار و ۶۳۹ نفر آنها را آقایان تشکیل می‌دهند.

باقری افزود: از میان تعداد کل داوطلبان استان فارس، به ترتیب براساس بیش‌ترین تعداد شرکت‌کنندگان در گروه‌های آزمایشی، ۳۶ هزار و ۲۷۹ نفر در رشته تجربی، ۲۲ هزار و ۶۲۶ نفر در رشته علوم انسانی، ۷ هزار و ۳۸۹ نفر در رشته علوم ریاضی و فنی، ۴ هزار و ۶۵۴ نفر در رشته زبان‌های خارجی و ۳ هزار و ۸۵ نفر در رشته هنر شرکت دارند.

معاون آموزشی دانشگاه شیراز بیان کرد: از این تعداد شرکت‌کنندگان، ۲۸ هزار و ۴۴۰ نفر مربوط به شهرستان شیراز هستند که ۹ هزار و ۹۹۴ نفر آنان را آقایان و ۱۸ هزار و ۴۴۶ نفر ایشان را بانوان تشکیل می‌دهند.

او درخصوص زمان برگزاری آزمون‌ها نیز گفت: همزمان با سراسر کشور، آزمون سراسری گروه‌های علوم انسانی و علوم ریاضی و فنی (صبح پنج‌شنبه، ۶ اردیبهشت)، گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی (بعدازظهر پنج‌شنبه، ۶ اردیبهشت) و گروه تجربی (صبح جمعه، ۷ اردیبهشت) در استان فارس برگزار خواهد شد. با توجه به پذیرش دانشگاه فرهنگیان از طریق آزمون سراسری، داوطلبان متقاضی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان باید به یک دفترچه اضافی نسبت به سایر داوطلبان پاسخ دهند.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان فارس گفت: آزمون‌های سراسری سال ۱۴۰۳ در ۳۶ شهرستان استان، در حوزه‌های متعدد وابسته به دانشگاه‌های دولتی، آزاد اسلامی، پیام نور، دانشکده‌های فنی حرفه‌ای و آموزش و پرورش فارس برگزار خواهد شد.

او درخصوص شیوه و زمان پرینت کارت شرکت در آزمون نیز گفت: کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ از روز دوشنبه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قابل چاپ است و داوطلبان گرامی در صورت مشاهده ایراد در اطلاعات کارت می‌توانند در روز‌های چهارشنبه و پنج‌شنبه، ۵ و ۶ اردیبهشت به باجه رفع نقص کارت آزمون سراسری شهرستان خود که در اطلاعیه‌های سازمان سنجش منتشر شده است، مراجعه کنند.

باقری تصریح کرد: باجه رفع نقص کارت داوطلبان شهرستان شیراز، در محل خیابان ساحلی غربی، مجتمع فرهنگی و رفاهی دانشگاه شیراز واقع شده است.

نماینده سازمان سنجش در فارس یادآور شد: برای شرکت در جلسه‌ی آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • مشارکت بیش از ۷۴ هزار داوطلب در نوبت اول کنکور سراسری در فارس
  • ضرورت استفاده از الگو‌های موفق افزایش ازدواج و کاهش طلاق
  • لیگ ملت‌ها: ۲۹ ستاره منتخب پرافتخارترین تیم جهان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در استان کردستان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق کردستان در سال گذشته  
  • اعلام اسامی برندگان قرعه کشی بلیت بازی پرسپولیس و سپاهان ویژه دارندگان "پرسپولیس کارت"
  • کاهش آمار طلاق در کردستان
  • کمبود تولیدات هنری در زمینه کاهش طلاق ملموس است
  • از جابجایی ۹۲۰ هزار مسافرشهرکردی تا فروش ۹۵۱ کارت بلیت الکترونیکی