Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: از لالوویچ خواهش کردم مسئله مدال کمیل که از ورزشکاران بااخلاق ما است را در اولویت کار قرار بدهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدرضا صالحی‌امیری که هفته گذشته در خصوص گلایه‌های کمیل قاسمی از عدم پیگیری موثر مسئولان ورزش و دیداری که با او داشت، گفت: در این مورد دو، سه نکته کلیدی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اساساً تغییر رنگ مدال یک کار زمان‌بر و فنی است، یعنی اینکه باید وقتی ستاد جهانی دوپینگ به فدراسیون جهانی یک رشته اعلام می‌کند که ورزشکار خاصی دچار دوپینگ شده، فدراسیون جهانی به کشور مورد نظر که رنکینگ بعدی را دارد اعلام می‌کند که نفر اول یا دوم تست‌شان مثبت شده و این مدال به شما تعلق می‌گیرد. این کار فرآیندی دارد و معمولا کشوری که ورزشکار خاطی را دارد، بلافاصله بعد از اعلام جهانی، تقاضای تست B می‌کند و این کار در اعتراض به تست اول صورت می‌گیرد و همه کشورها معمولا این کار را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: قبلا این مسیر را در مورد محمدپور و نصیرشلال طی کردیم. مجدداً ستاد جهانی دوپینگ جواب می‌دهد و چنانچه تست B هم مثبت باشد، معنی‌اش این است که تغییر رنکینگ اتفاق می‌افتد، ولی فرآیند نسبتا طولانی است. فدراسیون جهانی آن رشته باید رنگ مدال و جایگاه جدید را تصویب کند و  بعد کار به IOC می‌رود و هیئت اجرایی باید آن را تصویب کند. 115 نفر، اعضای هیئت اجرایی را تشکیل می‌دهند و رنگ مدال ورزشکاران آنجا تصویب می‌شود. ما از آذر سال گذشته این مکاتبات را انجام دادیم و تمام مستندات آن را به کمیل قاسمی عزیز دادم.

رئیس کمیته ملی المپیک که با برنامه دایره طلایی گفتگو می کرد تاکید کرد: حتما موظفیم از حقوق ورزش ایران و حقوق ورزشکارمان دفاع کنیم. از 13 آذر ماه در این خصوص با IOC مکاتبه کردیم و آنها جواب دادند که باید موضوع در هیئت اجرایی بررسی شود. نظر کمیل قاسمی این بود که از اتحادیه جهانی هم موضوع دنبال شود که همان روز که او در کمیته ملی المپیک حضور داشت، با لالوویچ مکاتبه کردم. لالوویچ با ما همکاری خوبی دارد که خواهش کردم مسئله مدال کمیل که از ورزشکاران بااخلاق ما است را در اولویت کار قرار بدهند. مطمئن باشید ما این مسیر را دنبال می‌کنیم تا به نتیجه برسیم. ما موظفیم از حقوق ملت دفاع کنیم. دو سه مورد دیگر هم داشتیم که همه به نتیجه رسید و در ادامه نیز پاداش پای سکو هم بدون ابهام پرداخت شد. ما از اتحادیه جهانی خواستیم که ما را از نتیجه پیگیری مطلع کنند و منتظر دریافت نظر آنها در مورد مدال طلای المپیک کمیل قاسمی در اسرع وقت هستیم.

انتهای پیام

منبع: دانا

کلیدواژه: کمیل قاسمی رنگ مدال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۴۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال تغییر در رقم دستمزد کارگران جدی شد ؟

به گزارش پارس نیوز ، خبرآنلاین نوشت موضوع ترمیم مزد و تعیین حق مسکن کارگران برای سال ۱۴۰۳ هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. مشخص نیست افزایش احتمالی حق مسکن چه زمانی در هیات وزیران به تصویب خواهد رسید.

همه‌ساله مزد کارگران و تمامی ردیف‌های جانبی آن (از حق عائله مندی و فرزندان تا حق تاهل و حق مسکن) در شورای عالی کار با نظر و رای نمایندگان شرکای اجتماعی کارگری، کارفرمایی و دولت تصویب می‌شود، اما ردیف «حق مسکن» تنها ردیف حقوقی در مزایای جانبی است که پس از تصویب در شورای عالی کار در هیات وزیران نیز باید به تصویب برسد.

در سال جاری البته باوجود عدم امضای مصوبه مزدی توسط گروه کارگری، دولت با دعوت از تشکل‌ها مذاکراتی درباره افزایش حق مسکن انجام داد.

طبق آنچه سمیه گلپور (رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور) در هفته گذشته اظهار کرد، در این جلسات بحث افزایش ۳۵ درصدی مبلغ حق مسکن مطرح شده است که البته باتوجه به اینکه هنوز جلسه رسمی شورای عالی کار در این موضوع برگزار نشده است، درباره تغییرات و جزئیات این مبلغ نمی‌توان نظر قطعی داد.

بلاتکلیفی کارگران

اما باتوجه به این موضوع که همه‌ساله در ماه اردیبهشت (یا گاهی فروردین) حق مسکن کارگران از شورای عالی کار به هیات وزیران ابلاغ و در هیات وزیران تصویب می‌شد، کارگران امسال نیز منتظر مشخص شدن تکلیف این ردیف هستند؛ به ویژه اینکه در سال جاری برای اولین بار، مبلغ حق مسکن کارگری در شورای عالی کار افزایش نیافت و همان مبلغ نهصد هزار تومان باقی ماند!

علیرغم تماس‌های مکرر، مقامات وزارت کار و اعضای شورای عالی کار در ارتباط با مصوبات شورایعالی کار و افزایش احتمالی حق مسکن، اطلاع چندانی به ما ندادند.

کارگران نگران آن هستند که افزایش حق مسکن آن‌ها در مزد اردیبهشت‌ماه اعمال نشود و همچنان دوماه مابه التفاوت از دولت و کارفرمایان طلب داشته باشند که این موضوع تعجیل شورای عالی کار و دولت را برای تعیین تکلیف این ردیف می‌طلبد.

دیگر خبرها

  • منافع مردم سادات محمودی اولویت مسئله سد خرسان است
  • رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد
  • احتمال تغییر در رقم دستمزد کارگران جدی شد ؟
  • جای خالی صالحی امیری در کمیته ملی المپیک
  • حسن یزدانی با عبور از هادی ساعی بهترین المپین ایران می‌شود
  • کشتی ایران می‌تواند در المپیک پاریس 6 مدال طلا بگیرد
  • نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد
  • مدیران اجرایی استان بوشهر باید در میدان حضور داشته باشند
  • دیوید تیلور، عددی نبود!/ پیش‌بینی پارسال محقق شد
  • دیوید تیلور عددی نبود!