Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردم انگلیس روز شنبه با برگزاری تجمعی در برابر سفارت آمریکا در لندن علیه نژادپرستی و خشونت پلیس آمریکا تظاهرات برگزار کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شهروندان انگلیسی امروز شنبه با برگزاری تجمعی در برابر سفارت آمریکا در لندن علیه نژادپرستی و خشونت پلیس آمریکا تظاهرات کردند.

پس از آنکه پلیس آمریکا «جرج فلوید» مرد سیاهپوست را در شهر مینسوتا در ایالت مینیاپولیس به قتل رساندند شهرهای مختلف جهان به صحنه تظاهرات علیه نژادپرستی تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معترضان انگلیسی هر شنبه با برگزاری تجمع‌هایی علیه نژادپرستی و خشونت پلیس تظاهرات برگزار می‌کنند.

تظاهرات‌کنندگان ضدنژادپرستی طی هفته‌های گذشته برای نشان دادن اعتراض خود به گذشته امپریالیستی کشورشان به مجسمه‌های متعلق به شخصیت‌های این کشور حمله کرده‌اند.

این معترضان در تظاهرات اخیر خود روی مجسمه «وینستون چرچیل» رنگ پاشیده و روی پایه‌های آن شعارهایی علیه نژادپرستی نوشته‌اند. خبرگزاری رویترز نوشته مسئولان انگلیسی روی این مجسمه را پوشانده‌اند.

شهرهای مختلف آمریکا طی هفته‌های اخیر در اعتراض به قتل یک شهروند سیاه‌پوست آمریکایی به نام «جورج فلوید» توسط نیروی پلیس، به صحنه اعتراضات گسترده ضد نژادپرستی تبدیل شده‌اند.

این اعتراضات رفته رفته به دیگر کشورهای جهان که شاهد تفکرات نژادپرستی در بافت جامعه خود هستند، از جمله کشورهای مختلف اروپایی نیز کشیده شده است.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: سفارت آمریکا نژادپرستی تظاهرات لندن علیه نژادپرستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۴۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان

 گستردگی اعتراضات در دانشگاه‌های معتبر آمریکا ، مقامات این کشور را به وحشت انداخته و پلیس این کشور، سرکوب معترضان را در دستورکار قرار داده است.

در همین زمینه پلیس برای متفرق‌کردن اعتراض دانشجویان با یورش به چادرها، جمعی از آنها را بازداشت کرده است. از ابتدای جنگ غزه، بسیاری از کشور‌ها ازجمله آمریکا شاهد تجمعات اعتراضی بی‌سابقه‌ای در محکومیت جنایات اسرائیل بوده‌اند و شهروندان اروپایی و آمریکایی، خواستار توقف حمایت دولت‌های‌شان از رژیم‌صهیونیستی شده‌اند. در تازه‌ترین دور این تجمعات اعتراضی، دانشگاه‌های آمریکا شاهد برگزاری تجمعات گسترده هستند. معترضان در حمایت از فلسطینی‌ها و اعتراض به دولت اسرائیل دست به تظاهرات زده‌اند. از زمان آغاز جنگ، دانشگاه‌های آمریکا بار‌ها صحنه تظاهرات و جدل‌های لفظی درباره جنگ غزه بوده‌اند. جنبش اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا هفته گذشته پس از آن در معرض دید جامعه جهانی قرار گرفت که پلیس نیویورک به محوطه دانشگاه کلمبیا در نیویورک یورش برد و ده‌ها معترض حامی فلسطین را بازداشت کرد و از آن پس اعتراضات در دانشگاه‌های سراسر آمریکا در حمایت از فلسطینیان تشدید شد.

سرکوب معترضان

پلیس آمریکا برای جلوگیری از گسترش اعتراضات وارد عمل شده و دوشنبه‌شب، پلیس به چادر‌ها و محل تجمع دانشجویان در دانشگاه نیویورک یورش برد و شماری را دستگیر کرد. ساعاتی قبل از آن، نزدیک به ۵۰ معترض در دانشگاه ییل دستگیر شدند، جایی که شمار معترضان در آخر هفته به چند صد نفر افزایش یافته بود. تجمع‌ها و کمپ‌های اعتراضی به دانشگاه برکلی، ماساچوست، میشیگان و همچنین کالج امرسون هم سرایت کرده است. در دانشگاه نیویورک مانند برخی دیگر از دانشگاه‌ها، دانشجویان از دانشگاه خواستند تا مشخص شود مالیات آنها کجا مصرف شده است. دانشجویان معترض می‌خواهند این مبالغ برای استفاده شرکت‌های تولیدکننده سلاح و علاقه‌مند به اشغال سرزمین‌های فلسطینی مصرف نشود. دانشجویان همچنین خواستار پایان دادن به جنگ غزه هستند. تصاویر منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی نمایانگر حمله پلیس آمریکا به دانشگاه نیویورک و درگیری با معترضان حامی فلسطین است. طبق گفته پلیس، افراد معترض در جریان اعتراضات شکل‌گرفته بازداشت شده و برای رسیدگی به وضعیت‌شان به یک مرکز پلیس منتقل شدند. براساس اظهارات پلیس این ایالت، مجازات دانشجویان بازداشت‌شده با توبیخ، تعلیق و تحصیل مشروط آنها در دانشگاه همراه خواهد بود.

برچسب‌زدن مقامات آمریکایی به معترضان

مقامات آمریکایی برای توجیه سرکوب اعتراضات، به معترضان برچسب یهودی‌ستیز می‌زنند. جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا درباره تظاهرات اخیر در محوطه دانشگاه‌ها گفته که تظاهرات یهودی‌ستیزانه را محکوم می‌کند. اعضای گروه‌های معترض، یهودی‌ستیزی را رد کرده‌اند و استدلال می‌کنند که انتقاد و اعتراض آنها متوجه دولت اسرائیل و حامیان آن است. در بیانیه‌ای در روز یکشنبه، دانشجویان کلمبیا برای عدالت در فلسطین گفتند که آنها قاطعانه هر نوع نفرت یا تعصب را رد می‌کنند.

بولتون: تظاهرات در آمریکا نگران‌کننده است

جان بولتون، مشاور امنیت ملی اسبق آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه فاکس‌نیوز تظاهرات در آمریکا در حمایت از حماس و ایران را بسیار نگران‌کننده توصیف کرد. جان بولتون در پاسخ به سؤال مجری که خواستار اظهارنظر او درباره تغییر جریان تظاهرات‌ها در آمریکا از آتش‌بس به سمت حمایت از حماس و ایران شده، گفت: «من فکر می‌کنم بسیار نگران‌کننده است.» مشاور امنیت ملی اسبق آمریکا تصریح کرد: «این مسأله به نظر من نشان‌دهنده عدم رهبری موثر در این زمینه است که ما الان نزدیک به یک نسل آدم داریم که درس‌های هولوکاست را به یاد نمی‌آورد؛ لازم است این درس‌ها مجددا به آنها آموزش داده شود.»

وحشت از شعار آزادی فلسطین در آمریکا

در همین حال مجلس نمایندگان آمریکا شعار «ازنهر تا بحر، فلسطین آزاد می‌شود» را به‌عنوان یک شعار یهودستیزانه محکوم کرد. این شعار در خیابان‌های واشنگتن به گوش می‌رسد. شعار «از نیل تا فرات»، پیش از آغاز اشغالگری فلسطین، از شعار‌های اصلی صهیونیست‌ها بود و بعد از شروع اشغالگری نیز ادامه یافت. از نیل تا فرات به معنی آن است که صهیونیست‌ها تمام این قسمت را برای خود تصاحب خواهند کرد و «اسرائیل بزرگ» نام دیگر این سرزمین است. رود نیل در شمال‌شرق مصر قرار دارد و رود فرات نیز در منطقه بین‌النهرین واقع شده است؛ به‌طوری که از ترکیه سرچشمه گرفته و بعد از سوریه و عراق به خلیج‌فارس می‌رسد. در مقابل نیل تا فرات صهیونیست‌ها، شعار از نهر تا بحر به‌عنوان سرزمین مردم فلسطین قرار دارد. این شعار به‌عنوان شعار اصلی مقاومت فلسطین شناخته می‌شود و به این معنی است که تمام سرزمین فلسطین متعلق به مردم آن بوده و هیچ بخشی از آن نباید در اشغال صهیونیست‌ها باقی بماند. شعار از نهر تا بحر بعد از آغاز اعتراضات جهانی به نسل‌کشی اسرائیل در غزه، به یکی از شعار‌های اصلی معترضان اروپایی و آمریکایی تبدیل شد. به گزارش شبکه کانادایی CBC، در تظاهرات حامیان فلسطین در آمریکا، از نهر تا بحر، رایج‌ترین جملات بوده است. در شهر کلگری کانادا، معترضی که از این شعار استفاده می‌کرد دستگیر شد. سارا جاما، نماینده مجلس کانادا از حزب همیلتون، بعد از گفتن این شعاراخراج شد.

منبع: روزنامه جام جم

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • حدود ۱۰۰ دانشجوی حامی فلسطین در کالیفرنیا بازداشت شدند
  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس / حمله معترضان به بن گویر
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس اشغالی/ حمله معترضان به بن گویر
  • محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم
  • تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو
  • فیلم| تظاهرات اردنی‌ها مقابل سفارت رژیم صهیونیستی
  • تظاهرات هزاران اردنی در نزدیکی سفارت اسرائیل + فیلم
  • تعطیلی کلاس‌های دانشگاه کلمبیا برای تظاهرات‌های ضداسرائیلی
  • ابعاد بی‌سابقه اعتراضات در آمریکا علیه حملات صهیونیست‌ها به غزه